راهنمای پیمایش منوی کدهای USSD

راهنمای پیمایش منوی کدهای USSD

فهرست مطالب

برای مطالعه مطالب هر سر فصل، کافیست از لیست زیر، بر روی تیتر مورد نظر کلیک نمایید.

ویدئو آموزشی راهنمای پیمایش منوهای USSD


مقدمه

کارکردن با منوی کدهای USSD در عین سادگی، ممکن است کمی پیچیدگی برای مخاطبان ایجاد ‌کند. زیرا منوهای کد USSD در محیطی گرافیکی به مخاطب نشان داده نمی شود و مانند صفحات تحت وب، نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایل رابط کاربری خوبی ندارد.
همچنین مدت زمانی که کاربر مهلت دارد تا شکاره منوی مورد نظر خود را وارد نماید محدود است و حداکثر زمان انجام دادن فرمان بعد از شماره گیری کد USSD تنها 36 ثانیه می‌باشد.
برای مثال کاربری که کد USSD را شماره گیری کرده است و وارد منوهای تو در تو شده است؛ شاید نداند از چه روشی می‌تواند مجددا به منوی اصلی بازگردد.
آی نوتی برای حل این مشکل، راهنمایی را در کنار سایر منوهای کد USSD ؛ نمایش خواهد داد.
نکته: راهنمای پیمایش منوهای USSD، به تازگی به امکانات کدهای USSD آی نوتی اضافه شده است؛ سیستم به صورت پیشفرض، این راهنما را بر روی کدهای USSD که به تازگی خریداری می‌شود؛ قرار خواهد داد. اما سایر افرادی که از قبل کد USSD خریداری کرده بودند؛ می‌توانند این منو را خودشان بر روی کد USSD فعال کنند تا به مخاطبانشان نمایش داده شود.

راهنمای پیمایش منوهای USSD

منوی پیشفرض راهنمای پیمایش منوهای USSD

همانطور که در بخش مقدمه گفته شد؛ اگر کد را به تازگی رزرو و یا خریداری کرده باشید؛ راهنمای پیمایش به صورت پیش فرض بر روی منوی اصلی کد USSD فعال خواهد شد.
برای اینکه این موضوع را بهتر به شما نشان دهیم، یک کد USSD را از بخش خرید و استعلام کدهای USSD، رزرو کرده ایم.
پس از اینکه کد USSD را خریداری و یا رزرو شد؛ می بایست از منوی "خدمات"، سپس "خدمات USSD" و در نهایت به زیر منوی "مدیریت کد USSD" مراجعه کرده و از صفحه باز شده بر روی دکمه‌ی "ویرایش" کد USSD مورد نظر، کلیک نمایید.


 
در تصویر زیر مشاهده می‌کنید؛ برای کدی که به تازگی رزرو و یا خریداری شده است؛ منویی به صورت پیشفرض بر روی کد USSD قرار داده شده است که یکی از زیر منوهای آن، راهنمای پیمایش منوی کد USSD می‌باشد.

 
برای اینکه متوجه شوید مخاطب پس از شماره گیری کد USSD چه منویی را مشاهده می‌کند به تصاویر زیر دقت نمایید.


 
در تصویر بعدی مخاطب منوی شماره 1 را شماره گیری کرده است و گزینه‌های راهنمای پیمایش منوی USSD را مشاهده می‌کند.
حالا معنی گزینه‌های منوی راهنمای USSD چیست؟
  • گزینه‌ی صفر (0):
    این گزینه برای بازگشت به یک مرحله عقب تر (منوی قبلی) کاربرد خواهد داشت. مهم نیست شما در کدام زیر منوی USSD قرار دارید. برای بازگشت به منوی قبلی کافیست عدد صفر را در قسمت پاسخ، ارسال نمایید.
  • گزینه دو صفر(00) :
    این گزینه برای بازگشت به منوی اصلی، کاربرد خواهد داشت. یعنی شما در هر مرحله و هر زیر منویی از کد USSD باشید؛ با ارسال عدد دو صفر (00) به منوی اصلی کد USSD باز می‌گردید.
  • علامت مثبت (+):
    همانطور که می‌دانید هر صفحه‌ی USSD دارای محدودیت کاراکتر می‌باشد؛ به همین دلیل ممکن است متن کامل و یا منوها به صورت کامل در یک صفحه نمایش داده نشود. برای مشاهده‌ی کامل مابقی متن یا لیست منوها می‌توانید در بخش پاسخ، علامت بعلاوه (+) را ارسال نمایید. با این کار ادامه‌ی متن و یا منو، به شما نمایش داده خواهد شد.
  • علامت منفی (-):
  • اگر با علامت + به صفحه‌ی بعدی رفته‌اید و مجددا می‌خواهید به صفحه‌ی قبلی بازگردید تا گزینه‌های ابتدایی منو و یا عبارات اولیه متن را مشاهده نمایید؛ علامت منفی را در بخش پاسخ ارسال نمایید.

ایجاد راهنمای پیمایش منوهای کدهای USSD

حال ممکن است برایتان سوال شود که چرا بر روی کد USSD شما، راهنمای پیمایش منوی USSD به صورت خودکار، قرار نگرفته است.
پاسخ شما در بخش مقدمه‌ی این راهنمای آموزشی نوشته شده است. همانطور که گفتیم، اگر شما کد USSD را در گذشته خریداری کرده‌ باشید؛ راهنمای پیمایش بر روی منوی کد شما به صورت خودکار قرار نخواهد گرفت.
حال اگر می‌خواهید این راهنما را بر روی کد USSD خود فعال نمایید؛ می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید.
1- اولین مرحله این است که به صفحه مدیریت کدهای USSD مراجعه نمایید و بر روی دکمه‌ی ویرایش روبروی کد USSD مورد نظر کلیک کنید.

2- در مرحله بعدی بر روی دکمه‌ی "افزودن" روبروی کد USSD کلیک نمایید

3- در صفحه‌ای که برای ایجاد منوی جدید به شما نمایش داده می‌شود؛ نوع منو را از لیست بازشونده، بر روی گزینه‌ی "راهنمای پیمایش منوها" قرار دهید.
4- سایر گزینه‌های ایجاد منوی USSD را بر اساس نیاز خود تکمیل نمایید و در نهایت بر روی دکمه‌ی "افزودن آیتم" کلیک نمایید.

حال این منو به منوهایی که از قبل بر روی کد USSD تعریف کرده بودید؛ اضافه خواهد شد و به مخاطبین شما نمایش داده می‌شود.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,060,965
مجموع کاربران
35,106
رزومه ساز iAM
28,020
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR