رتبه الکسا و هزار و یک حرف نگفته بررسی سئوی سایت

رتبه الکسا و هزار و یک حرف نگفته بررسی سئوی سایت

رتبه الکسای سایت شما برآوردی از میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایت های دیگر بر اساس کشور و جهانی است.بنابراین رتبه سایت شما تنها نیازمند به ترافیک سایت نیست، بلکه تغییرات ترافیک در سایت های دیگر نیز وابسته است.

چگونه رتبه الکسا محاسبه و تعیین میگردد؟

رتبه‌ها،بررسی و تخمین ترافیک به طور پیش‌فرض و بر اساس رفتار جستجوی browsing افراد در پنل داده جهانی است .برای محاسبه رتبه سایت الکسا از روش اختصاصی که ترکیبی از میانگین بازدید روزانه کاربران ویژه و تعداد بازدید صفحات در سه ماه گذشته است استفاده می‌شود.
آمارهای ارائه شده توسط الکسا از تولبار الکسا قدرت میگیرد ، پس در گام اول شما باید تولبار الکسا را نصب کرده و از امکانات آن بهره بند شوید .

تولبار الکسا چیست؟

سایت الکسا بعنوان معتبرترین مرجع در زمینه رتبه بندی سایت های اینترنتی از نظر بازدید شناخته میشود. طبق اعلام رسمی این سایت مهمترین منبع برای جمع آوری اطلاعات تولبار الکسا می باشد و در عمل تنها کاربرانی که بر روی مرورگر خود تولبار نصب داشته باشند بر رتبه الکسای سایت شما تاثیرگذارند. تا زمانیکه این شرایط برای همه سایت ها یکسان است میتوان به این رتبه بندی توجه کرد.
تولبار الکسا چقدر موثر است؟
بازدید یک کاربر با تولبار الکسا ارزشی معادل 50 کاربر معمولی خواهد داشت. توجه داشته باشید که مهمترین مشتری سایت شما خودتان هستید و بیشتر از هرکسی در طول روز صفحات سایت خود را بازدید می کنید پس با نصب تولبار الکسا به سرعت شاهد پیشرفت رتبه خود خواهید بود.

تعریف pageview برای رتبه الکسا

به زمانی که یک صفحه کامل از سایت شما بازدید یا رفرش شود یک pageview حساب می‌شود.مجموع بازدید از صفحه تعداد دفعات کلی است که صفحه یا صفحاتی از سایت شما در یک بازه زمانی معین بازدید یا رفرش شده است.

نقش آماربازدید و ترافیک بر سئوی سایت من

آمار بازدید مهم ترین رکن در رنک الکسای شماست اما تنها پارامتر مورد بررسی نیست، در واقع رتبه دهی در سایت الکسا وابسته به بازدید دیگر سایت ها نیز می‌باشد و افزایش تعداد بازدید به تنهایی نمی‌تواند تضمینی برای بهبود رتبه شما باشد.یا به تعریف دیگر الکسا در رتبه دهی به سایت ها نسبت به تمامی سایت ها در جهان به سایت شما رتبه می‌دهد. بنابراین شما بهتر است تلاش کنید تا در بازاررقابتی جذب و ربایش بازدید کننده از رقبا پیشی بگیرید.

تاثیر ساب دامین بر رتبه الکسا و سئوی سایت من چیست؟

البته چند وقت است که گوگل ساختار جدید و قدرتمندی ارائه کرده است برای ثبت کردن ساب دامین ها بصورت bundle شده و برایند گرفتن از ترافیک همه ساب دامین ها که ساختار وریفیکیشن آن بر تنظیمات DNS استوار است. رتبه ترافیک الکسا تنها برای دامین های سطح بالا مثل sitename.com فراهم شده است و رتبه جداگانه‌ای برای ساب فولدر sitename.com/subfolder یا ساب دامین subdomain.sitename.com در نظر گرفته نشده است.اما در مواردی که سایت الکسا بتواند آن‌ها را به عنوان یک صفحه اصلی سایت میزبانی شده و یا وبلاگ شناسایی کند در این حالت سایت ها یا وبلاگ ها با ترافیک منحصربه‌فرد و جداگانه جدا از دامین اصلی رتبه خواهد گرفت برای مثال می‌توان سایت های وبلاگدهی را نام برد.
پس توجه داشته باشید که نتیجه گیری پایانی این سوال اینگونه خواهد بود که گوگل ساب دامین ها را از شما خواهد پذیرفت اما برای الکسا همه چیز مرتبت به ساختار لینک ها و محتوای شما دارد.

مقالات مرتبط
همه چیز درباره رتبه الکسا
آیا رتبه الکسا مهم است
نقش تولبار الکسا در رنک سایت شما چیست؟ آیا گوگل حرف اول را در بررسی سئوی سایت شما میزند؟


 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

مطالب مرتبط

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,206
مجموع کاربران
35,230
رزومه ساز iAM
28,059
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR