انجام مراحل احراز هویت آی نوتی

انجام مراحل احراز هویت آی نوتی

فهرست مطالب

برای مطالعه مطالب هر سر فصل، کافیست از لیست زیر، بر روی تیتر مورد نظر کلیک نمایید.

ویدئو آموزشی احراز هویت آی نوتی

احراز مدارک، شماره موبایل، شماره تلفن ثابت

 

احراز آدرس ایمیل

مقدمه

همانطور که می‌دانید سامانه آی نوتی ارائه دهنده‌ی خدمات نرم افزاری بر بستر سرویس‌های مخابراتی است. به همین دلیل تمامی کاربرانی که برای استفاده از این خدمات در سایت آی نوتی ثبت نام می‌کنند می‌بایست؛ تمامی مراحل احراز را انجام دهند.
البته تمامی کاربران پس از ثبت نام وارد صفحه احراز خواهند شد که بهتر است در همان لحظه تمامی مراحل احراز را انجام دهند که در حین استفاده از سیستم به مشکلی برخورد نکنند.
برای مثال زمانی مخاطبین قادر به واریز وجه مستقیم به کیف پول USSD خواهند بود که صاحب کد USSD شماره تلفن ثابت خود را در سامانه‌ی آی نوتی احراز کرده باشد.
کاربرانی که مقیم ایران هستند می‌توانند تمامی مراحل احراز هویت را انجام دهند، اما کاربرانی که مقیم ایران نیستند و شماره تلفنی با پیش شماره ایران ندارند، می‌بایست آدرس ایمیل خود را احراز نمایند.
در حال حاضر 4 مرحله احراز در سامانه‌ی آی نوتی داریم.
  1.  احراز مدرک شناسایی
  2.  احراز شماره همراه
  3.  احراز شماره تلفن ثابت
  4. احراز آدرس ایمیل
برای مشاهده وضعیت مراحل احراز، پس از ورود به سامانه‌ی آی نوتی، از منوی سمت راست صفحه، بر روی دکمه‌ی احراز کلیک کنید.
چنانچه هر کدام از مراحل احراز با موفقیت انجام شده باشد، رنگ آن گزینه، به سبز تغییر خواهد کرد ، در غیر این صورت با رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود.

نحوه انجام مراحل احراز، در سامانه‌ی آی نوتی

تمامی افرادی که به تازگی در سایت آی نوتی ثبت نام کرده‌اند و می‌خواهند برای اولین بار، وارد سایت آی نوتی شوند؛ مستقیما وارد صفحه احراز هویت خواهند شد. در غیر این صورت اگر هر کدام از مراحل احراز هویت به درستی انجام نشده باشد، با ورود به هر کدام از بخش های داخل سامانه‌ی آی نوتی، خطای احراز هویت مرتبط به آن خدمت، به شما نمایش داده خواهد شد.
پیشنهاد می‌کنیم تمامی مراحل احراز هویت را از همان ابتدای انجام دهید تا بعدا برای استفاده از هر کدام از خدمات، سیستم به شما خطای احراز هویت را نشان ندهد.

نکته: خرید محصولات آی نوتی، نیازی به انجام هیچ کدام از مراحل احراز ندارد. اما برای استفاده از خدمات آی نوتی، با توجه به نوع خدمت مورد نظر، نیاز است مراحل احراز هویت را انجام دهید.
برای مثال جهت ارسال پیامک، نیاز است مراحل احراز مدارک، شماره موبایل و شماره ثابت، انجام گردد. در غیر این صورت به محض آنکه وارد صفحه‌ی خدمت مورد نظر می‌شود، سیستم به شما پیغام خطا میدهد. 


در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد، با ورود به صفحه‌ی ارسال پیامک، خطاهای مرتبط به احراز هویت نشان داده می‌شود.
 
 
برای انجام هر کدام از مراحل احراز هویت و مشاهده قوانین و مقرارت آن قسمت کافیست از لیست نمایش داده شده در بخش خطاها، بر روی لینک احراز مورد نظر کلیک نمایید و یا بر روز نوار زرد رنگ همان احراز کلیک کنید.

احراز هویت مدرک شناسایی

اولین مرحله از احراز هویت مربوط به بارگذاری مدرک شناسایی است. کاربران ایرانی می‌بایست تصویر کارت ملی و یا شناسنامه‌ (در صورتی شناسنامه جدید است و کد ملی در آن درج شده است) را در این بخش بارگذاری نمایند.
تصویر کارت شناسایی می بایست شرایط زیر را داشته باشد.
  1. عکس از روبروی و زاویه مستقیم گرفته شده باشد.
  2. تصویر با کیفیت باشد (تار و مخدوش نباشد).
  3. تصویر رنگی باشد (از آپلود تصویر سیاه و سفید بپردازید.)
  4. عکس به صورت افقی گرفته شود و کاربر جعه دوربین خود را تغییر ندهد.
نکته: اگر کاربر تابعیت ایرانی نداشته باشد؛ می‌بایست تصویر صفحه اول پاسپورت خود را با شرایط ذکر شده، در این بخش بارگذاری نماید.
برای بارگذاری تصویر بر روی دکمه‌ی "انتخاب فایل" کلیک کنید و فایل تصویر خود را از حافظه کامپیوتر و یا گوشی خود، انتخاب کنید و در نهایت برای بارگذاری نهایی بر روی دکمه‌ی "ارسال مدارک" کلیک کنید.

 
نکته: دقت نمایید تایید مدارک شناسایی توسط تیم پشتیبانی آی نوتی انجام خواهد شد؛ به همین منظور تایید مدرک شناسایی کمی زمانبر خواهد بود.
پس از تایید مدرک شناسایی، یکی از خطاهای بخش احراز حذف می‌شود. دیگر بخشی برای آپلود مجدد تصویر وجود نخواهد داشت، تصویر تایید شده در این بخش نمایش داده می‌شود و نوار احراز هویت این بخش، سبز رنگ خواهد شد.
 


احراز شماره موبایل

برای انجام احراز هویت این بخش می توانید بر روی لینک خطای "احراز خط موبایل" و یا بر روی نوار زرد رنگ "خط موبایل" کلیک نمایید.
همانطور که در تصویر می‌بینید؛ یک کد USSD به شما نمایش داده خواهد شد.
برای این کار می‌بایست برای احراز هویت شماره موبایل؛ این کد را با همان شماره همراهی که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اید؛ شماره گیری نمایید.

 
اگر بر روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود، صفحه احراز هویت را مشاهده می‌کنید؛ دیگر نیازی نیست که این کد USSD را تایپ نمایید؛ با کلیک بر روی دکمه‌ی فعال سازی، کد به صورت تایپ شده نمایش داده می‌شود و فقط کافیه روی دکمه‌ سبز تماس کلیک کنید که شماره گیری USSD انجام شود.

 
در این بخش فقط شماره موبایل‌هایی مورد قبول است که جزو اپراتورهای همراه اول و یا ایرانسل باشد؛ لذا در صورتی که شماره موبایل شما در زمان ثبت نام از اپراتور دیگری مانند تالیا بوده است؛ و یا در صورتی که به هر دلیلی شماره تلفن همراه شما تغییر پیدا کرده است؛ برای احراز هویت لازم است شماره موبایل خود را تغییر دهید.
برای این کار از این بخش بر روی دکمه‌ی "تغییر شماره موبایل" کلیک کنید تا به صفحه‌ی ویرایش مشخصات ارجاع داده شوید.
 
در آن صفحه شماره همراه جدید خود را تایپ کرده و بر روی دکمه‌ی "ثبت اطلاعات" کلیک کنید.
 
در نهایت اگر احراز هویت در این بخش به درستی انجام گردد، نوار این قسمت سبز رنگ خواهد شد.

پس از احراز هویت، چنانچه تمایل داشتید شماره همراه خود را در سامانه‌ی آی نوتی تغییر دهید و شماره‌ موبایل جدید را احراز نمایید، مجددا به بخش احراز شماره موبایل مراجعه کنید و کد دستوری نمایش داده شده را با خط موبایلی که قبلا آن را احراز کرده بودید، شماره گیری کنید.
 
 
 
نکته: دقت نمایید؛ با انجام این کار، شماره تلفن همراه قبلی شما از حالت احراز خارج خواهد شد و شما می‌بایست شماره‌ی همراه جدیدی را برای احراز وارد نمایید و مجددا نسبت به احراز شماره موبایل اقدام کنید.

احراز هویت تلفن ثابت

اگر می‌خواهید به تمامی امکانات پرداخت وجه در سامانه‌ی آی نوتی دسترسی داشته باشید؛ مخصوصا برای فعال کردن منوی پرداخت وجه بر روی کد USSD، نیاز است شماره ثابت خود را در این بخش احراز نمایید.
برای این کار کافیست بر روی خطای "احراز تلفن ثابت" یا بر روی کادر زرد رنگ "تلفن ثابت" کلیک کنید؛ تا این بخش به شما نمایش داده شود.
 
پس از آن می بایست شماره تماس تلفن ثابت خود را به همراه پیش شماره‌ی شهرستان وارد کنید و بر روی دکمه‌ی "ذخیره شماره تماس" کلیک نمایید
 
در نتیجه به شما پیامی جهت تایید نهایی شماره تلفن نمایش داده خواهد شد.
 

 
پس از تایید این پیام، در این بخش از احراز، پیامی نمایش داده خواهد شد مبنی بر اینکه شما با همان شماره‌ی ثابتی که در بخش قبلی وارد کرده بودید؛ شماره 74607-021 تماس بگیرید و پس از شنیدن پیام صوتی، کد نوشته شده در این بخش را شماره گیری کنید.
اگر شماره تلفن شما پیش شماره‌ی تهران (021) را دارد؛ نیازی نیست برای تماس ، پیش شماره 021 را شماره گیری نمایید.
 
پس از انجام این مرحله از احراز، لیست تمامی احراز هایی که برای استفاده از خدماتی مانند ارسال پیامک و یا پرداخت وجه به کیف پولUSSD الزامی است، با رنگ سبز نمایش داده خواهد شد.
اما برخی از خدمات آی نوتی مانند فعالسازی بسته‌ی پیشرفته‌ی اینما(سرویس اشتراک ویدئو)، نیاز به احراز آدرس ایمیل دارد.
برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

نکته: احراز شماره تلفن ثابت پس از گذشت 6 ماه، منقضی خواهد شد و شما می‌بایست هر 6 ماه، احراز تلفن ثابت خود را مجددا انجام دهید. 

احراز آدرس ایمیل

به دلیل اینکه احراز ایمیل به تازگی به سامانه‌ی آی نوتی اضافه شده است، افرادی که قبل از بهمن ماه 1399 در سامانه‌ی آی نوتی ثبت نام کرده اند، آدرس ایمیل خود را در زمان ثبت نام وارد نکرده اند، اما افرادی که به تازگی در سامانه‌ی آی نوتی ثبت نام کرده اند، آدرس ایمیل در زمان ثبت نام از آنها درخواست شده است که در بخش مشخصات حساب کاربری آنها وجود دارد.

اگر ایمیل شما در بخش مشخصات ثبت شده باشد، وقتی بر روی گزینه‌ی آدرس ایمیل احراز نشده کلیک می‌کنید، آدرس پست الکترونیکی به شما نمایش داده خواهد شد در غیر این صورت، مقدار این بخش خالی است.

چنانچه آدرس ایمیل شما ثبت نشده باشد، می بایست از منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه‌ی مشخصات کلیک کنید و فیلد آدرس ایمیل را تکمیل و در نهایت با کلیک بر روی دکمه‌ی "ثبت اطلاعات" آدرس ایمیل را ثبت نمایید.
 

نکته: دقت نمایید، پس از ثبت آدرس ایمیل، دیگر قادر به ویرایش آن نخواهید بود. بنابراین در صورتی که نیاز بود آدرس ایمیل خود را در سامانهی آی نوتی تغییر دهید، حتما از طریق تیکت، درخواست خود را با تیم پشتیبانی آی نوتی درمیان بگذارید.

پس از آن به آدرس ایمیل وارد شده، یک ایمیل جهت احراز آدرس ارسال می‌گردد.
بنابراین حتما پس از ثبت ایمیل در بخش مشخصات سامانه آی نوتی، ایمیل خود را چک نمایید. در صورتی که در پوشه‌ی inbox ایمیلی با عنوان Activation Link پیدا نکردید، حتما پوشه Spam پست الکترونیکی خود را بررسی کنید.
همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، داخل ایمیل دکمه‌ا‌ی برای "تایید احراز ایمیل" وجود دارد که می بایست برای احراز، بر روی این دکمه کلیک نمایید.
 
نکته: این لینک تنها به مدت 15 دقیقه برای شما فعال خواهد بود، لذا در صورتی که در این مدت بر روی دکمه‌ی "تایید احراز ایمیل" کلیک نکرده‌اید، می بایست مجددا به بخش احراز مراجعه نمایید و مطابق تصویر بر روی دکمه‌ی "ارسال مجدد ایمیل فعالسازی" کلیک کنید.
 

 
پس از کلیک بر روی لینک فعال سازی که به ایمیل شما ارسال شده است، در صورتی که احراز ایمیل با موفقیت انجام گردد این پیغام به شما نمایش داده خواهد شد.


 
پس از آن چنانچه مجددا به بخش احراز سامانه آی نوتی مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که این کادر هم به رنگ سبز در آمده است و تمامی مراحل احراز با موفقیت انجام شده است.

دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • فاطمه محرمخانی

    کاش تایید کارت شناسایی یکم زودتر انجام بگیره ... 😭😭😭😭😭

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,021
مجموع کاربران
35,108
رزومه ساز iAM
28,021
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR