ایجاد منوی پرداخت وجه مستقیم بر روی کد USSD

ایجاد منوی پرداخت وجه مستقیم بر روی کد USSD

فهرست مطالب

برای مطالعه مطالب هر سر فصل، کافیست از لیست زیر، بر روی تیتر مورد نظر کلیک نمایید.  

فیلم آموزشی ایجاد منوی پرداخت وجه بر روی کد USSD

مقدمه

برای همه ماها پیش اومده که قرار بوده کسی برایمان مبلغی را واریز کند و ما به دلیل شنیدن خبرهایی بابت هک شدن حساب بانکی و ... می ترسیدیم که شماره کارتمان را به افراد ناشناس اعلام کنیم.
گاهی وقت‌ها هم شماره کارت بانکی در ذهنمان نبوده و خود کارت هم همراهمان نبوده که شماره آن را برای واریز وجه به دیگران بدهیم.
لذا آی نوتی امکانی را فراهم کرده تا تمامی این مشکلات را بر طرف کند. البته لازمه این کار خرید یک کد USSD از سایت آی نوتی است. زیرا شما می‌توانید منوی پرداخت وجه را بر روی کد USSD فعال نمایید.
برای خرید کد یو اس اس دی با قیمت ارزان تر نسبت به سایر اپراتورها می توانید از راهنمای آموزشی مربوطه کمک بگیرید. برای مطالعه این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.
استعلام و خرید کد USSD از سامانه آی نوتی

ایجاد منوی پرداخت وجه بر روی کد USSD

نکته: چنانچه می‌خواهید منوی انتقال وجه را بر روی کد USSD خودتان فعال کنید؛ می‌بایست قبلش شماره تلفن ثابت شما در سامانه آی‌نوتی احراز گردد. در غیر این صورت بعد از اینکه مخاطب منوی پرداخت را شماره گیری نماید؛ پیغامی با این مضمون مشاهده خواهد کرد.
"تراکنش بر روی این کد فعال نیست"

برای این کار نیاز است که به منوی اصلی داخل سامانه آی نوتی مراجعه نمایید.
بر روی منوی "خدمات" ، زیر منوی "خدمات USSD" و در نهایت بر روی گزینه "مدیریت کد USSD" کلیک نمایید.
از صفحه ای که برای شما باز شده است؛ جهت ایجاد و یا ویرایش منوهای کد USSD ، از میان گزینه‌های این بخش بر روی دکمه "ویرایش کلیک نمایید.

 
همانند دیگر منوهایی که بر روی کد USSD خود ایجاد کرده‌اید؛ اگر می‌خواهید " منوی پرداخت وجه " را در منوی اصلی کد USSD خود ایجاد کنید می‌بایست بر روی دکمه "افزودن" روبروی خود کد USSD کلیک کنید.

 
و در صورتی تمایل دارید که منوی شما به عنوان یکی از زیر منوهای کد USSD شما ساخته شود و با شماره گیری کد USSD در منوی اصلی دیده نشود می‌توانید بر روی دکمه "افزودن" روبروی آن منویی که می‌خواهید؛ منوی پرداخت وجه، زیر منوی آن باشد کلیک کنید.
مانند تصویر زیر که ما منویی به نام "خدمات ویژه" ساخته‌ایم و منوی "پرداخت وجه" را زیر مجموعه این منو قرار خواهیم داد.
 

 
پس از اینکه انتخاب کردید؛ که منوی پرداخت وجه شما در منوی اصلی دیده شود و یا به عنوان زیر منوی یکی از منوهای اصلی قرار گیرید؛ با کلیک بر روی دکمه‌ی "افزودن"، برای تعریف منوی مورد نظر صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد.
به صورت پیشفرض نوع منو بر روی معمولی تنظیم شده است. به همین دلیل شما فیلدهای بیشماری را در این صفحه مشاهده می‌نمایید.

اما برای ایجاد منو جهت پرداخت وجه نیاز است که از لیست بازشونده‌ی "نوع منو USSD" گزینه‌ی " پرداخت وجه مستقیم" را انتخاب نمایید.
 
پس از انتخاب این نوع منو، تعداد فیلدهای این بخش محدود خواهد شد.

شاخه

فیلد شاخه بر اساس اینکه شما بر روی کدام دکمه‌ی "افزودن" از منوی کد USSD خود کلیک کرده باشید.

کد USSD

شماره‌ی منویی است که شما برای این منوی USSD در نظر گرفته‌اید. بنابراین مخاطب هم برای پرداخت وجه به حساب شما می‌بایست، این کد را پس از ورود به منوی USSD شماره گیری نماید. پیشنهاد می‌گردد برای منوی "پرداخت وجه" وضعیت را بر روی نمایش داده شود" قرار دهید. اما اگر می‌خواهید این منو پنهان باشد؛ باشد کد USSD آن را به مخاطب اعلام نمایید.
به این صورت :
*6655*971020*5#

عنوان منو

برای این بخش‌، عنوانی که فکر می‌کنید برای نمایش در منوی USSD مناسب است را وارد نمایید. این عنوان در لیست منوی کد USSD شما نمایش داده می‌شود.
 

 
حالا مخاطب با شماره گیری کد USSD و شماره گیری کد این منو، لینک اتصال به درگاه بانکی را توسط پیامک دریافت خواهد کرد. که با اتصال به اینترنت و کلیک بر روی این لینک به صفحه درکاه بانکی جهت پرداخت ارجاع داده خواهد شد.
نکته: توجه نمایید برای منوی "پرداخت وجه" نمی‌توانید زیر منویی را تعریف کنید و زمانی که مخاطب کد منوی پرداخت را شماره گیری می‌کند؛ منوی USSD بسته خواهد شد و دیگر امکانی برای شماره گیری منوی دیگری را نخواهد داشت.

مبالغ پرداخت شده در چه حسابی می‌نشیند؟

مبالغی که توسط این روش برای شما واریز می‌شود در همان لحظه در کیف پول آی نوتی شما قرار خواهد گرفت و چنانچه شرایط زیر برقرار باشد، مانده موجودی کیف پول شما به صورت خودکار،راس ساعت 22 هر شب به سیستم بانکی جهت انتقال به حساب بانکی شما ارسال خواهد شد. 
  1. احراز خود را کامل کرده باشید
  2. مشخصات حساب بانکی پیش فرض شما صحیح باشد
  3. مبلغ موجودی کیف پول شما از 300,000 ریال بیشتر باشد

مشاهده جزئیات اطلاعات مبالغ واریزی

اگر می‌خواهید ازاطلاعات پرداخت های انجام شده به طور کامل مطلع شوید و بدانی که با چه شماره موبایلی پرداخت وجه انجام شده است؛ از صفحه‌ی "داشبورد آی نوتی" بر روی قسمت "گزارش تراکنش درگاه USSD" کلیک نمایید تا جدول اطلاعات پرداخت ها به شما نمایش داده شود.
همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ این اطلاعات شامل رسید دیجیتالی، کد تراکنش، مبلغ واریزی، زمان انجام تراکنش و شماره موبایل فردی است که منوی USSD شما را برای پرداخت وجه، شماره گیری کرده است.


 

نحوه پرداخت وجه توسط کد USSD

خب برای اینکه مخاطبین شما بتوانند از طریق این روش، پولی را برای شما واریز کنند؛ می‌بایست مراحل زیر را انجام دهند.
1- وارد قسمت شماره گیری گوشی تلفن همراه خود شوند و کد USSD شما را وارد کرده و در نهایت بر روی دکمه شماره‌گیری (سبز رنگ) کلیک نمایند.
2- سپس منوی کد USSD شما، به مخاطب نمایش داده خواهد شد که مخاطب می‌بایست شماره منوی مرتبط به پرداخت وجه را در کادر پاسخ، وارد کرده و ارسال نماید.
3- بعد از آن، نام حساب مقصد و کادری جهت وارد کردن مبلغ واریزی به ریال، به مخاطب نشان داده خواهد شد.
4- در مرحله بعد، سیستم از مخاطب درخواست تایید مبلغ را دارد. در صورتی که کاربر از مبلغ مورد نظر اطمینان دارد؛ می بایست عدد 1 را در کادر پاسخ وارد نماید و ارسال کند.
5- در نهایت پیامی مبنی بر ارسال لینک پرداخت توسط پیامک به مخاطب نشان داده خواهد شد.
6- بعد از اینکه مخاطب این صفحه را ببندد، پیامک حاوی لینک ارسال و اتصال به درگاه بانکی برایش ارسال خواهد شد و در صورتی که کاربر بر روی تلفن همراه خود اینترنت داشته باشد می‌تواند به درگاه بانکی متصل شود و انتقال وجه را انجام دهد.
نکته: افرادی که کد USSD را شماره گیری می‌کنند نهایتا ما بین هر مرحله 30 ثانیه زمان برای ارسال پاسخ را دارند. لذا اگر بین مراحل بیشتر از این زمان فاصله بیافتد، از منوی کد USSD خارج خواهد شد.

کارمزد تراکنش بانکی چقدر است؟

میزان کارمزد قابل کسر شده از طریق این روش :
  • تراکنشهای زیر 500.000 ریال بدون دریافت هزینه تراکنش
  • تراکنشهای از 500.000 ریال تا  1.000.000 ریال هزینه تراکنش 2000 ریال
  • تراکنشهای از 1.000.000 ریال تا  5.000.000 ریال هزینه تراکنش 3000 ریال
  • تراکنشهای از 5.000.000 ریال تا  200.000.000 ریال هزینه تراکنش 5000 ریال
  • تراکنشهای از 200.000.000 ریال تا  500.000.000 ریال هزینه تراکنش 10000 ریال

 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,062,214
مجموع کاربران
35,324
رزومه ساز iAM
28,123
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR