مزیت استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری  ‌CRM

مزیت استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری ‌CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یا Customer Relationship Managment  به بهبود حفظ مشتری تا 27% مشهورند. مشتریان شما برای کسب و کارتان مهمند و صرف نظر از صنعتی که در آن فعال هستید و خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید؛ مهم‌ترین سرمایه‌ی شما مشتریان شما هستند. آن‌ها به شرکت شما هدف و جهت می‌بخشند و پیشنهادات ارزشمندی برای شما فراهم کرده و محتوایی برای ایده‌پردازی در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین فراموش نکنیم که سرمایه‌ی زیادی وارد کار شما می‌کنند. رضایت مشتری باید تمرکز اصلی هر کسب و کاری باشد. این بدین معناست که فقط قدردانی از مشتری کافی نیست و باید آن‌ها را درک کرد.


آیا مشتریان خود را درک می‌کنید؟

رابطه‌ای که با مشتری خود برقرار می‌کنید؛ سطح موفقیت شرکت شما را مشخص می‌کند. سطح موفقیت در این رابطه، مانند هر رابطه‌ای، به سطح درک هر دو طرف برمی‌گردد. تفاوت این رابطه با روابط دیگر در این است که رابطه‌ی بین شرکت و مشتری کمی یک‌طرفه است. لازم نیست که مشتریان تلاش زیادی برای شناختن کسب و کار شما بکنند و تمام چیزی که باید بدانند به احتمال زیاد در دسترس دارند. این در حالیست که تلاش برای شناخت مشتری و ایجاد رابطه‌ی بهتر با آنان برای شرکت می‌تواند کار سختی باشد. این امر با جمع‌آوری اطلاعات پایان نمی‌یابد. به دست آوردن اطلاعات دقیق و قابل دسترس از مشتریان، تراکنش‌ها، ترجیحات، نیازها و دغدغه‌هایشان تفاوت بین یک رابطه‌‌ی رضایتمند برای هر دو طرف و یک رابطه‌ی ناکارآمد می‌باشد.
Customer Relationship Management
*75% مشتریان به دلیل داشتن تجربه‌ی مثبت، هزینه بیشتر صرف خرید محصولات از شرکت می‌کنند.


با CRM دیگر نگران اطلاعات ناقص نباشید

جمع‌آوری و ساماندهی اطلاعات قابل استناد از مشتریان کاری تمام وقت بوده و خطاپذیر نمی‌باشد. بدین‌ترتیب، مدیریت با کیفیت ارتباط با مشتری (CRM) ابزاری ضروری برای هر شرکت است؛ شرکتی که قصد جلب رضایت هرچه بیشتر مشتری را دارد. CRM مزایای زیادی دارد که به شما در شناسایی، درک و کمک‌رسانی به مشتری کمک می‌کنند تا دیگر نگران از دست دادن درآمد به دلیل اطلاعات ناقص نباشید.
اکنون به مزیت‌های نرم‌افزارهای CRM می‌پردازیم که می‌توانند در موفقیت شرکت تاثیرگذار باشند.


CRM شما را به یک سازمان اطلاعاتی بهبودیافته تبدیل می‌کند

هرچه بیشتر از مشتریان خود بدانید؛ در ایجاد تجربه‌ی مثبت و پربازده، موفق‌تر خواهید بود. تمام تعامل یک مشتری با شرکت شما باید شناسایی، ثبت و ضبط شود. برای نیل به این هدف، نیازمند چیزی فراتر از کاغذ یادداشت و قفسه‌های نامرتب برای نگهداری آن هستید و باید از تکنولوژی پیشرفته‌ی سازمانی استفاده کنید که نه تنها دسته‌بندی اطلاعات را برای استفاده در آینده ممکن سازد؛ بلکه شما را قادر به استفاده از اطلاعات در دپارتمان‌های مختلف می‌کند. به لطف CRM این‌ها ممکن شده‌اند. CRM به شما کمک می‌کند لیست‌های بلند بالای مشتریان و اطلاعات مهم مرتبط به آنان را ذخیره کنید. دستیابی به این اطلاعات برای شما ساده می‌شود و هر کس که مسئول پاسخگویی به سوالات مشتریان باشد؛ به سادگی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا می‌کند. این امر موجب کاهش حداکثری وقت تلف شده (از مشتریان و کارمندان) می‌شود.

با CRM خدمات مشتری را بهبود ببخشید

همانطور که پیش‌تر گفته شد؛ CRM به کارمندان شما اجازه‌ می‌دهد که خدمات باکیفیتی ارائه بدهد. حتی اگر مشتریان یک راه ارتباطی مستقیم و مشخص داشته باشند؛ احتمال زیادی وجود دارد که این راه ارتباطی با اختلال رو به رو باشد. این امر موجب تجربه‌ای ناخوشایند می‌شود. CRM این مشکل را حل می‌کند و اطلاعات جزئی را برای تماس با شخص مورد نظر در شرکت در اختیار مشتری قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب دیگر شخص خاصی در این زمینه اهمیتی نخواهد داشت؛ چرا که همه بر اساس اطلاعات یکسانی کار خود را پیش می‎‌برند.

CRM به معنای خدمات بهتر است

زمان شما ارزشمند است اما زمان مشتریان شما نیز اهمیت دارد. اگر مشتریان شما مشکلی را تجربه کنند که نیاز به حل شدن داشته باشد؛ آن‌ها راضی نخواهند بود مگر این‌که مشکل به زودی برطرف شود. با استفاده از CRM، به محض تماس مشتری با شرکت شما، نمایندگان تمام فعالیت‌های مرتبط با خرید مشتری را در دسترس خواهند داشت و او را در بهبود شرایط و ارائه‌ی راه حل کمک خواهد کرد. در بسیاری از موارد، نمایندگان باتجربه‌ی شما در مدت چند دقیقه می‌توانند راه حل مناسبی ارائه دهند. اگر راه حل بدین سرعت قابل دسترس نباشد؛ نماینده می‌تواند از نمایندگان دیگر کمک خواسته و مشکل را برطرف کند.

CRM می‌تواند کارهای روزانه را خودکار انجام دهد

تکمیل خرید به معنای راضی کردن مشتری در خرید محصول نیست. کارهای بسیار کوچکی هستند که باید انجام شوند تا خرید به بهترین روش بازده داشته باشد (فرم‌هایی باید پر شود، گزارش‌هایی ارسال شود، و مسائل حقوقی برطرف شود) این فرآیندها زمان‌بر بوده و در عین حال ضروری هستند. سیستم‌های CRM برای حل این مشکل و برداشتن بارهای اضافه از دوش کارمندان طراحی شده‌اند. این بدین معنیست که کارمندان می‌توانند زمان بیشتری صرف حل مشکلات اصلی مشتری کنند.

CRM به معنای بازده بیشتر برای تیم‌های مختلف است

ارتباطات ضبط شده به شما کمک می‌کنند که تمام آن‌ها را برای بررسی در دسترس داشته باشید. تیم‌های مختلف می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و این امر موجب سرعت بخشیدن به حل مشکل خواهد شد. تیم‌های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری می‌توانند به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشند و تجربه‌ای مناسب در اختیار مشتری قرار دهند.

CRM منجر به تحلیل و گزارش بهتر اطلاعات خواهد شد

اطلاعات ناقص نباید منجر به شکست شما شوند. با CRM اطلاعات شما تکمیل شده و این مشکل شما برطرف خواهد شد. سیستم‌های CRM اطلاعات را در یک جا ذخیره کرده و تحلیل بهتری به دست می‌دهند. شما با دسترسی به این سرویس می‌توانید گزارش‌های خودکاری داشته باشید و از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید. با ارائه‌ی گزارش‌های بهتر، می‌توانید تصمیمات بهتری برای جذب وفاداری مشتری و سود بیشتر اتخاذ کنید.

CRM یعنی مشتریان راضی

کلید ارائه‌ی خدمات مورد نیاز مشتریان، درک آن‌هاست و CRM این کار را انجام می‌دهد. با بهره‌وری از این خدمات می‌توانید تجربه‌ای مناسب در اختیار مشتریان قرار دهید و در نهایت مشتریان راضی‌تری داشته باشید.
متن بالا ترجمه (مترجم :فرزاد ابرقويی) به مضمون از مقاله‌ای تحت همین عنوان با لینک زیر است:

مقالات مرتبط: به شما پیشنهاد می‌گردد مقالات زیر را هم مطالعه نمایید.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • سیاوش فرتوت

    سلام و خدا قوت خدمت تک تک عزیزان در آی نوتی ، و یه تشکر ویژه از آقای فرزاد ابرقوئی ممنون بابت مقاله بسیار کامل و کاربردیتون درباره CRM عالی بود.👌 #سیاوش_فرتوت #الهی_که_عالم_عامل_عاشق_باشیم

  • مهناز میهمانچی

    مدیریت ارتباط با مشتری میتونه راهکار موثری باشه برای وفادار سازی مشتری

  • خانم عرفانی

    سلام.خسته نباشید مقالات بسیار عالی و راهبردی هستند جهت بالا بردن ذهن و درک مشتری از خدماتی که شرکت معظم آینوتی ارائه میده ممنون

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,060,713
مجموع کاربران
35,072
رزومه ساز iAM
28,005
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR