همیشه تعلل کردن درکارها بد نیست

همیشه تعلل کردن درکارها بد نیست

   تا حالا شده کسی به دلیل افزایش خلاقیت شما را به تعلل ورزیدن در کارها تشویق کند؟
همیشه از بچگی به ما گفتند کارهای امروزتو به فردا ننداز و حتی کارهایت را زودتر از موعد مشخص شده انجام بده. مثلا وقتی از مدرسه می‌رسیدیم پدر، مادرها اصرار به انجام تکالیف داشتند.
از وقتی که به خاطر داریم به ما یاد دادند که تعلل و تاخیر در انجام کارها، به ضررمان تمام می‌شود .
حتی برای انجام پروژه‌ها هم اصلا خلاقیت را در نظر نمیگیریم و فقط می‌خواهیم کاری که به ما محول شده است را تمام کنیم.
در این مقاله می‌خواهیم از تد تاکی صحبت کنیم که آدام گرنت سخنرانی آن را به عهده داشته و در مورد یکی از تجربیات باور نکردنی‌اش صحبت میکند.
اگر می‌خواهید بیشتر با آدام گرنت آشنا شوید باید بگویم که ایشان یکی روانشناسان آمریکایی بوده و با انجام برنامه‌ریزی ها و سخنرانی‌های زیاد، موفق به افزایش پیشرفت و افزایش درآمد شده است.

تعلل و تاخیر در انجام کارها

تجربه‌ی باور نکردنی حاصل از تعلل ورزیدن در انجام کار

   آدام گرنت اینگونه داستان را شروع می‌کند.
حدودا چند سال پیش یکی از دانشجوهایم برای آنکه در کسب و کار آنها سرمایه گذاری کنم؛ پیشم آمد. او به همراه 3 تا از دوستانش تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار، گرفته بود.
ایده آنها، راه اندازی یک سایت فروشگاهی آنلاین برای فروش عینک بود. 6 ماه گذشت و من به آنها گفتم شما هنوز هیچ کاری برای سایتتان انجام نداده اید.
با دیدن تعلل و تاخیر آنها در انجام پروژه، از سرمایه گذاری در این کسب و کار منصرف شدم.
در حال حاضر به دلیل خلاقیت زیادی که در پیاده سازی پروژه سایتشان داشته اند کسب و کار آنها به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های جهان شناخته شده است و ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارد.
پذیرفتن این ماجرا برای من بسیار سخت و غیر قابل باور بود تا اینکه تصمیم گرفتم تحقیق علمی بر روی انواع تعلل در انجام کارها و رابطه اش با خلاقیت داشته باشم.
بعد از تحقیق بر روی پرسشنامه هایی که طراحی کرده بودم به نتایج بیشماری در مورد مبحث تعلل و خلاقیت رسیدم.
 

نتایج بررسی آدام گرنت در مورد تعلل

   افراد برای انجام پروژه ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:
  1. افرادی که هیچگونه تعلل در انجام کارهاییشان انجام نمی‌دهند. آنها به دلیل استرس و نگرانی بیش از اندازه‌ای که در مورد زمان اتمام پروژه پیدا می‌کنند؛ همه تلاششان را می‌کنند تا پروژه را زودتر از موعد اعلام شده انجام دهند. ثابت شده این دسته از افراد به دلیل استرسی که برای اتمام کار پیدا می‌کنند فقط کار محول شده را انجام می‌دهند و برای انجام آن هیچ خلاقیت ندارند.
  2. دسته بعدی افرادی هستند که در تعلل ورزی افراط می‌کنند و تا لحظه آخر هیچ کاری را انجام نمی‌دهند. این افراد نه تنها خلاقیت و ایده جدید برای انجام کار محول شده ندارند بلکه هیچ وقت موفق نمی‌شوند کار را به بهترین نحو در زمان مقرر شده انجام دهند. می‌دانید چرا؟ چون آنقدر تاخیر و تعلل در انجام کار داشته اند که دیگر هیچ وقتی برای فکر کردن در مورد نحوه انجام کار یا خلاقیت در انجام آن ندارند.
  3. دسته سوم افرادی هستند که قسمتی از کار را انجام می‌دهند و برای مدتی کوتاه کار را به تاخیر می‌اندازند. این کار باعث می‌گردد پس از مدتی تعلل با ایده های جدیدتر و خلاقیت بیشتر به ادامه فعالیت خود مشغول شوند.

کتاب افراد مبتکر و خلاق

   آدام گرنت به جهت بررسی و تحقیق بیشتر در مورد نتایجی که بدست آورده بود، شروع به نوشتن کتابی به نام "افراد مبتکر و خلاق" کرد.
خود او برای نوشتن فصل تعلل، کار نوشتن را برای مدتی به تاخیر انداخت. خود او اعتراف می‌کند بعد از یک ماه وقفه با ایده های جذاب و خلاقیت بیشتری به ادامه نویسندگی کتابش پرداخت.
بعد از کلی تحقیق و بررسی، آدام گرنت متوجه شد که آن دانشجویان جزو دسته سوم محسوب می‌شوند و کمی تعلل در کار باعث ایجاد خلاقیت و ایده پردازی‌های قوی شده.
کتاب مبتکر و خلاق از آدام گرنت

سخن آخر آدام گرنت در مورد تعلل

   شروع سریع، ولی پایان آرام، خلاقیت خودت را افزایش می دهد؛ تو می توانی با شک در عقایدت انگیزه هایت را افزایش دهی و ترس از شکست در عمل را بپذیری.
مخاطبین عزیز بلاگ آی نوتی، چنانچه علاقه به مشاهده کامل سخنرانی "آدام گرنت" دارید می‌توانید از طریق این لینک اقدام نمایید و یا بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
سخنرانی کامل آدام گرنت در سایت تدتاک

تهیه کننده تصاویر مقاله : سرکار خانم آرزو ارشاد
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,102
مجموع کاربران
35,135
رزومه ساز iAM
28,025
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR