نگذارید بازاریاب های دیگر این مقاله را بخوانند

نگذارید بازاریاب های دیگر این مقاله را بخوانند

اصلا روزهای جالبی را نمیگذراندم ، هر روز که به تاریخ چکم نزدیکتر می شدم استرسم بیشتر می شد. جدیدا صبح ها در قفسه سینه ام احساس سنگینی و درد میکردم.
آدم گاهی در چنین مواقعی شروع میکند خودش را سرزنش کردن. چرا کار من به جایی رسید که اعتبارم تا این حد کم شود. هیچ کدام از کسانی که از آنها پول قرض خواسته بودم ، جواب مثبت نداده بودند.
از طرف دیگر مسئله ای هم بود که بیش از بقیه آزارم میداد ، عده ای تلفن من را جواب نمیدادند و من احساس میکردم که پشت این جواب ندادن جملاتی این چنینی را هم گفته اند:
  • باز این بازاریابه زنگ زده بگه بیا فلان چیز و بهت بفروشم
  • باز این رفته تو یه جریان بازاریابی جدید و ... و صدها جمله این چنینی...
ناگهان تلفنم زنگ خورد ، آقای شایانی از مشتریان سابقم بود ، حدود یک سال و نیم پیش توی یک جریان بازاریابی باهاشون آشنا شده بودم. یکم احوال پرسی کردیم و بعد یک راست رفت سر اصل مطلب. از شخص واسطی که باعث آشنایی ما بود شنیده بود که من چک دارم و خودش پیش قدم شده بود برای قرض دادن پول!
بعد از قطع تماس برایم باور نکردنی بود که یک مشتری حالا در چه سطحی از اعتماد نسبت به من به عنوان یک بازاریاب قرار گرفته است. و شروع کردم به بررسی علل و نتایجی که همچین حالتی از ارتباط با مشتری میتواند داشته باشد.
در چند تیتر پایین سعی میکنیم تا قسمتی از این بررسی و تعامل را برای شما بازتاب دهیم:

به عنوان یک بازاریاب با مشتری قرار ملاقات بگذارید ، به عنوان یک دوست از جلسه خارج شوید

آشنایی حضوری با مشتریان یک راه حل ایده آل برای شروع یک پروسه ارتباط با مشتری ارگانیک است. در چنین ارتباطی افراد از علایق ، نگرانی ها ، جزئیات مشاغل شخصی خود اطلاعات ارزشمندی به شما میدهند که در مسیر توصیف محصول یا خدمات برای هدف نهایی شما این اطلاعات اهمیت پیدا میکند.
از طرفی در چنین جلساتی گاهی اطلاعاتی شخصی تر مثل ماه تولد ، اطلاعاتی درباره اعضای خانواده و دغدغه های شخصی افراد به دست می آورید که میتوانید از آن ها برای ادامه جریان ارتباط با مشتری بهره ببرید.
شما به عنوان یک فرد مسلط به بازاریابی در جلسات با مشتریان خود احتمالا کاغذ و قلمی همراه دارید برای ثبت یادداشت های حاصل از گفتگوهای مسیر جلسه ، این یادداشت اندکی از اطلاعات شخصی را هم نگه داری کنید.

از اطلاعات مشتریان خود یک پایگاه داده ساده تشکیل دهید

کارکردن با فایل های اکسل را فرا بگیرید ، یک پایگاه دانش ساده از مشتریان خود تشکیل دهید . در این پایگاه داده اندکی از اطلاعات فردی آن مشتری را هم لیست کنید . به عنوان مثال:
  • تاریخ تولد
  • شغل
  • رویدادهای مرتبط با شغل شخص (مثل نمایشگاه ها ، همایش ها ، سمینارها و ...)
و ...
این جزئیات شخصی بهانه های موجه و مناسبی را در اختیار شما قرار میدهد تا مشتریان خود را به دوست تبدیل کنید ، حتی اگر آن مشتری هنوز قراردادی با شما عقد نکرده است.

مشتری را به بازاریاب تبدیل کن

بعضی از مشتریان پتانسیل بالایی برای فروش محصول یا خدمات شما در حیطه کاری خود دارند ، تا جایی که حتی گاهی اوقات خود شما از شنیدن ایده های خلاقانه او برای بکار بستن این خدمات شگفت زده میشود.
چنین مشتریانی را شناسایی کنید ، آنها را لیست کرده و نقشه راهی برای همراهی آنها تا رسیدن به مرحله بازاریابی تخصصی تهیه کنید. این فرایند بازاریابی هدفمند و توسعه پذیر امکان سود دهی را برای شما چندین برابر میکند.نقش پایگاه داده ای که تشکیل داده اید برای نیل به هدف تبدیل مشتری به بازاریاب اهمیتی کلیدی دارد.

و سخن پایانی : ارتباط ایجاد شده را حفظ کنید

حال شما به عنوان یک بازاریاب وارد جلسه شده اید و به عنوان یک دوست از جلسه خارج شده اید. این ارتباط دوستی را بطور ارگانیک و با کمک ابزارهایی مثل پایگاه داده خود ادامه دهید.
به عنوان مثال گاهی با مشتری خود تماس بگیرید و او را به دیدن یک رویداد مرتبط با شغل یا تخصص اش تشویق کنید ، حتی اگر به دلیل گرفتاری شغلی دعوت شما را نپذیرد نیز تماس شما تاثیر خود را در یادآوری شدن به مشتری گذاشته است.
پیامک تبریک تولد صمیمانه و هزاران دلیل و بهانه ی دیگر برای حفظ و نگهداری ارتباط با مشتری به شیوه ای دوستانه و ارگانیک.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • محمدمهدوی

    فوق العاده عالی بود 🙏🙏🙏🙏🙏🙏💎💎💎

  • آمنه بیاتس

    سلام خداقوت عالیه👏👏👏💐

  • نسرین ارایش

    سلام و درود فراوان به همکار م ببخشید یه سوالی داشتم بهترین راه برای کسب درامد انلاین چیست اگر میشه جواب را بهم بگید

  • فریبرز رهبری

    بنظر من دوستی با مشتری یکی از بهترین ایده ها برای فروشه. چون دیگه ماتو ذهن مشتری هک شدیم. ممکنه بعد چند ماه اگه چند ده نفر ازین مشتریها داشته باشیم نیازی به بازاریابی نباشه چون خود مشتری مشتری جدید براما داره. باید حساب شده کار کرد حتی ایجاد طرح دوستی با مشتری به یک پیشنیازهایی نیاز داره که حتما باید رعایت بشه. ممنون از inoti

  • مسعود شهابی

    فوق العاده بود ممنونم

  • هادی حدادی

    ممنون از مطالب خوب و مفیدتون

  • روح الله همتیان

    خیلی عالی اگه واقعا این چند سطر ساده روبه کار ببندیم موفق میشیم

    با امید موفقیت هرچه بیشتر برای شما

  • نجفی

    درود بر شما عالی بود و کاربردی. ازینکه نکات خوب و کاربردی رو به اشتراک میذارید قدردانتون هستیم. جناب استاد علی معارفی مدیرعامل بی نظیر آی نوتی حرف نداره

  • مژگان اخوان

    سلام و خدا قوت به نکات آموزنده و مهمی اشاره کردید ممنون

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,206
مجموع کاربران
35,230
رزومه ساز iAM
28,059
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR