شب یلدای امسال رو بیشتر خوش بگذرونیم

شب یلدای امسال رو بیشتر خوش بگذرونیم

یلدا بهانه‌ی کوچکیست ، بهانه ای به اندازه‌ی یک دقیقه!
برای دور هم جمع شدن و جشن گرفتن
برای یک دقیقه بیشتر کنار یکدیگر بودن
برای یک دقیقه بیشتر در کنارهم خندیدن
برای یک دقیقه بیشتر دوست داشتن عزیزترین هایمان
و برای یک دقیقه بیشتر احساس خوشبختی کردن


سالهای قبل، تمامی اعضای یک خانواده، از کوچکترین عضو خانواده تا پدربزرگ و مادربزرگ ها، در خانه‌ی یکی از اعضای فامیل جمع می‌شدیم و تا درازای شب از همنشینی در کنار یکدیگر لذت می‌بردیم.
اما امسال فرق می‌کند، امسال باید بر روی دلهایمان پا بگذاریم و برای حفظ سلامتی عزیزانمان ، در خانه بمانیم. با فاصله از یکدیگر بنشینیم.
برای آنکه این شب زیبا، به یک شب معمولی تبدیل نشود، می‌توانیم در خانه‌های خودمان، در کنار پدر، مادر، خواهر و برادر و یا در کنار همسر و فرزندانمان، این شب را جشن بگیریم و با کلی بازی ساده، شادی و خنده به خانه‌هایمان بیاوریم.
در این مقاله با چند تا از این بازی ها آشنا خواهیم شد. ممکن است بعضی از آنها را بازی کرده باشید و برخی از آنها برایتان جدید باشد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید و یکی از بهترین شبهای یلدای عمرتان را تجربه کنید.


بازی من کی ام؟

این بازی یک پیشنهاد جالب و بامزه و خنده دار است. این بازی به این صورت است که اسم یک شخصیت شناخته شده روی تکه‌ای کاغذ نوشته می‌شود و روی پیشانی یکی از حاضران جمع که از اسم نوشته شده خبر ندارد چسبانده می‌شود. بقیه حاضرین باید به صورت غیرمستقیم آن فرد را راهنمایی کنند تا حدس بزند اسم چه شخصیتی روی پیشانی‌اش نوشته شده است.


بازی سایکو

این بازی هم به ابزار خاصی نیاز نداشته و بازی جالبی برای شب چله است.
این بازی می‌تواند جایگزین خوبی برای بازی مافیا باشد. در این بازی یکی از افراد به عنوان روانکاو انتخاب می‌شود و اتاق را ترک میکند. بقیه افراد بر روی یکی از اختلالات مانند ترس از تاریکی، آلرژی به بوی خاص، وسواس و ... به توافق می‌رسند.
سپس روانکاو وارد اتاق شده و می‌بایست با پرسیدن سوالهایی، حدس بزند آن ویژگی مشترک چه بوده؟!


تلفن بازی

تلفن بازی یکی از بازیهای دوره‌همی خندار است که پیامی برای تمامی بازیکنان به همراه دارد. "پیام یک کلاغ و چهل کلاغ"
اگر به صورت دایره ای دور یکدیگر نشسته‌اید می‌توانید به قید قرعه یکی از افراد را به عنوان شروع کننده‌ی بازی انتخاب کنید.
شخصی که انتخاب شده است، جمله ای را انتخاب می‌کند و آن را به آرامی در گوش فرد کناری خود می‌گوید. فرد دوم، باید چیزی را که شنیده به نفر کناری خود انتقال دهد. به همین ترتیب تا نفر آخر.
نفر آخر می‌بایست جمله‌ای را که شنیده، با صدای بلد بگوید.


بازی هیچ وقت نشده که یا Never Have I Ever

هرچه تعداد افراد بازیکن در این بازی بیشتر باشد، هیجان انگیزتر و خنده دار تر می‌شود.
بهتر از تعداد اعضای بازیکن کمتر از 4 نفر نباشد.
در این بازی همگی دور یکدیگر جمع می‌شوید و هر 10 انگشت دستان خود را باز می‌کنند. فردی که بازی را شروع می‌کند می بایست یک کاری را بگوید که تا به حال انجام نداده است. برای مثال : من تا به حال به شیراز نرفته ام.
افرادی که به شیراز رفته اند می بایست یکی از انگشتان دست خود را ببندد. به همین ترتیب هر بازیکن کاری را که تا حالا انجام نداده است، مطرح میکند.
بازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که یکی از بازیکنان تمامی انگشتانش بسته شود.
در نهایت کسی که بیشترین تعداد انگشتان باز را دارد، برنده است.
یک قانون کوچک هم این بازی دارد. اگر فردی جمله ای را بگوید و هیچ یک از بازیکنان انگشت خود را نبندند، فردی که جمله را گفته است می بایست یکی از انگشتان خود را جمع کند.


مشاعره

یکی از بازی هایی است که افراد علاقه مند به شعر و ادبیات میتوانند، ساعتها با آن سرگرم شوند. این بازی در گذشته از محبوبیت زیادی بر خوردار بوده اما امروز کمتر کسی به آن توجه می‌شود.
حتما نیازی نیست که از اشعار ادبی در این بازی استفاده کنید، می‌توانید حتی از متن ترانه‌هایی که بلد هستید و بارها و بارها با آهنگ آن، همخوانی کرده‌اید، استفاده کنید.
قوانین مسابقه کاملا دست خودتان است.
حتی اگر دوست دارید، مسابقه برگزار نکنید و از افرادی که سررشته‌ای در شعر و ادبیات دارند، درخواست کنید تا برای بقیه شعر و غزلیات حافظ بخوانند.


تیله بازی

تیکه بازی یک بازی نوستالژیک ایرانی می‌باشد. نگران تهیه تیله نباشید زیرا در اکثر اسباب بازی فروشی‌ها و یا خرازی ها، موجود است می‌توانید خریداری کنید.
بازی با تیله مستلزم استفاده از برخی از حواس پنجگانه به ویژه چشم‌ها و حس لامسه می‌باشد.
تیله بازی چندین روش دارد که ما به یکی از آنها اشاره خواهیم کرد. توجه کنید که این بازی نیازمند یک فضای نستبا باز خواهد بود.
حداقل فاصله بازیکنان با دیوار می‌بایست دو متر در نظر گرفته شود. بازیکنان تیله خود را به سمت دیوار پرت می‌کنند تا در نزدیک ترین فاصله با دیوار قرار گیرد، هرکسی که تیله‌اش در نزدیک‌ترین فاصله با دیوار قرار گرفته باشد برنده است و تیله‌های دیگر را جمع می‌کند. آموزش تیله بازی به این روش کار سختی نیست: ابتدا طبق قرعه، آخرین فرد مشخص می‌شود چون معمولا برنده همان نفر آخری ‌است که تیله خود را پرت می‌کند. تیله‌ها معمولا در سه وضعیت ممکن قرار می‌گیرد: وضعیت اول تیله به دیوار میچسبد که در این صورت سه امتیاز نصیب صاحب تیله می‌شود، در حالت دوم تیله یک وجب یا کمتر از یک وجب از دیوار فاصله دارد که دو امتیاز داده می‌شود و در حالت سوم تیله نسبت به دیگر بازیکنان نزدیک‌تر قرار می‌گیرد که یک امتیاز داده می‌شود.


اسم و فامیل

اسم فامیل بازی ایست که همگی از دوران مدرسه با آن آشنا شده‌ایم و قطعا آن را به یاد داریم. این بازی یکی از محبوبترین بازی‌های مختص دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی ایرانی است. تنها چیزی که برای انجام این بازی نیاز دارید، قلم و کاغذ و یک ذهن پر از دایره لغات است.
برای شروع می‌بایست یکی از حروف الفبای فارسی را انتخاب کنید و هر یک از بازیکنان میبایست بر روی کاغذهای خود ستونهایی رسم کنند و عنوان ستونها را اینگونه بنویسند.
  • اسم
  • فامیل
  • شهر
  • کشور
  • میوه
  • غذا
  • اشیاء
  • گل
  • ماشین
  • رنگ
  • حیوان
  • اعضای بدن و ...
سپس نام هایی که با آن حرف آغاز می‌شود را در ستون های مربوطه وارد کنند. اولین کسی که جدول را برای حرف تعیین شده، کامل کند، به دیگران اعلام میکند که فرصت بازی تمام شده است. در نهایت به شمارش امتیازهای می‌پردازند.
بازیکنانی که از اسامی مشابه در هر ستون استفاده کرده اند، برای آن ستون 5 امتیاز در نظر می‌گیرند و افرادی که اسامی متفاوت نوشته اند، 10 امتیاز برای آن ستون ثبت میکنند. اگر کسی ستونی را خالی گذاشته باشد، هیچ امتیازی برای آن ستون دریافت نخواهد کرد.
در نهایت هر فرد مجموع امتیازات خود را محاسبه خواهد کرد و فردی که بیشترین امتیاز را دریافت کند، برنده خواهد بود.


بازی گل یا پوچ

شک ندارم که همه‌ برای یکبار هم که شده این بازی را امتحان کرده اند. گل یا پوچ به خصوص برای بازی کردن با بزرگترهای خانواده که شور و تحرک جوان‌ها را ندارند، مناسب و لذت‌بخش است.
این بازی هیچ محدودیتی در تعداد افراد شرکت کننده نداشته. تنها کافیست آنها به دو گروه تقسیم شوند.
افراد هر گروه در کنار هم و روبروی اعضای گروه مقابل بنشینند.
صاحبِ گل، گل را به صورت پنهانی و با حرکات نمایشی در يكي از دست ها قرار می ‌دهد. پس از آن همه ی اعضای گروه مشت های بسته ی خود را در مقابل ديد گروه مقابل قرار مي دهند و گاه با ایجاد سر و صدا سعی در از بین بردن تمرکز گروه مقابل و گمراه کردن آنان می کنند. نفرات گروه مقابل با كنجكاوي و دقت و هوشياري از حركت دست سرگروه و اعضا، نگاه ها، حالات چهره ها سعی در حدس زدن و یافتن گل در یکی از مشت‌ها می کنند. بنا بر حدس گروه مقابل، دست هاي مشكوك به داشتن گل را كنار گذاشته و بقيه ی مشت‌ ها را يكي يكي با گفتن واژه ی پوچ يا خالي باز کرده و کنار مي گذارند و به اين ترتيب به کشف دستی که گل درون مشتش است نزديك تر مي‌شوند. چنانچه موفق به پیدا کردن گل شوند با كسب يك امتياز صاحب گل شده و آنان در دور بعد شروع کننده ی بازی می ‌شوند و چنانچه نتوانند گل را در دستان گروه مقابل پیدا کنند، گروهی که گل را در اختیار داشت با کسب يك امتياز مجدداً گل را ميان دست های خود جابه جا خواهد كرد. اگر گروه مقابل در ابتدای بازی اطمینان پیدا کند که گل در کدام مشت قرار دارد، مي توانند با يك سَره گرفتن گل، دو امتياز بگيرند و چنانچه به اشتباه حدس بزنند بنا به قرارداد تعیین ‌شده یک يا دو امتياز را از دست مي دهند.


شرکت در مسابقه‌ی شب یلدای 1399 آی نوتی

آی نوتی دوست داره؛ به مناسبت شب یلدا، به شما جایزه بده، اما برای دریافت جایزه باید در مسابقات شب یلدای آی نوتی شرکت کنید و شانستون رو امتحان کنید.
آی نوتی 3 مسابقه برای شب یلدا در نظر گرفته که یکی از آنها،مرتبط به همین مقاله است.
ما باید کد یو اس اس دی  #930*6655* را شماره گیری کنید و به سوالاتی که از این مقاله طراحی شده است، پاسخ دهید.
بهتون پیشنهاد می‌کنیم با کلیک بر روی این عبارت، به صفحه‌ی رسمی اینستاگرام آی نوتی مراجعه کنید و برای بالا بردن شانس برنده شدنتون، در هر سه مسابقه شرکت کنید.
قوانین هر مسابقه داخل پست مربوط به آن نوشته شده است.
پس کپشن پست مسابقات رو کامل بخونید و در مسابقات شرکت کنید. 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,062,999
مجموع کاربران
35,397
رزومه ساز iAM
28,160
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR