همه چیز درباره رتبه الکسا

همه چیز درباره رتبه الکسا

الکسا یکی از معروف ترین و قدیمی ترین وب سایت ها در میان بازاریاب های اینترنتی است. برای دریافت اطلاعات از سایت الکسا تنها کافیست به آدرس alexa.com/siteinfo رفته و آدرس سایت مورد نظرتان را در آن وارد نمایید. الکسا اطلاعات طبقه بندی شده ای به شما میدهد که بسیار با ارزش است. این اطلاعات عبارتند از:
  • شهرت و محبوبیت وب سایت مورد بررسی
  • میزان موفقیت در بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
  • رتبه جهانی
  • رتبه محلی
سایت الکسا با در نظر گرفتن ملاک های آماری و محاسباتی مختلف، در نهایت سایت ها را رتبه‌بندی می‌کند. رتبه الکسا یک سایت دقیقاً مانند رتبه کنکور ما ایرانی ها است یعنی هر چه رتبه یک سایت نزدیک به یک باشد بهتر است و آن سایت بازدید بیشتر و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

جهان از دیدگاه تولبار الکسا

معیار سنجش آمار بازدید و رتبه بندی الکسا تولبار مخصوص الکسا است که بر روی مرورگر کاربران نصب میشود. الکسا بدین طریق آمار بازدید وبسایت و تحلیل رفتار کاربران در مواجه شدن با صفحات آن را مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد.بدین ترتیب الکسا همواره ادعای ارائه آمار منطبق با واقعیت و قابل استنادی را دارد که از کاربران مورد تآیید خود جمع آوری نموده است.

تولبار الکسا یک تیغ دو لبه

این روزها تبلیغات منفی علیه آمارهای وب سایت الکسا روبه افزایش است. البته هر دو دسته موافق و مخالف الکسا عوامل منطقی مختص به خود را دارند. در ادامه به بیان و بررسی هر دو دیدگاه و مقایسه آنها پرداخته و در نهایتا دیدگاه خودمان را به عنوان جمع بندی این سلایق و نطقه نظرها بیان میداریم 

نظریه کسانی که مخالف الکسا هستند

انتقاد این افراد مبتنی بر یک حقیقت ریاضی است : "آماری که جامعه آماری آن کوچکتر است نتیجه آن قابل تعمیم به کل نیست" !
البته که چنین منطقی درست و قابل تعمل است. الکسا به همه دستگاه‌های متصل به اینترنت نیست تا بخواهد آمار دقیق از میزان بازدید ها را در دیتابیس اطلاعاتی خود داشته باشد. بلکه آمار خود را فقط از دستگاه‌های دریافت می‌کند که تولبار الکسا را نصب‌کرده باشند و باهر بازدید از یک سایت یک پالس را به الکسا ارسال کرده باشد و از رفتار این کاربران است که در مجموع الکسا اقدام به رتبه بندی سایت ها می‌کند.

نظریه کسانی که موافق الکسا هستند

طبق روش جمع آوری اطلاعات توسط الکسا ، اطلاعات دقیق تر و قابل استناد تری در همان جامعه هدف در دسترس است. از سوی دیگر طرفداران الکسا در مقابل میگویند که گوگل هم اطلاعات آماری خود را نهایتا از اکانت های گوگل ، مرورگر گوگل کروم و ... میگیرد .

رتبه بندی الکسا از چه لحاظ مهم است

الکسا سالهاست که منبع قابل اعتمادی برای بررسی و آنالیز وب سایت ها بوده و آمارهای ارائه شده از طرف الکسا قطعا مورد استناد و قابل احترام هستند هرچند که بسیاری از افراد بر این عقیده دارند که رتبه الکسا چندان مهم نیست و تأثیری در کسب کارشان ندارد. ولی برخلاف تصور این افراد باید بگویم یکی از ملاک های اصلی الکسا برای رتبه دهی به سایت ها آمار بازدید سایت است. و رتبه خوب با افزایش بازدید همراه است که باعث افزایش فروش و بهتر دیده شدن شما در بین رقبا می‌شود به همین خاطر می‌توان از آمار الکسا به عنوان ابزاری برای مقایسه میزان محبوبیت خود با رقبا بهره برد.

سخن آخر : همه چیز درباره رتبه الکسا

به قول یک ضرب المثل قدیمی ، همه چیز را همه گان دانند پیش نهاد ما به شما این است که درکنار الکسا حتما از آمارهای گوگل ، بینگ ، یاهو و همه سرچ انجین های قدرتمند بهره مند شوید.
اگر سؤالی در زمینه بهبود رتبه الکسا و یا تجربیاتی در این زمینه دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا کارشناسان inoti در کوتاه‌ترین زمان به صورت دیدگاه یا مقاله با آن پاسخ دهند.

مقالات مرتبط 

نقش تولبار الکسا در رنک سایت شما چیست؟ آیا گوگل حرف اول را در بررسی سئوی سایت شما میزند؟
آیا رتبه الکسا مهم است
رتبه الکسا و هزار و یک حرف نگفته بررسی سئوی سایت




 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

مطالب مرتبط

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,196
مجموع کاربران
35,168
رزومه ساز iAM
28,041
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR