8 سوالی که یک نتورکر باید از خودش بپرسد

8 سوالی که یک نتورکر باید از خودش بپرسد

  • چه چیزی را می‌خواهیم بدست آوریم؟

اولین و مهمترین سوالی که باید به عنوان یک نتورکر از خودمان بپرسیم این است که چه هدفی را دنبال می‌کنیم؟
شما باید همیشه هدف و مقصد خود را به خودتان یادآوری کنید و آن را در ذهنتان پرورش دهید. برای خودتان ویژن تعریف کنید و هر روز در ذهنتان کارهایی که برای رسیدن به هدف در طول روز انجام داده‌اید را مرور کنید.
در پایان هر روز کاری، یک قدم به عقب بردارید و از خودتان سوال کنید؛ امروز چه چیزهایی را بدست آورده ام؟ بررسی دستاوردهای شما، روحیه شما را بالاتر برده و بهره وری شما را افزایش خواهد داد.
با این کار تشویق می‌شوید که هر روز یکی از کارهایی که شما را به هدف نهایی نزدیک‌تر می‌کند؛ انجام دهید. نا امیدی را رها کنید و کارهای بیشتری را انجام دهید.
  • چه کارهای اشتباهی انجام دادم و چه درسی از آنها می‌توانم بگیرم؟

همه‌ی افراد در کارهایشان دچار خطا و اشتباه می‌شوند؛ اشتباهاتی که ممکن است منجر به شکست شود. اما این شکست ها و این اشتباهات نه تنها برای پیشبرد اهداف ما بد نخواهند بود؛ بلکه تجربه‌هایی است که اگر از آنها هوشمندانه استفاده کنیم و از آنها درس بگیریم؛ رسیدن به موفقیت را تضمین خواهد کرد.
  • آیا من امروز به موفق شدن شخص دیگری کمک کرده‌ام؟

سعی کنید اگر دانشی دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ شما باید به موفقیت تمامی اعضای تیمتان فکر کنید. موفقیت آنها تاثیر چشمگیری در افزایش موفقیت و پیشرفت شما خواهد داشت.
لازم نیست حتما یک اقدام بزرگ انجام دهید. حتی بیست دقیقه زمان گذاشتن در روز برای هر کدام از اعضای تیم و صحبت در مورد عملکردشان کمک بزرگی به پیشرفت اعضای تیم خواهد کرد. تقویت کسانی که با شما کار می‌کنند در نهایت موجب تعالی و پیشرفت خود شما خواهد شد.
  • چه چیزهایی انگیزه من را بیشتر خواهد کرد؟

رهبری تیم کار ساده‌ای نیست و چالش‌های فراوانی را با خود به همراه دارد و گاهی اوقات این چالش‌ها نیروی بازدارنده‌‌ای برای رسیدن به هدف نهایی خواهد بود.
همیشه لیستی از چیزهایی که به شما انگیزه می‌دهد را در ذهن داشته باشید و یا در جایی آنها را یادداشت کنید تا در زمان‌های سختی و مشکلات، روحیه خودتان را با آنها تقویت کنید و با شور شوق بیشتری، محکم تر در مسیر رسیدن به موفقیت گام بردارید.
  • آیا کارهایی که انجام می‌دهم برای رسیدن به اهدافم موثر خواهد بود؟

برای رسیدن به هدف نهایی، هم شما و هم تمامی اعضای تیمتان می‌بایست در مسیر درستی حرکت کنید؛ یادتان نرود اهدافتان را در یک لیست یادداشت کنید. سپس همه‌ی اهداف را بررسی کنید؛ ببینید؛ آیا تا به حال برای رسیدن به اهدافتان در مسیر درستی حرکت کرده‌اید و اگر اینطور نبوده؛ مشکل را بررسی کنید و مسیر حرکت خود و تیمتان را تغییر دهید.
در این حوزه شما همانند ناخدای یک کشتی هستید و در راس آن قرار دارید؛ بنابراین عقلانیست که مقصد را همیشه در ذهنتان داشته باشید. برای رهبری تیم‌تان هم باید همیشه اهدافتان را در ذهن داشته باشید و بر روی آنها تمرکز کنید. پس هرگز اهدافتان را فراموش نکنید.
  • در چه کارهایی نباید دخالت کنم؟ چه کارهایی را به چه افرادی واگذار کنید؟

یکی از وظایف شما به عنوان لیدر و رهبر این است که لیدرهای جدیدی را در تیم خودتان آموزش و پرورش دهید. هرگز مدیریت تمامی کارها را خودتان به تنهایی به عهده نگیرید زیرا باعث شکست شما خواهد شد.
دخالت در تمامی امور سازمان‌تان، روحیه کار تیمی را در سازمانتان از بین خواهد برد. به افراد تیم خود وظیفه و مسئولیت واگذار کنید و به تصمیم گیری و کارهایی که انجام می‌دهند؛ اعتماد داشته باشید. اجازه دهید بخشی از کارها و مسئولیت‌ها را، آنها جلو ببرند.
شما نباید مستقیما در هر تصمیمی به صورت مستقیم وارد شوید و خودتان را درگیر کنید.
این کار نه تنها باعث رشد اعضای تیم شما می‌شود بلکه باعث ایجاد انگیزه در تک تک اعضای تیم خواهد شد و رشد و پیشرفت سازمان سریعتر اتفاق می‌افتد.
  • چه موانعی برای رسیدن به اهدافم وجود دارد؟

مواردی را که حس می‌کنید مانعی برای رسیدن به اهدافتان است؛ یادداشت کنید و سعی کنید برای برطرف کردن آنها به دنبال راهکار بگردید. برای پیدا کردن راهکار از افراد با تجربه‌ی سازمان‌تان و افرادی که در این حوزه فعالیت کرده‌اند راهنمایی و کمک بگیرید.
پس از پیدا کردن نقاط ضعف سازمان‌تان جلسه‌ی‌ای با لیدرهای تیم خود بگذارید و مشکلات، موانع و نگرانی‌های خود را با آنها مطرح کنید و از آنها بخواهید تا راهکارهایی که به ذهنشان می‌رسد را در جلسه به اشتراک بگذارند؛ فراموش نکنید جلسات و طوفان‌های فکری علاوه بر ایجاد حس خوب در تک تک اعضای تیم، کمک به مطرح شدن ایده های ناب برای حل مشکل خواهد کرد.
  • از خودتان بپرسید می‌خواهید از شما چگونه یاد کنند؟

با مرور کردن این سوال در ذهن، همیشه به این فکر کنید که چطور می‌توانید شخصیت خودتان را در راستای بهتر شدن؛ تغییر دهید. برای تغییر شخصیتتان از شکست ها و موفقیت‌هایتان درس بگیرید.

منبع: مطالب فوق برگرفته از کانال تلگرامی نتورک مارکتینگ می‌باشد.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • محمد طاهری

    عالی وکاربردی ممنون

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,062,805
مجموع کاربران
35,376
رزومه ساز iAM
28,159
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR