10 عادت روزانه‌ی بازاریابان بزرگ

10 عادت روزانه‌ی بازاریابان بزرگ

بازاریابی شغل خوبیست، اما ساده نیست. یک بازاریاب وظایف زیادی برعهده دارد و باید همیشه خلاق، سخت‌کوش، چابک و ثابت‌قدم باشد. با وجود تمامی سختی‌ها، اگر عادت‌هایی را در خود پرورش دهیم؛ می‌توانیم رشد خوبی داشته باشیم و پیشرفت کنیم.

1- هدف خود را مشخص کنید

باهوش‌ترین و بزرگ‌ترین بازاریابان اهداف خود را مشخص می‌کنند. اگر کاری بدون هدف شروع کنید، نمی‌توانید از حصول موفقیت مطمئن شوید. اهداف باعث می‌شوند تا تعریف خود از موفقیت را داشته باشید.
تعریف موفقیت برای همه‌ی ما متفاوت است. هر تعریفی که از موفقیت داشته باشید، معیاری برای سنجش آن نیاز دارید.

2- رقبا را بررسی کنید

در بی‌خبری بازاریابی نکنید. رقبای خود را بشناسید و کار آن‌ها را ببینید. این نباید باعث خجالت باشد. بازاریابان باید بدانند که رقبایشان چه هدفی دارند و آن را با خود مقایسه کنند. با تعیین این موضوع، می‌توانید خود را بهبود ببخشید.

3- مخاطب خاصی را هدف قرار دهید

بسیاری از شرکت‌ها مخاطبین خود را به درستی خطاب قرار نمی‌دهند. به عنوان یک بازاریاب، لازم است هدف خود را مشخص کنید. روش‌های ارتباطی که شخصیت شما را تعریف می‌کنند؛ باید در تمام مراحل بازاریابی شما نمایان باشد.

4- محتوا تولید کنید

حتما این موضوع را قبلا شنیده‌اید. لازم است محتوا تولید کنید: پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی، فایل PDF، اینفوگرافیک، وبینارو ... . این محتوا انواع بسیاری متنوعی دارد و یک بازاریاب بزرگ از آن‌ها استفاده می‌کند.

5- روابط را پرورش دهید

ایجاد رابطه‌ بین لیدر و کسب و کار به طور روزانه اتفاق می‌افتد. این ارتباط از لحظه‌‎ی مواجهه‌ی کاربر با برند شما شروع می‌شود.
بازاریابان این رابطه را با ایمیل‌های خودکار پرورش می‌دهند؛ یک سری ایمیل که محتوای جذابی برای آنان دارند. این پرورش می‌تواند در سطح شخصی‌تری با فرستادن دستی ایمیل نیز انجام شود و با مکالماتی شخصی ادامه پیدا کند.
رسانه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای پرورش در اختیار شما قرار می‌دهند.

6- گوش اجتماعی داشته باشید

گوش دادن به چیزهایی که درمورد صنعت و برند شما گفته می‌شود اهمیت بالایی دارد. در صورتی که به این مسائل گوش ندهیم؛ موقعیت‌های زیادی از دست می‌روند. ممکن است کسی در حساب توئیتر خود، در مورد برند شما مشکلی را مطرح کند. با شنیدن این مشکل، شما فرصت برطرف کردن مشکل و تبدیل به یک منبع با شرافت را برای مشتری خواهید داشت.
ممکن است گوش دادن به یک کاربر در رسانه‌های اجتماعی و مشکلات او در نظر اول ارزش نداشته و یا مهم به نظر نرسد؛ اما روش خوبی برای انعکاس برند شماست و باعث می‌شود شما به پاسخگویی شناخته شود.

7- بخش‌بندی کنید

ارتباطات هدفمند بسیار تاثیرگذارتر از روش‌های عمومی هستند. افرادی که در دیتابیس اطلاعات خود را ذخیره کرده‌اند با هم تفاوت‌هایی دارند و یک بازاریاب خوب با شناخت این تفاوت‌ها سوال درست را برای کسب اطلاعات از مشتری پیدا می‌کند.
بر اساس کسب و کاری که دارید باید اطلاعات خود را بخش بندی کنید. می‌توانید این بخش‌بندی را بر اساس مواردی که مشتریان دوست ندارند انجام دهید. مشکلات آن‌ها را بپرسید و بر این اساس آن‌ها را بخش‌بندی کنید. از این به بعد می‌توانید به روش هدفمند با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و بر اساس مشکلاتشان بازاریابی خود را انجام دهید.

8- آزمایش کنید

به نظر من این بهترین بخش بازاریابی است. آزمایش باعث می‌شود که بهترین بخش کمپین خود را بشناسید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

9- اندازه‌گیری و تحلیل کنید

همیشه به آمار و ارقام توجه کنید و همه‌چیز را اندازه بگیرید. یک بازاریاب خوب بازده کمپین خود را اندازه‌گیری می‌کند. آن‌ها بازخورد صفحات و ایمیل‌ها محتوای دانلود شده و نیز صفحات اجتماعی را بررسی می‌کنند.
بعد از اندازه‌گیری، نوبت به تحلیل می‌رسد. «چرا به هدف خود نرسیدم؟ چرا آن صفحه چنین بازخورد خوبی داشت؟» سوال‌های زیادی از خود بپرسید و علت را پیدا کنید تا در صورت لزوم آن را ادامه داده و یا از ادامه دست بردارید.

10- خلاق باشید

قطعا کار یک بازاریاب خلاقیت می‌طلبد. همیشه باید خود را از رقبا جدا کنید. خلاق باشید و با امتحان کردن روش‌های جدید و استفاده از ایده‌های نو بازاریابی کنید.
مطالب فوق ترجمه (مترجم : جناب آقای فرزاد ابرقویی) به مضمون از مقاله‌ای با همین عنوان به لینک زیر است:

همچنین پیشنهاد می‌گردد مقالات زیر را بخوانید:
پرش از مانع اولین فروش
ده استراتژی بازاریابی برای تقویت حجم فروش

 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • مهناز میهمانچی

    یک بازاریاب برای اینکه بتونه فروش مناسب و درخور توجهی داشته باشه،فرآیند 5گانه زیر رو باید انجام بده: 1.ارتباط سازی 2.اعتماد سازی 3.ارائه محصول 4.آموزش در خصوص محصول 5.اصلاح و ارزیابی در بازه های زمانی مختلف

  • سیاوش فرتوت

    سلام و خدا قوت خدمت تک تک اعضاء زحمت کش هلدینگ آی نوتی ، و یه تشکر ویژه از آقای فرزاد ابرقویی بابت تهیه و تنظیم این مقاله بسیار زیبا.👏👏👏 #سیاوش_فرتوت #الهی_عالم_عامل_عاشق_باشیم

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,054,997
مجموع کاربران
33,599
رزومه ساز iAM
27,708
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR