ایجاد منوی مسیریابی بر روی کد USSD

ایجاد منوی مسیریابی بر روی کد USSD

فهرست مطالب

برای مطالعه مطالب هر سر فصل، کافیست از لیست زیر، بر روی تیتر مورد نظر کلیک نمایید.

ویدئو آموزشی ایجاد منوی مسیریابی بر روی کد USSD

مقدمه

بذارید با یک مثال ساده شروع کنیم. فرض کنیم شما یک پزشک هستید و برای خدماتی که در مطب ارائه می‌دهید یک کد USSD تهیه کرده‌اید. علاوه بر فعال کردن سیستم نوبت دهی بر روی کد USSD می‌توانید منوهای دیگری بر روی کد USSD خود فعال کنید.
یکی از این منوها، منوی مسیریابی می‌باشد. مخاطبین شما، با شماره‌گیری این منو، لینک مسیریابی از مبدا خودشان تا موقعیت مکانی شما را دریافت خواهند کرد. برای این کار می‌بایست شما از داخل سامانه‌ی آی نوتی، تنظیمات لازم را اعمال نمایید.
مراحل کار به شرح زیر است.
  1. فعال سازی مکان یابی از بخش ویرایش کد USSD
  2. تنظیم محل کسب و کار بر روی نقشه
  3. ایجاد منوی مسیریابی
برای انجام تمامی این مراحل می‌بایست در ابتدا به صفحه‌ی مدیریت کدهای USSD مراجعه نمایید.
برای این کار از منوی اصلی، منوی "خدمات" و سپس زیر منوی "خدمات USSD" را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه‌ی "مدیرت کد USSD" کلیک کنید.

فعال سازی مکان یابی از بخش ویرایش کد USSD

اولین قدم برای فعال سازی منوی مسیریابی بر روی کد USSD فعال کردن این گزینه می‌باشد.
نکته: دقت نمایید؛ در صورتی که این گزینه فعال نگردد و شما موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود را بر روی نقشه تعیین کرده باشید و در کنار آن منوی مسیریابی هم بر روی کد USSD خود ایجاد کرده باشید، این منو به درستی کار نخواهد کرد و حتی ممکن است موقعیت مکانی کسب و کار شما را به درستی نمایش ندهد.
برای فعال کردن این گزینه، از دکمه‌های روبروی کد USSD مورد نظر، بر روی دکمه‌ی "ویرایش" کلیک کنید.


 
سپس از صفحه‌ی مدیریت محتوای همان کد USSD که برای شما باز شده است؛ فیلد "مکان یابی" را فعال کرده و در نهایت بر روی گزینه‌ی ذخیره تغییرات کلکی کنید.

تنظیم محل کسب و کار بر روی نقشه

پس از فعال سازی "مکان یابی" از بخش ویرایش (مدیریت محتوای کد USSD)، می بایست موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود را بر روی نقشه‌ی آی نوتی مشخص نمایید.
برای این کار کافیست، از صفحه‌ی مدیریت کدهای USSD بر روی دکمه‌ی "ثبت محل کسب و کار در نقشه" کلیک نمایید.


 
به صورت پیشفرض، موقعیت مکانی بر روی میدان آزادی تهران، تنظیم شده است و شما باید این موقعیت را تغییر دهید.
پس از ورود به صفحه‌ی مربوطه با استفاده از اسکرول ماوس می‌توانید بر روی نقشه زوم کنید. همچنین با کلیک و درگ نقشه، موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود را پیدا کنید و همان محل کلیک کنید.
در ورژن تلفن همراه موقعیت جغرافیایی مورد نظر را تاچ کنید.


 
همچنین در صورتی که با گوشی تلفن همراه خود و یا لپ تاپ خود کار می‌کنید که مجهز به gps می‌باشد کار می‌کنید می توانید با کلیک بر روی دکمه‌ی "یافتن مکان شما با GPS" از مکان یاب خودکار گوشی هوشمند خود استفاده کنید و دیگر نیازی نیست خودتان به صورت دستی موقعیت مکانی را پیدا کنید.


 
برای ثبت نهایی موقعیت جغرافیایی، بر روی دکمه‌ی "ذخیره تغییرات" کلیک نمایید.


 
مرحله‌ی بعدی پس از انجام این تغییرات ایجاد منوی مسیریابی بر روی کد USSD می‌باشد.

ایجاد منوی مسیریابی بر روی کد USSD

برای ایجاد منوی مسیریابی می توانیم از دو طریق عمل کنیم.

روش اول : ایجاد منو از نوع مسیریابی

برای این کار از صفحه مدیریت کدهای USSD، مجددا بر روی دکمه‌ی "ویرایش" زیر کد USSD مورد نظر کلیک کنید.
با ورود به صفحه مدیریت محتوای کد USSD نیاز است از بخش نمایش درختی منوی کد USSD با توجه به اینکه میخواهید منوی شما در چه سطحی از منو ساخته شود؛ بر روی گزینه افزودن همان سطح، کلیک کنید. برای مثال ما می‌خواهیم منوی USSD در سطح اول منوی کدهای USSD ساخته شود. پس نیاز است بر روی دکمه‌ی "افزودن" روبروی کد USSD کلیک کنید.
اما اگر بخواهیم منوی مسیریابی به عنوان زیر منو، برای منوی دیگر باشد، باید بر روی دکمه‌ی افزودن روبروی همان منو کلیک کنیم.


 
پس از کلیک بر روی این دکمه پاپ آپی جهت ساخت منوی جدید به شما نمایش داده خواهد شد. در این بخش می‌بایست نوع منوی USSD را بر روی "مسیریابی" قرار دهید. از فیلد کد USSD شماره‌ی منوی مورد نظر را وارد نمایید. این شماره همان شماره ای است که مخاطبین برای دریافت لینک مسیریابی در پاسخ منوی مسیریابی وارد و ارسال می‌کنند.
از لیست بازشونده‌ی وضعیت نمایش منو، گزینه‌ی نمایش داده شود را انتخاب کنید.
و در فیلد عنوان، هر عنوانی که فکر می‌کنید برای نمایش در منوهای کد USSD به مخاطبین مناسب است وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه‌ی "افزودن آیتم" کلیک کنید.


 
حالا اگر مخاطب، کد USSD را توسط تلفن همراه خود شماره گیری کند؛ در منوی اصلی کد USSD منوی ایجاد شده برای مسیریابی را مشاهده می‌کنند.
در صورتی که شماره منوی مسیریابی را ارسال کنند؛ سیستم آی نوتی به صورت خودکار لینک مسیر یابی شما را در قالب پیامک برای مخاطب ارسال خواهد کرد.





 

روش دوم: ایجاد منو از نوع معمولی

در ابتدا نیاز است پس از تعیین محل کسب و کار بر روی نقشه از صفحه‌ی مدیریت کدهای USSD لینک مسیریابی را کپی کنید. 


 
از صفحه باز شده، لینکی که در کادر آدرس مرورگر خود مشاهده می کنید را کپی کنید.
 
سپس مجددا به صفحه‌ی "مدیریت کدهای USSD" مراجعه کرده و از دکمه‌های زیر کد مورد نظر، بر روی دکمه‌ی ویرایش کلیک کنید تا صفحه مدیریت محتوای کد USSD مورد نظر به شما نمایش داده شود.
در نهایت برای ایجاد منوی جدید بر روی دکمه "افزودن" روبروی کد USSD کلیک نمایید.
 

 
این بار از پاپ آپ باز شده؛ نوع منو را بر روی "معمولی" قرار دهید. همانند روش قبل شماره منو را در فیلد "کد "USSD وارد نمایید.
برای آنکه منوی مسیریابی در میان منوی کد USSD شما به مخاطبین نمایش داده شود، وضعیت نمایش منو را بر روی "نمایش داده شود" قرار دهید.
یک عنوان مناسب برای منوی مسیریابی خود وارد کنید.
حال می‌بایست متنی را برای پاسخ کد USSD وارد کنید. هر متنی که در این کادر وارد می‌کنید؛ پس از اینکه مخاطب شماره‌ی منوی مسیریابی را ارسال نماید؛ همانجا به مخاطب نمایش داده خواهد شد.
نکته: در صورتی که می‌خواهید مخاطب پس از مشاهده‌ی این متن، نتواند پاسخی را برای سیستم USSD ارسال کند و هیچ کادری جهت وارد کردن عدد به مخاطب نمایش داده نشود؛ می بایست بر روی دکمه‌ی "بستن ورودی منو" کلیک نمایید.
از بخش فعال سازی ارسال پیامک به مخاطب، یکی از گزینه‌های "ارسال به ازای هر درخواست" یا "ارسال حداکثر روزی یکبار" را انتخاب کنید.
در انتها می‌توانید در بخش متن پیامک لینکی را که از صفحه‌ی مسیریابی دریافت کرده اید در این بخش وارد کنید.
با انجام این تنظیمات شما دقیقا منو ای را مشابه منو ای که در روش اول ساخته بودیم را ایجاد خواهید کرد. بنابراین بهتر است که از روش اول برای ایجاد منوی مسیریابی استفاده کنید.


 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • مهناز میهمانچی

    با سلام و احترام آموزشها بسیار عالی و شفاف ارائه شده انشاالله همه بتونن نهایت بهره رو از این سیستم هوشمند ببرن. با سپاس و قدردانی از تیم محترم فنی و سایر عوامل محترم

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,062,627
مجموع کاربران
35,366
رزومه ساز iAM
28,146
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR