نحوه ارسال و تنظیمات پیامک انبوه صوتی

نحوه ارسال و تنظیمات پیامک انبوه صوتی

فهرست مطالب

برای مطالعه مطالب هر سر فصل، کافیست از فهرست مطالب، بر روی تیتر مورد نظر کلیک نمایید.

فیلم آموزشی ارسال پیامک انبوه صوتی

مقدمه

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی امروزه به عنوان یکی از متداول ترین راهکارهای تبلیغاتی شناخته شده است. اما مشکل خیلی از افراد در ارسال این گونه پیامک‌ها، لیست سیاه مخابراتی است که پیامک به دست آنها نرسیده و ممکن است در زمان‌های اطلاع رسانی مشکلات زیادی را به وجود آورد.
یکی از راهکارهای پیشنهادی شرکت آی نوتی ارسال پیامک صوتی می‌باشد که برای تست آن می‌توانید از صفحه اصلی سایت آی نوتی اقدام نمایید.
در مقاله "صدا فراتر از نوشته" مزایای استفاده از پیامک صوتی به طور کامل توضیح داده شده است.

بخش ارسال اس ام اس و پیامک صوتی

برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیاز است که از منوی سمت راست سامانه آی نوتی بر روی منوی "خدمات"، زیر منوی "راهکارهای تبلیغاتی" و در نهایت گزینه "ارسال پیام صوتی" کلیک کنید.


در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود یکسری اطلاعات از جمله موجودی حساب، تعداد مخاطبینی که انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید به آنها پیام صوتی ارسال کنید، تعرفه ارسال پیامک و هزینه کل بسته پیام صوتی ارسالی به شما نمایش داده خواهد شد.


تنظیمات ارسال پیام صوتی

در این بخش می‌توانید تنظیمات مرتبط به فایل صوتی، زمان ارسال پیام صوتی و مخاطبین دریافت کننده پیام صوتی را تعیین نمایید.

بارگذاری فایل پیامک صوتی

در این بخش نیاز است تا فایل صوتی را با تنظیمات ذکر شده بارگذاری نمایید و برای محاسبه هزینه و زمان پیامک ارسالی بر روی دکمه "آپلود و محاسبه زمان" کلیک کنید.
 


نکته: تا زمانی که تعداد گیرندگان پیام صوتی را مشخص نکرده‌اید؛ در بخش هزینه کل، عددی نمایش داده نخواهد شد.
فایل صوتی شما می‌بایست مشخصات زیر را داشته باشد:
  1. فرمت mp3 و یا wave
  2. حجم کمتر از 5 مگابایت


امکان ارسال پیام صوتی زماندار

در صورتی که بخواهید تنظیمات پیامکی را انجام دهید تا در زمان خاصی ارسال گردد؛ می‌بایست از بخش "ارسال برای زمان مشخص" اقدام کنید و برای دسترسی به تنظیمات این بخش، بر روی عنوان آن کلیک کنید.
نکته : جهت جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مخاطبین دریافت کننده پیام صوتی تبلیغاتی، امکان ارسال پیامک از ساعت 10 شب الی 8 صبح مقدور نمی‌باشد.

ارسال پیامک در زمان مشخص:

برای ارسال پیامک در تاریخ و زمان مشخص نیاز است؛ فیلدهای مرتبط به تاریخ و ساعت ارسال را تنظیم نمایید.
نکته: چنانچه زمان و تاریخ ارسال برای زمانی قبل از زمان تنظیم پیامک باشد؛ پیامک ارسال نخواهد شد و به کاربر پیغام خطا نمایش داده خواهد شد. در صورتی که زمان ارسال برای آینده باشد، پیامک شما در صف ارسال قرار خواهد گرفت.


ارسال پیامک به صورت دوره ای:

چنانچه تمایل دارید این متن پیامک، به صورت دوره‌ای و تکراری به همان مخاطبین ارسال گردد؛ می‌بایست در فیلد "ارسال خودکار به صورت دوره‌ای" تعداد روزهای تکرار را وارد نمایید.
برای مثال اگر می‌خواهید هر 2 هفته یکبار پیامک به مخاطبین ارسال شود، می‌بایست در کادر این قسمت عدد 14 را وارد نمایید.

ارسال پیامک در مناسبت‌های رسمی

چنانچه می‌خواهید برای مناسبت‌های رسمی به گروهی از مخاطبین پیامک ارسال کنید می‌بایست از این بخش اقدام نمایید.
کافیست لیست "مناسبت‌های رسمی" را از این بخش باز کنید و مناسبت مورد نظر را انتخاب نمایید.
برای مثال روز "دانش آموز" را انتخاب کرده و متن و شماره‌ی مخاطبین دریافت کننده پیامک را مشخص کنید.
در این حالت پیامک به صورت خودکار برای شماره مخاطبین در روز تعیین شده ارسال خواهد شد و تا آن زمان در لیست صف ارسال پیامک باقی خواهد ماند.
نکته: البته این نکته را به شما یاد آور شویم که در لیست بازشونده مناسبت‌ها، مناسبت‌های باقی مانده تا آخر سال نمایش داده می‌شود.


تعیین مخاطبین یا گیرنده‌های پیامک

در پنل پیامکی آی نوتی به 4 طریق می‌توانید مخاطبین پیامک‌های ارسالی را مشخص کنید.
  • ارسال مستقیم
  • ارسال به گروه‌های دفترچه تلفن
  • ارسال از کد پستی
  • ارسال به استان، شهر و جنسیت

ارسال مستقیم:

چنانچه می‌خواهید پیامک خود را به تعداد شماره‌های اندک و مشخصی که دارید؛ ارسال کنید می‌توانید از این بخش اقدام کنید.
برای این کار شماره موبایل هر مخاطب را در این کادر وارد کنید و بر روی دکمه "افزودن" کلیک کنید.
پس از اینکه شماره به لیست اضافه شد؛ می‌توانید شماره بعدی را وارد کنید و مجددا بر روی دکمه‌ی "افزودن" کلیک کنید.
نکته: در این کادر شما نمی‌توانید چندین شماره را به صورت همزمان وارد کنید. پس حتما شماره‌ها یکی یکی وارد شده و به لیست گیرنده‌ها افزوده گردد.
در صورتی که شماره‌ای را به اشتباه به لیست گیرنده‌ها اضافه کرده‌اید؛ می‌توانید بر روی گزینه حذف روبروی آن شماره کلیک کنید تا از لیست شماره‌های مخاطبین پیامک حذف گردد.

ارسال از دفترچه تلفن:

پنل پیامکی آی نوتی بخشی را به عنوان دفترچه تلفن در نظر گرفته است که شما می‌توانید شماره‌های مخاطبین خود را تک به تک یا به صورت انبوه (از طریق فایل اکسل) در گروهی از دفترچه تلفنِ اکانت آی نوتی خود درج نمایید.
همچنین مخاطبینی که از طریق ارسال کد EBC درخواست اطلاعات کارت ویزیت الکترونیکی  شما را می‌کنند؛ شماره‌ی آنها در گروهی از دفترچه تلفن ذخیره خواهد شد.
در کنار همه‌ی اینها، شماره موبایل افرادی هم که کد USSD شما را شماره‌گیری کرده‌اند، در گروه دیگری از دفترچه تلفن ثبت خواهد شد.
شما می‌توانید از طریق بخش "ارسال پیامک از دفترچه تلفن" به یک یا چند گروه از دفترچه تلفن اکانت آی نوتی، پیامک ارسال کنید.
برای ارسال پیامک به گروه مشخص از دفترچه تلفن، بر روی سربرگ دفترچه تلفن کلیک کنید؛ از لیست بازشونده، گروه های مورد نظر را یکی پس از دیگری انتخاب کنید و در نهایت بر روی دکمه "افزودن" کلیک نمایید.
در صورتی که گروهی را به اشتباه به لیست مخاطبین خود اضافه کرده‌اید؛ می‌توانید بر روی دکمه "حذف" روبروی آن رکورد کلیک کنید.
 

ارسال از کد پستی

گاهی وقت‌ها شما می‌خواهید تبلیغات پیامکی انجام دهید و شماره مخاطبین را ندارید. لذا نیاز است ارسال اس ام اس خود را به بانک شماره موجود در آی نوتی انجام دهید.
برای مثال شما فروشگاهی در منطقه تجریش تهران دارید و می‌خواهید به افرادی که در آن محدوده و منطقه زندگی می‌کنند، ارسال اس ام اس کنید و فروشگاه خود را تبلیغ کنید.


برای پیدا کردن 5 رقم اول کد پستی محدوده مورد نظر به این ترتیب عمل کنید.
  1. بر روی دکمه "مشاهده کد پستی از روی نقشه" کلیک کنید.
  2. از popup باز شده شهر مورد نظر را انتخاب کرده، با گرفتن دکمه Ctrl و اسکرول ماوس بر روی نقشه زوم کنید؛ بر روی محدوده مورد نظر کلیک کنید تا کد پستی آن به شما نمایش داده شود.
  3. 5 رقم اول کد پستی را کپی کنید.


اگر می‌خواهید پیامک‌های شما فقط به شماره‌های همراه اول و یا فقط به شماره‌های ایرانسل در محدوده آن کد پستی ارسال گردد؛ نوع اپراتور را انتخاب کنید.
سپس 5 رقم اول کد پستی محدوده مورد نظر را در کادر مربوط به آن وارد کنید.
به محض وارد کردن کد پستی، تعداد شماره‌های موجود در آن محدوده، از اپراتور مورد نظر به شما نمایش داده خواهد شد.
برای مثال فرض کنیم 1184 شماره همراه اول برای محدوده مورد نظر در بانک شماره آی نوتی موجود است و شما می‌خواهید به 1000 شماره طی دو مرحله پیامک ارسال کنید.
برای این کار اولین بار فیلد "از ردیف" را بر روی عدد 1 (یک) و فیلد "به تعداد" را بر روی عدد 500 (پانصد) تنظیم کنید و ارسال اس ام اس خود را انجام دهید.
در مرحله دوم از ارسال، پس از وارد کردن همان کد پستی، برای آنکه پیامک‌تان به شماره‌های تکراری از آن کدپستی ارسال نگردد؛ فیلد "از ردیف" را 501 (پانصد و یک) و فیلد "به تعداد" را 500 وارد کنید.
به این صورت توانسته اید 1000 عدد پیامک به شماره‌های غیر تکراری از کدپستی مورد نظر، ارسال نمایید.

ارسال به استانها

اگر می‌خواهید به آقایان و یا خانمهای شهری از استان خاصی، ارسال اس ام اس تبلیغاتی انجام دهید می‌بایست از این بخش اقدام نمایید.
برای این کار ابتدا از لیست استانها، استان مورد نظر و سپس از لیست شهر، شهر مورد نظر را انتخاب کنید.
پس از این کار، تعداد شماره های کل (شامل شماره آقایان و خانمها) در کادر جنسیت، به شما نمایش داده خواهد شد.
اگر لیست جنسیت را باز کنید؛ تعداد شماره‌های خانم ها و آقایان به صورت جداگانه نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید جنسیت مورد نظر را انتخاب کنید.
فرض کنید ما می‌خواهیم به شماره‌های آقایان در استان تهران، شهر اندیشه، پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم.
تعداد شماره‌های موجود در این دسته 8255 می‌باشد.
چنانچه می‌خواهید به تعداد خاصی شماره، به صورت مرحله به مرحله پیامک تبلیغاتی ارسال کنید؛ می‌توانید مجددا از فیلد ردیف و تعداد، تنظیمات مورد نظر را انجام دهید.


در نهایت، پس از انجام تمامی تنظیمات جهت ارسال پیامک و انتخاب مخاطبین پیامک کافیست بر روی دکمه "ارسال پیامک ها" کلیک کنید تا پیامک های شما ارسال گردد و به صفحه دریافت گزارش پیامک‌های ارسالی، ارجاع داده شوید.


 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • سیاوش فرتوت

    سلام و خدا قوت خدمت تک تک شما عزیزان،مقاله بسیار عالی و کاربردی بود. سپاسگزارم از تمام زحماتتون ارادتمند شما سیاوش فرتوت #الهی_که_عالم_عامل_عاشق_باشیم

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,062,627
مجموع کاربران
35,366
رزومه ساز iAM
28,146
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR