بازاریاب کاریزما کیست

بازاریاب کاریزما کیست

بازاریاب کاریزما کیست

کاریزما تعریفی ساده اما عمیق دارد : جاذبه ای انفرادی که اثری اجتماعی دارد. چنین حالتی در کلام باب میل همه انسان هاست و همین باب میل بودن است که به انسان های کاریزماتیک قدرت میبخشد ، چون در واقع مخاطب همه آنچه را برای خود میپسندیده در شخص کاریزماتیک یافته است.
درست است که نظر عده ی زیادی بر این باور است که کاریزما بودن امری ذاتی است ، اما حتما خودتان تا به حال تجربه ملاقات با افرادی که در یک جمع شاخص بوده و مورد توجه اکثریت قرار میگیرند را داشته اید. همین جا خاطرات خود را مرور کنید و از خود بپرسید چه چیزی در آن شخص سبب چنین تمایزی شده است؟

کاریزما را به صفت شناسند ، نه به اسم!

لازمه ی اصلی رفتارهای کاریزماتیک که قدرت حرکت جمعی را در نهاد یک شخص تقویت میکند ، جلوه دادن و نمایشی از صفاتی قابل ستایش است که مخاطبان از آن فرد میبینند.
این صفات دایره بسیار وسیعی از مهم ترین یا جزئی ترین واکنش های انسانی است که ما در این مقاله چند نمونه مهم و تاثیر گذار آنها را که مخصوصا باعث تجلی رفتار یک بازاریاب کاریزما در شما میشود را لیست میکنیم.

گوش شنوا داشته باشید

سعی کنید وقتی کسی در حال صحبت است سکوت کرده و با آرمش به حرفهای او گوش کنید. دقت داشته باشید که حالت نباید تنها یک رفتار نمایشی باشد ، گهگاه سوالاتی درباره مفهومی که روی سخن متکلم است بپرسید و بطور حقیقی سخنان او را پیگیری کنید. این حالت دو تاثیر مهم دارد:

گوینده نیز در نوبت بعدی جذب سخنان شما میشود

گوینده فعلی معمولا شنونده نوبت بعدی است و هرچه شما با دقت بیشتری به سخنان او گوش داده باشید و با او همراهی کرده باشید معمولا همین برخورد را نیز از طرف مقابل خواهید دید. دقت داشته باشید که افراد کاریزما همواره نیاز به شنوندگانی با حوصله دارند.

همواره ممکن است هر شخصی چیزهایی را برای یاد دادن به شما داشته باشد

این حس متواضعانه را بصورتی کاملا عاری از ریا در خود پرورش دهید که همه چیز را همه گان دانند . طوری به سخنان دیگران گوش دهید که در تمام طول صحبتشان فرصت طلبانه به دنبال بهره برداری از سخن و توسعه پایگاه دانش ذهن خودتان باشید.
اغلب افراد کاریزما دایره اطلاعات عمومی وسیعی دارند که مهمترین منبع دریافت این حجم از دانش را گوش های خود توصیف کرده اند.

متانت را حفظ کنید

یکی از معانی ریشه ای لغت کاریزما در ادبیات یونان باستان ، متانت بوده است. همواره دقت داشته باشید که رفتار خود را طوری تنظیم کنید تا عکس العمل هایی متعادل و خلق و خویی میانه رو داشته باشید.
در جلسات از قدرت کلمات حداکثر بهره برداری را داشته باشید. هیچ ایرادی ندارد که گاهی یک شخص کاریزماتیک نیز شوخی کند ، یا از قدرت سخن وری خود برای اینکه گوی صحبت را به دست بگیرد بهره ببرد اما مواظب میانه روی هم باشید.

ادبیات مثبت را برگزینید

به قدرت کلمات ایمان داشته باشید و سعی کنید تا جای ممکن از افعال مثبت استفاده کنید. این خود باعث میشود تا در توصیف یک مسئله که تصمیم گرفته اید مذاکره یا جلسه را با طرح آن هدایت کنید بیشتر به جوانب مثبت بپردازید. باور داشته باشید که این روزها اکثر افراد خود دلایل نشد ها ، شکست ها ، به موقع نرسیدن ها ، عقب افتادن ها و ... میدانند.
شما راه های رسیدن ، روش های انجام دادن ، زمان بندی های مناسب ، جلو افتادن ها و ... را بازگو کنید.

حرکات بدنتان را با کلامتان منطبق کنید

نیاز نیست آنقدر سخت بگیرید که بخواهید همانند یک بازیگر به کلاس زبان بدن بروید اما توجه داشته باشید که بدنتان با کلامتان هم سو باشد. مثلا وقتی از یک مسئله امید بخش صحبت میکنید لبخندی حقیقی بر لب داشته باشید بجای اخم کردن.
وقتی از خصوصیات مثبت صحبت میکنید چهره شما جلوه دهنده حالت جذابیت و شعف باشد ، نه حالتی چندش ناک.
وقتی کسی شوخی کرد یا شما با کسی شوخی کردید ، لبخند واضح بزنید و نه لبخند تمسخر انگیز.
در حدی معقول و موجه متناسب با فرهنگ کشور یا منطقه جغرافیایی محل جلسه و مخاطبینتان ارتباط دیداری برقرار کنید.
اسامی را به خاطر بسپارید
در هنگام صحبت کردن در جمع مثال هایتان را معطوف به افراد حاظر در جلسه کنید ، سعی کنید اسامی افراد را به خاطر بسپارید و در مثال هایی زیبا از اسامی حاضر در جلسه استفاده کنید. اینکه دیگران ببینند شما نام آن ها را به خاطر سپرده اید و در مثال های مثبتتان مشارکت داده اید ، خود به خود به جمع طرفداران شما میپیوندند.

و اما کلام آخر : هوشیارانه خودت باش

به قول سوپنهاور فیلسوف مشهور هویت ما در دنیای هستی سه بخش اساسی دارد :
  • آن چیز که هستیم
  • آن چیز که داریم
  • آنچه که به نمایش میگذاریم.
آن چیز که هستیم مجموعه ای از حقایق ژنتیکی و وجودی ماست که بطور غیر ارادی داشته ایم . مثل خصوصیات ظاهری ، خانواده و ناحیه جغرافیایی که در آن متولد شدیم و ...
آنچیز که داریم ، مجموعه ای از میراث گذشتگان و حاصل دسترنج خودمان است ، همانند دارایی های مادی ، تناسب اندام حاصل از ورزش و ...
آنچه که به نمایش میگذاریم در واقع تنها بعدی از وجود ماست که دیگران شاهد آن هستند. به عنوان مثال کسی دقیقا نمیداند شخص دیگری چقدر ثروت دارد بلکه از رفتار او نتیجه گیری میکند.
پس تلاش کنیم جلوه ای که از ما رخ نمایان میدارد بهترین خودمان باشد و فراموش نکنیم کاریزما بودن یعنی انتقال اشتیاق.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,021
مجموع کاربران
35,108
رزومه ساز iAM
28,021
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR