آشنایی با سرویس USSD شرکت آی نوتی

آشنایی با سرویس USSD شرکت آی نوتی

سرویس USSD یکی از پرکاربردترین سرویس های تلفن همراه در شبکه جی اس ام(GSM) می باشد.
احتمالا عبارت USSD را به مراتب شنیده‌اید؛ اما دقیقا نمی‌دانید چیست و چه کاربردهایی برای شما به عنوان یک کاربر و چه کاربرد هایی برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می‌تواند داشته باشد.

تعریف و نحوه عملکرد سرویس USSD

کد USSD که مخفف عبارت Unstructured Supplementary Service Data می باشد؛ که امروزه یکی از رایج‌ترین شیوه‌های ارسال پیام در شبکه‌های تلفن همراه است و کاربردهای بسیار متعددی دارد که در این مقاله سعی در مورد کاربردهای بیشتر توضیح دهیم.
کدهای USSD دارای فرمتی مشابه این عبارت (#number*) است.
برای مثال #6655*
تفاوت این روش ارسال پیام، با روش‌ پیامک این است که کدهای USSD ارتباط بین گوشی و شبکه GSM است اما در ارسال پیامک ارتباط ما بین گوشی و گوشی است.
برخی از افرادی که هیچ آشنایی با سرویس USSD ندارند تصور می‌کنند برای استفاده از آن خدمات می‌بایست به آن کد، پیامکی ارسال کنند. در صورتی که نیاز به این کار نیست و تنها کافیست کد اعلام شده را بر روی گوشی تلفن همراه خود شماره گیری کنند.

مزیت استفاده از کدهای USSD

یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از این روش این است که تمامی نسل‌های گوشی‌های تلفن همراه، این کدها را ساپورت می‌کنند و برای همه قابل استفاده می‌باشد.
یکی دیگر از مزایای این کدها سرعت بالای ارسال پیام ها می باشد. زیرا پاسخ پیام‌های ارسالی بدون ذخیره سازی در سرور داخل شبکه، ارسال می‌گردد.
مزیت دیگر دریافت خدمات از طریق سرویس USSD بدون هزینه بودن آن است. این جمله به معنای آن است که، برای اطلاع از خدماتی که بر روی این کدها ارائه می‌گردد؛ هزینه ای بر روی قبض تلفن همراه اعمال نمی‌گردد و با شماره گیری کد USSD مبلغی از شارژ سیم کارتهای اعتباری کسر نخواهد شد.

فروش و یا اجاره کدهای USSD توسط شرکت inoti

شرکت آی نوتی سر کدی را با این شماره (6655* ) را ارائه می‌دهد؛ که صاحبان کسب و کارها می‌توانند کد های 2 تا 11 رقمی را از شرکتinoti با هزینه خیلی پایین تر از دیگر اپراتورها تهیه کنند.
زیرا ارقام انتخابی، در ادامه‌ی سر کد 6655*  قرار خواهد گرفت.
برای مثال :
14#*6655*
البته به این نکته اشاره کنیم که هر چقدر تعداد ارقام کدهای یو اس اس دی بیشتر باشد؛ هزینه پایین تری خواهد داشت.
برای مشاهده‌ی هزینه خریداری کدها می توانید به قسمت خدمات USSD سایت آی نوتی مراجعه نمایید.
شرکت inoti کدهای USSD را به دو صورت ارائه می‌دهد.
کدهای با واسطه و کدهای بدون واسطه.
همچنین کدهای بی واسطه امکان اجاره و رهن هم خواهد داشت.
که در مقاله‌ی کدهای USSD، شرایط آن را به اختصار توضیح خواهیم داد.

مزایای خرید کدهای USSD از شرکت آی نوتی

اگر به وب سایت اپراتورهای همراه اول و یا دیگر اپراتور ها مراجعه کنید؛ متوجه خواهید شد قیمت کدها به قدری بالا است که امکان تهیه سرویس USSD برای هر فردی مقدور نخواهد بود.
همچنین شرایط تهیه کدهای USSD از خود اپراتورهای تلفن همراه بسیار سخت‌تر خواهد بود.
اپراتور ها مدارک زیادی را جهت ارئه سرویس USSD، از شما دریافت می‌کنند در صورتی که شرکت آی نوتی، تنها تصویر کارت ملی شما را برای ارائه تمامی خدمات، دریافت می‌کند.

خدمات قابل ارائه بر روی کدهای USSD

سرویس USSD ( یو اس اس دی ) این امکان را دارد تا بتوانید منوهای متعددی را به همراه زیر منو تا بی‌نهایت مرحله، تعریف نمایید و در هرکدام از منو‌ها خدمات متفاوتی را از جمله خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری، خرید و پرداخت وجه، نوبت دهی، نظر سنجی، پرداخت قبض، استعلام و ... را ارائه دهید.
در مقاله "مگه منم میتونم کد USSD داشته باشم؟" به صورت کامل تر این خدمات را شرح خواهیم داد.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • احمدپورقربانی

    بسیار عالی، بی نظیرترین شرکت هستیم و خواهیم بود از جنبه خدمات و عملکرد

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,196
مجموع کاربران
35,168
رزومه ساز iAM
28,041
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR