برخی اصول تیم داری در بازاریابی شبکه‌ای

برخی اصول تیم داری در بازاریابی شبکه‌ای

تا به حال به این فکر کرده‌اید که راز تیم سازی لیدرهای بزرگ در بازاریابی شبکه‌ای چیست؟ چه نکاتی را باید برای رشد تیم و موفقیت بیشتر رعایت کنیم؟ چه عواملی برای رسیدن به اهداف ما در نتورک مارکتینگ موثر می‌باشد؟
خب در این مقاله به اصلی ترین نکات موثر در این زمینه می پردازیم. شما را با اصولی برای رشد و موفقیت تیم در نتورک مارکتینگ آشنا خواهیم کرد.

اصل اول: همه چیز به خودتان بستگی دارد

اگر شما به عنوان یک لیدر در این نوع بازاریابی مشغول به فعالیت هستید؛ فراموش نکنید افرادی که در سطح پایین تر شما هستند؛ همیشه شما را به عنوان الگوی خود در نظر خواهند گرفت. اگر شاهد اتفاقی در تیم خود هستید که برای شما ناگوار است و آن را نمی‌پسندید؛ نگاهی به گذشته بیاندازید و ببینید که قبلا چه خطایی مرتکب شده‌اید؟
افراد تیمتان به شما نگاه می‌کنند.
  • اگر شما با انگیزه و پر از اشتیاق باشید آنها هم با اشتیاق بیشتری فعالیت خواهند کرد.
  • اگر به خوبی پیگیری انجام دهید؛ آنها هم پیگیری را از شما یاد خواهند گرفت.
  • اگر محکم و مصمم باشید؛ آنها هم همانند شما برای رسیدن به اهداف خودشان و سازمانشان؛ محکم و مصمم عمل خواهند کرد.
  • اگر هدف داشته باشید، آنها هم هدف‌گذاری کرده و برای رسیدن به اهدافشان تلاش خواهند کرد.
هر آنچه که دوست دارید در تیمتان اتفاق بیافتد را، خودتان اول از همه در منش و رفتارتان نشان دهید؛ با این کار لیدرهای کار کشته‌ای در زیر مجموعه‌ی خود پرورش خواهید داد؛ که فعالیت آنها در سازمان شما؛ روز به روز در رشد و توسعه سازمان تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت.
  • اما اگر تا ظهر بخوابید
  • بیش از اندازه شوخی و لودگی کنید
  • بی هدف باشید
  • و انگیزه‌ای نداشته باشید
دقیقا همین بازخورد ها را در سازمانتان مشاهده خواهید کرد.
بهترین کار لیست کردن مواردیست که دوست دارید شاهد آن باشد و مواردیست که شما را آزار می‌دهد. برای مثال ویژگی‌های خوب می‌تواند شامل این موارد باشد: منش، رفتار اجتماعی، شخصیت، آراستگی ظاهری، نظم، پر انرژی بودن، قدرت رهبری داشتن، پیگیر بودن، برخورداری از دانش کافی از محصولات و ....
این ویژگی ها را در خودتان جستجو کنید. اگر در هر کدام نقصی دیدید و یا آنها را نیافتید؛ همین حالا اقدام به تغییر و به وجود آوردن آنها کنید. تمامی تغییرات را همین امروز در خودتان به وجود آورید؛ هر چه قدر دیر تر اقدام به ایجاد تغییرات مثبت کنید؛ همان رفتارهای غلط در سازمان شما نهادینه خواهد شد و زمانی متوجه آن خواهید شد که کار از کار گذشته است و دیگر زمان کافی برای اصلاح آن نخواهید داشت.

اصل دوم: رعایت سلسله مراتب در سازمان

رعایت سلسله مراتب به این معنی است که شما پل ارتباطی میان لیدرهای سطوح بالاتر از خودتان و اعضای تیمتان هستید. یعنی هر پشتیبانی که از سمت آپلاین ها برای اعضای تیم شما انجام می‌گردد باید از پل ارتباطی شما عبور کند.
نیازهای اعضای تیم شما باید به شما گفته شود نه به آپلاین های شما. اگر شما توانایی پاسخگویی و پشتیبانی نیاز و سوال اعضای تیم‌تان را نداشتید؛ شما باید آن موضوع را با آپلاین خودتان مطرح کنید و اگر ایشون هم توانایی ساپورت این موضوع را نداشته باشد؛ شما باید از ایشان بخواهید که از آپلاین خودشان کمک بگیرند؛ اما هرگز نباید اعضای تیم خود را با آپلاین های بالاسری مرتبط کنید.
اگر شما به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اید، بسیار طبیعیست که اطلاعات کافی در تمامی زمینه ها نداشته باشید اما این قضیه نباید باعث شود که شما به اعضای تیم خود بگویید که سوال خودشان را از لیدرهای بالاسر شما بپرسند و با آنها به صورت مستقیم در ارتباط باشند. اگر این اتفاق در سازمان مرسوم گردد، به دلیل عدم رشد فکری و نداشتن فرصت مدیریتی، لیدر جدیدی در سازمان ساخته نخواهد شد و لیدرهای سطح بالاتر ملزم به پاسخگویی، پشتیبانی و آموزش تمامی اعضای تیم ها خواهند بود. اما این کار نشدنی و غیر ممکن است، زیرا لیدارها زمان کافی برای پشتیبانی از تعداد بالای اعضای تیم را نخواهند داشت.

اصل سوم: منفی با بالا، مثبت به پایین

آیا خودتان را برای شرایط ناگوار آماده کرده‌اید؟ همیشه همه‌ی پلن ها در بازاریابی شبکه‌ای بی نقص نبوده و شما باید انتظار هر اتفاقی را داشته باشد. اما در زمان وقوع اتفاقات منفی چه کار می‌کنید؟ برای چند لحظه چشمان خود را ببندید و این سوال‌ها را از خوتان بپرسید
آیا نیاز است این اتفاق را با تمامی اعضای تیمم مطرح کنم؟
آیا مطرح کردن این مساله با اعضای تیم، مشکلی را حل خواهد کرد؟ آیا آنها به شما می‌توانند کمکی کنند و یا ممکن است گفتن مشکلات و اتفاقات منفی، تاثیر منفی ای در عملکرد اعضای تیم شما داشته باشد؟
با این کار فقط آنها را به کار بدبین خواهید کرد. آنهایی که به شما تکیه کرده‌اند؛ تکیه گاه خود را متزلزل خواهند دید و اعتمادشان را رفته رفته نسبت به شما از دست خواهند داد.
پس هرگز این قانون را فراموش نکنید که اتفاقات منفی را با بالاسری خود مطرح کنید. البته رعایت سلسله مراتب در این امر بسیار حائز اهمیت است یعنی ابتدا آن موضوع را با آپلاین مستقیم خود مطرح کنید.
اما بر خلاف این کار، اتفاقات مثبت را پیش خود نگه ندارید و آن خبرها را هر چه سریعتر با اعضای تیم خود در میان بگذارید.

اتفاقات منفی را به مثبت تبدیل کنید

نکته‌ای که در این بخش بسیار حائز اهمیت است؛ این است که می‌توانید از تهدید ها فرصت بسازید یعنی اتفاقات منفی را به مثبت تبدیل کنید.
برای مثال اگر محصولی دیر به دست مشتریان رسیده است می‌توانید اینگونه تعبیر کنید که میزان تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

اصل چهارم: چگونه بالاسری خود را به اعضای تیم معرفی کنید؟

برای معرفی این فرد به اعضای تیم، دو سناریو متفاوت زیر را داریم. خودتان این دو سناریو را بخوانید و قضاوت کنید که کدام روش بهتر است.
بچه‌ها، آقای احمدی بالاسری بنده هستند
بچه ها می‌خواهم شما را با یکی از بهترین دوستانم که همیشه در بازاریابی شبکه‌ای راهنمای من بودند و اطلاعات جامعی را در رابطه با سازمان در اختیار من قرار داده‌اند آشنا کنم. ایشون مدیریت خیلی خوبی را روی تیم من اعمال کرده‌اند و همیشه حامی من و تیم من بوده‌اند.در یک کلام ایشان زندگی من را متحول کرده‌اند.
به خاطر داشته باشید، زمانی که می‌خواهید از بالاسری خود صحبت کنید؛ همیشه از آنها به خوبی یاد کنید و از حمایت‌های آن فرد و دانش آن فرد صحبت کنید. حتی اگر با بالاسری خود مشکل دارید این قانون را فراموش نکنید که منفی را به بالا و مثبت را به پایین انتقال دهید.

منبع: مطالب فوق برگرفته از کانال تلگرامی نتورک مارکتینگ و سایت ام ال مارکتینگ می‌باشد.
 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,056,466
مجموع کاربران
34,698
رزومه ساز iAM
27,799
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR