انتقال شارژ پیامک به کاربر دیگر در سامانه آی نوتی

انتقال شارژ پیامک به کاربر دیگر در سامانه آی نوتی

فهرست مطالب

برای مطالعه مطالب هر سر فصل، کافیست از لیست زیر، بر روی تیتر مورد نظر کلیک نمایید.

فیلم آموزشی انتقال شارژ پیامک در سامانه‌ی آی نوتی

مقدمه

یکی از امکانات پر کاربرد سامانه‌ی آی نوتی، خدمات و امکان ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی می‌باشد. برای استفاده از این امکان، نیازی به خرید اکانت یکساله نبوده و فقط کافیست در سامانه‌ی آی نوتی ثبت نام نمایید.
پس از آن می‌‎بایست بخش شارژ پیامکی خود را به میزان دلخواه افزایش دهید.
بخش موجودی پیامک یک کاربر در سامانه‌ی آی نوتی، از دو طریق افزایش پیدا خواهد کرد.
  1. اتصال به درگاه بانکی و خرید شارژ
  2. انتقال شارژ پیامک از حساب کاربری آی نوتی کاربر دیگر به حساب کاربری فرد دیگر
برای مطالعه راهنمای آموزشی "ارسال پیامک انبوه از سامانه آی نوتی"، بر روی این لینک کلیک نمایید.

نحوه انتقال شارژ پیامک

اگر می‌خواهید به مقدار دلخواه شارژ پیامکی خود را به کاربر دیگری در سامانه‌ی آی نوتی انتقال دهید می بایست از نوار ابزار بلای صفحه‌ی سامانه‌ی آی نوتی بر روی آیکون "دلار" کلیک نمایید و از بین گزینه‌های نمایش داده شده؛ گزینه‌ی "انتقال شارژ" را انتخاب کنید.


پس از کلیک بر روی این گزینه، صفحه‌ای جهت وارد کردن کد ملی مخاطب و مبلغی که می‌خواهید به موجودی شارژ پیامکی مخاطب افزوده گردد را وارد نمایید.
در بالای این فیلدها میزان موجودی شارژ پیامکی شما نمایش داده خواهد شد.

 
  • کد ملی دریافت کننده‌ی اعتبار: در این فیلد می‌بایست کد ملی 10 رقمی فردی که تمایل دارید به حساب کاربری آی نوتی ایشان، شارژ پیامکی انتقال دهید را وارد کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که کد ملی صحیح باشد و در سامانه‌ی آی نوتی وجود داشته باشد، نام مخاطب داخل همان کادر ظاهر می‌گردد.
 
نکته: جهت انتقال مبلغ موجودی شارژ پیامک نیاز است هر دو کاربر انتقال دهنده و کاربر گیرنده، احراز هویت مدارک و شماره موبایل را به طور کامل در سامانه‌ی آی نوتی انجام داده باشند
 
  • مبلغ: در این فیلد می‌بایست مبلغی که می‌خواهید از موجودی شارژ پیامک خود به کاربر دوم منتقل نمایید را وارد کنید. این مبلغ نباید بیشتر از مبلغ موجودی شما باشد.
نکته: مبلغ وارد شده نمی‌تواند عددی کمتر از 10000 ریال باشد، مگر آنکه کل موجودی شما مبلغی کمتر از 10000 ریال باشد که در این صورت می بایست کل عدد موجودی خود را در این کادر، برای انتقال وارد کنید.
  • رمز حساب کاربری: این فیلد برای امنیت بیشتر حساب کاربری شما قرار داده شده است. فرض کنید حساب کاربری شما بر روی سیستم محل کارتان باز مانده است. با این قابلیت، هیچ فرد دیگری دسترسی نخواهد داشت از حساب کاربری شما، موجودی شارژ پیامکی شما را به حساب کاربری خودش و یا فرد دیگری انتقال دهد. زیرا برای انتقال، نیاز به رمز حساب کاربری شما خواهد داشت.
  • نوع رمز دوم: یکی دیگر از مراحل امنیتی شارژ پیامک، همین رمز دوم می‌باشد.
دریافت رمز انتقال از طریق USSD:
این روش برای اتباع خارجی، کاربردی نخواهد داشت. از این رو افرادی که ساکن ایران نیستند می‌بایست از روش دریافت رمز از طریق ایمیل اقدام نمایند.
برای دریافت رمز از طریق این روش، پس از وارد کردن 3 فیلد کد ملی، مبلغ و رمز حساب کاربری؛ از لیست بازشونده‌ی این بخش بر روی گزینه‌ی "دریافت رمز انتقال از طریق USSD" کلیک کنید و در نهایت دکمه‌ی "ثبت درخواست انتقال" را بزنید.

پس از انجام این مرحله، سیستم یک کد USSD به شما نشان می‌دهد که تنها 15 دقیقه معتبر خواهد بود و پس از 15 دقیقه معتبر خواهد بود و پس از 15 دقیقه منقضی می‌گردد. شما می‌بایست با شماره موبایلی که با آن در سامانه‌ی آی نوتی ثبت نام کرده‌اید، این کد USSD را شماره گیری کنید تا رمز انتقال به شما نمایش داده شود.
شما می‌بایست رمز دریافتی را در فرم انتقال موجودی وارد کنید و بر روی دکمه‌ی "انجام انتقال" کلیک کنید.
به تصاویر زیر دقت کنید.


دریافت رمز انتقال از طریق SMS:
برای دریافت رمز انتقال از طریق پیامک هم، همانند روش قبل اقدام کنید و از لیست بازشونده‌ی نوع رمز دوم، این گزینه را انتخاب کنید تا پیامکی حاوی رمز به شماره موبایلی که با آن در سامانه‌ی آی نوتی ثبت نام کرده‌اید، ارسال گردد.



دریافت رمز انتقال از طریق ایمیل:
در صورتی که شما مقیم ایران نیستید و نمی‌توانید رمز را از طریق کد USSD و یا پیامک دریافت کنید؛ می بایست از این روش اقدام نمایید.
برای این کار پس از تکمیل اطلاعات کد ملی، مبلغ و رمز حساب کاربری، نوع رمز دوم را بر روی گزینه‌ی آخر قرار دهید و در نهایت بر روی دکمه‌ی ثبت درخواست انتقال کلیک کنید.
برای استفاده از این روش می‌بایست آدرس ایمیل خود را در سامانه‌ی آی نوتی احراز کرده باشید. 
در این صورت، رمز دوم به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

پس از آن پیامی مبنی بر انتقال شارژ پیامکی ، به شما نمایش داده خواهد شد.

مشاهده گزارش 

در صورتی که تمایل دارید تمامی تراکنش های مالی شارژ پیامکی خود را مشاهده نمایید، بر روی دکمه‌ی "مشاهده‌ی گزارش" کلیک کنید.
با کلیک بر روی این گزینه، دقیقا همان صفحه‌ی "گزارشات مالی پیامک‌ها" باز خواهد شد.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,056,551
مجموع کاربران
34,684
رزومه ساز iAM
27,801
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR