قدرت طوفان‌های فکری را دست کم نگیرید

قدرت طوفان‌های فکری را دست کم نگیرید

10 مزیت ارزشمند ابزارهای طوفان فکری

در دنیای رقابتی کسب و کار امروز، باید از تمام ابزار در دسترس استفاده کرد. یکی از ابزاری که معمولا دست کم گرفته می‌شود؛ ابزارهای طوفان فکری است. این ابزارهای دستی و نرم‌افزاری مانند کاتالیست‌های انگیزه‌ی شما بوده و شما را به خلاق‌ترین ورژن خودتان تبدیل می‌کند.
چند مزیت این ابزار به شرح زیر هستند:


طوفان فکری در زمان مورد نیاز

ابزارهای طوفان فکری قابل دسترس هستند و می‌توانید هر زمان و هرجا که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید. سال‌ها تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد که شما هرجایی می‌توانید خلاق باشید؛ مگر داخل دفتر کارتان.

از بین بردن کورکننده‌های خلاقیت

ابزارهای طوفان فکری به شما کمک می‌کنند که از روش‌های عادی فکر کردن فاصله بگیرید. اهمیت ماجرا در این است که هنگام خلاقیت باید از مسیری پیش برویم که حداقل مقاومت را سر راه ما قرار دهد. استفاده از این ابزار این امکان را برای ما فراهم می‌آورد.

یک دنیا امکان

ابزارهای طوفان فکری به شما کمک می‌کنند که متفاوت فکر کنید. هر چه احتمالات بیشتری در نظر بگیرید؛ زمینه‌ی بهتری برای خود ایجاد می‌کنید. مجبور نیستید با ایده‌های کاملا خاص خود کار کنید؛ اما می‌تواند قدمی برای به دست آوردن راه حل بهتر باشد.

تصادفی بودن

ابزارهای طوفان فکری عنصر تصادف را وارد فرآیند خلاقیت شما می‌کنند و ذهن شما را به فکر کردن به گزینه‌های مختلف مجبور می‌کند.

ایده‌ی خوب خود را پیش می‌برید

ابزارهای طوفان فکری به شما کمک می‌کنند تا از پیش فرض «اولین ایده‌ی صحیح» دور شوید و هر انگیزه را پیش ببرید. راه حل رسیدن به ایده‌ای خارق‌العاده در تولید تعداد زیادی ایده است. سپس باید ایده‌ها را ترکیب کرده، بهبود بخشیده، و هرس کنید.
مزیت دیگر این ویژگی این است که ایده‌های اولیه معمولا میوه‌هایی هستند که در ارتفاع پایین قرار دارند. به راحتی در دسترس قرار می‌گیرند اما ارزش زیادی ندارند. ایده‌های بزرگ زمانی به ذهن می‌رسند که از ایده‌های ساده و قابل دسترس و کم‌ارزش عبور کنید. کارشناسان بر این باورند که طوفان فکری باید حداقل 30 دقیقه انجام شود.

انرژی خلاقانه‌ی تیم خود را افزایش می‌دهید

استفاده از ابزارهای طوفان فکری ساده و جذاب است. این بدین معناست که افراد با استفاده از آن‌ها به ایده‌های بهتری می‌رسند (حتی کسانی که باور دارند خلاقیت بالایی ندارند). حتی افراد درونگرا نیز تشویق می‌شوند که ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. با تشویق آنان به این امر، ایده‌های خارق‌العاده‌ای دریافت می‌کنید.

همه افراد را به بازی وارد می‌کنید

ابزارهای طوفان فکری به اعضای تیم شما اجازه می‌دهد که گارد خود را کنار بگذارند. بازی کردن یکی از بخش‌های ضروری طوفان فکریست و ذهن ما را عادت می‌دهد که بدون مانع و محدودیت کار کنیم. بازی‌هایی طراحی کنید و سعی کنید همه را در آن شرکت دهید.

رئیس شما از ایده‌هایتان استقبال خواهد کرد

ابزارهای طوفان فکری ارزشی بی‌مقدار به کار شما می‌بخشند و مشارکت شما را متمایز کرده و در عین حال احتمال موفقیتتان را زیاد می‌کنند. حقیقت این است که رئیس شما تمام ایده‌های شما را با ارزش نمی‌داند، اما تعهد شما برای تفکر خلاق در مورد کسب و کار را ارج می‌نهد. این امر مسلما شما را در ذهن او برجسته خواهد کرد.

اهمیت خلاقیت را به خدمت شما در می‌آورد

موفقیت شما تا حد زیادی به کیفیت ایده‌های شما و پیاده‌سازیشان بستگی دارد. سابقا خلاقیت در مختص تیم خاصی بود؛ درحالی‌که امروزه تعداد رو به افزایشی از سازمان‌ها از نیروهایشان خلاقیت طلب می‌کنند. هیچ‌وقت در گذشته نیاز به خلاقیت به اندازه‌ی کنونی نبوده است.

از همکاران سبقت می‌گیرید

در دنیای رقابتی امروز، این ابزارها وسیله‌ای برای پیشی گرفتن شما هستند و از آن‌جایی‌که بسیاری از آن بی‌خبرند؛ نفع بیشتری برای شما ایجاد خواهد شد. ذهن خلاق باعث می‌شود امکانات و فرصت‌هایی را ببینید که همکارانتان حتی فکرشان را هم نمی‌کنند.


اکنون زمان فعالیت است!

جک لندن، نویسنده‌ی معروف، می‌گوید: «نمی‌توانید منتظر سرچشمه‌ی الهام بمانید. باید با یک چماق به دنبال آن بروید.»
منتظر چه هستید؟ زمان آنست که آینده‌ی خود را با استفاده از این ابزارها بسازید.
متن بالا ترجمه (مترجم : فرزاد ابرقویی) به مضمون از مقاله‌ای با همین عنوان به لینک زیر است:

https://medium.com/@chuckfrey/10-outrageously-valuable-benefits-of-brainstorming-tools-a9c5e0d06969


همچنین پیشنهاد می‌گردد مقالات زیر را مطالعه نمایید:

دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • مهناز میهمانچی

    بسیار عالی و ارزنده بود. متشکرم

  • سیاوش فرتوت

    سلام و خدا قوت خدمت تک تک عزیزان در آی نوتی ، و یه تشکر ویژه از آقای فرزاد ابرقوئی ممنون بابت مقاله بسیار زیباتون دست مریزا 👊👊👊 #سیاوش_فرتوت #الهی_که_عالم_عامل_عاشق_باشیم

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,882
مجموع کاربران
35,298
رزومه ساز iAM
28,105
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR