نکاتی طلایی در آموزش کارمندان فروش

نکاتی طلایی در آموزش کارمندان فروش

   واحد فروش و کارمندان فروش، یکی از اصلی ترین رکن های یک کسب و کار محسوب می‌شوند. زیرا تا زمانی که جذب مشتری انجام نشود و محصولی فروخته نشود، درآمدی وارد مجموعه نخواهد شد و خیلی اتفاقات مثبت دیگر در مجموعه شما رخ نخواهد داد.
آیا می‌خواهید کارمندان فروش شما بیشترین بازدهی را برای مجموعه شما داشته باشند؟
آیا برایتان مهم است که کارمندان شما پس از مدت کوتاهی از مجموعه شما نروند و رضایت شغلی برای آنها ایجاد کنید؟
پس با اصل آموزش در بدو استخدام کارمندان فروش مقابله نکنید و سعی کنید آنها را با در نظر گرفتن اهداف شرکتتان آموزش دهید زیرا رفتن یک کارمند جدید از مجموعه شما، علاوه بر ضرری که برای شرکت از نظر سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی خواهد داشت؛ بر روی حس اعتماد مشتریان شما تاثیر منفی و مستقیمی خواهد گذاشت.
در این مقاله قصد داریم نکات طلایی را که در اصل آموزش کارمندان فروش ، موثر خواهد بود را به شما ارائه دهیم.
 

با حجم زیادی از اطلاعات، کارمندان خود را کلافه نکنید.

   زمانی که شما در اولین روزی کاری، حجم زیادی از اطلاعات و محصولات شرکت خود را به کارمندان واحد فروش معرفی می‌کنید؛ این موضوع نه تنها در یادگیری کارمندان شما تاثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث کلافگی و دل زدگی آنها از کار در مجموعه شما می‌گردد.
اجازه دهید کارمندان فروش شما در ابتدا دید کلی و کاملی برای فروش محصولات پیدا کنند و عجله ای برای یادگیری نداشته باشید.
اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهید که در افزایش فروش محصولات، جذب مشتری و دیدگاه کارمندان فروش شما تاثیر خواهد گذاشت.
فواید استفاده از آن محصول، کاردکرد آن محصول در شرایط متفاوت و تفاوتش با محصولات مشابه را برایشان توضیح دهید.
قطعا این اطلاعات تاثیر شگفت انگیزی را در افزایش فروش شما خواهد داشت.
یادتان باشد؛ آموزشی که به تیم پشتیبانی خود می‌دهید؛ می‌بایست خیلی دقیق تر و کامل تر از آموزشی باشد که به کارمندان فروش می‌دهید.
زیرا تیم پشتیبانی شما فروش محصولات و یا جذب مشتری انجام نمی‌دهند بلکه می بایست با تمامی مشکلاتی که ممکن است در حین کار با محصول برای مشتری رخ دهد، آشنا باشد .
حجم زیاد کار کارمندان

مابین تیم فروش و بازاریابی ارتباطی عمیق ایجاد کنید.

   کار تیم بازاریابی شناخت و برقراری ارتباط با مشتریانی است که هیچ شناختی نسبت به مجموعه و محصولات مجموعه شما ندارند و در حقیقت مشتریانی بالقوه محسوب می‌شوند.
کار تیم فروش ، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می‌باشد. لذا تیم فروش می‌تواند مشتریان بالقوه شما را به مرحله عقد قرارداد و توافقنامه برساند و فروش محصولات شما را افزایش دهند.
ادغام کارمندان بازاریابی و فروش، تاثیری باورنکردنی بر روی افزایش فروش محصولات و جذب مشتری خواهد داشت.
اگر این دو تیم را با یکدیگر نمی‌خواهید ادغام کنید؛ ترتیبی دهید که این دو تیم اطلاعات و تجربیات خود را مرتبا با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
به اشتراک گذاری اطلاعات کارمندان فروش و بازاریابی

آموزش های در حین کار را جدی بگیرید

   فقط به آموزش های بدو استخدام اکتفا نکنید. در طی مراحل کاری هم، به فکر بروزرسانی اطلاعات کارمندان فروش خود باشید. آنها را از آخرین نرخ های بازار، رقبای جدید، تغییر امکانات محصول آگاه کنید.
خوتان به دنبال محتوا، پادکست و مقالات مفید بازاریابی و فروش باشید و بهترین آنها را با کارمندان فروش و بازاریابی خود به اشتراک بگذارید.
فرهنگ دوستی را در سازمان خود ترویج دهید.
یکی از راه‌هایی که سازمان شما را با دیگر سازمان ها متمایز می‌سازد؛ ایجاد فرهنگ دوستی ما بین کارمندان شما می‌باشد.
این امر کمک می‌کند تا کارمندان تازه وارد بدون هیچ خجالتی از کارمندان با تجربه‌ی قدیمی، سوالاتشان را بپرسند و از تجربیات آنها در مورد فروش محصولات و جذب مشتری، استفاده کنند.
آموزش مستمر کارمندان فروش

نتیجه گیری

   خوتان پس از مدتی نتیجه رعایت این موارد را خواهید دید؛ که کارمندان فروش و بازاریابی شما چگونه با جان و دل برای سازمان شما فعالیت خواهند کرد. جذب مشتری و متعاقبا فروش محصولات شما افزایش فوق العاده ای خواهد داشت.
همچنین سیستم آی نوتی با خدماتی که توسط نرم افزار تحت وب ارائه می‌دهد، کمک زیادی به جذب مشتری و فروش محصولات شما خواهد کرد.
یادتان نرود در کنار این موارد، با استفاده از امکانات USSD ، کارت ویزیت الکترونیکی و پنل پیامکی می‌توانید همیشه خاص باشید و در میان حجم انبوهی از کسب و کارهای متفاوت بدرخشید.

تهیه کننده تصاویر مقاله : سرکار خانم آرزو ارشاد
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • مهناز میهمانچی

    لدت بروم.

  • فاطمه حسینی

    خیلی عالیه .من دنبال یه مفهومی میگردم که مشتری قانع بشه که خدمات شرکت کسب و کار رو رونق میده .و نفع میبره از این خرید .واقعی

  • سیاوش فرتوت

    سلام و خداقوت خدمت تک تک شما عزیزان در بخش ، بخش آی نوتی و یه تشکر ویژه از سرکار خانم عالمی بابت تهیه و تنظیم مقاله ، بسیار جامع و کاربردی بود. ارادتمند شما فرتوت

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,056,531
مجموع کاربران
34,685
رزومه ساز iAM
27,800
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR