نحوه‌ی برگزاری قرعه کشی توسط کد USSD

نحوه‌ی برگزاری قرعه کشی توسط کد USSD

فهرست مطالب

برای مطالعه مطالب هر سر فصل، کافیست از لیست زیر، بر روی تیتر مورد نظر کلیک نمایید.

فیلم آموزشی قرعه کشی کد USSD

مقدمه

یکی از ترفندهای نگهداری از مشتری و مشتری مداری، برگزاری قرعه کشی بین مشتریان است.
با برگزاری قرعه کشی و در مناسبت‌های مختلف می‌توانید شور و هیجان را در مشتریان خود زنده نگه دارید و برای همیشه خودتان را در ذهن آنها ماندگار کنید.
روش‌های متفاوتی برای انجام قرعه کشی برای کسب و کارها وجود دارد اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای کسب و کارهایی که از شرکت آی‌نوتی کد USSD خریداری کرده‌اند، برگزاری قرعه کشی توسط کد USSD است.
مزیت این روش قرعه کشی این است که اصلا نیاز نیست؛ افراد شرکت کننده، حتما به اینترنت متصل باشند. لذا بدون نیاز به اینترنت به صورت آفلاین و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در قرعه کشی شرکت کنند.
خب حالا در ادامه براتون توضیح میدیم که چطور می‌تونید قرعه کشی رو بر روی کد USSD فعال کنید.

ایجاد منوی قرعه کشی بر روی کد USSD

خب مانند سایر امکاناتی که بر روی کد USSD فعال می‌کنید؛ برای انجام قرعه کشی هم نیاز است در ابتدا منوی آن را بر روی کد USSD خود ایجاد کنید.
برای این کار پس از ورود به میزکار آی نوتی، از منوی سمت راست، منوی "خدمات"، زیر منوی "خدمات USSD" و در نهایت گزینه‌ی "مدیریت کد USSD" را انتخاب کنید.
 
 
چنانچه شما چندین کد USSD رزرو و یا خریداری کرده باشید رزرو و یا خریداری کرده باشید؛ در این صفحه نمایش داده خواهد شد.
با توجه به اینکه شما می‌خواهید قرعه کشی بر روی کدام کد USSD فعال باشد؛ بر روی دکمه "ویرایش" زیر آن کد کلیک کنید.

 
پس از کلیک بر روی دکمه‌ی ویرایش، صفحه‌ی مدیریت محتوای کد USSD برای شما باز خواهد شد.
با توجه به اینکه می‌خواهید منوی قرعه کشی شما در لیست منوهای سطح اولِ کد USSD شما قرار بگیرد و یا اینکه به عنوان زیر منوی یکی از منو های سطح اول قرار بگیرد؛ بر روی دکمه‌ی افزودن آن منو کلیک کنید.
برای مثال ما میخواهیم تا مخاطب کد USSD ما را شماره گیری می‌کند، قرعه کشی را در لیست منوی اولیه مشاهده کند. بنابراین بر روی دکمه‌ی "افزودن" مقابل کد USSD کلیک می‌کنیم.
 
پس از کلیک پاپ آپی برای شما باز می‌شود که میبایست از فیلد نوع منو، نوع قرعه کشی را انتخاب کنید.

 
با انتخاب نوع منوی قرعه کشی، این فیلدها به شما نمایش داده خواهد شد. فقط کافیست کدی را به عنوان کد منو وارد کنید. هیچ محدودیتی در انتخاب این کد عددی وجود ندارد.
این کد برای زمانی است؛ که کاربر می‌خواهد از لیست منوی کد USSD شما، منوی مد نظر را انتخاب کند باید کد آن منو را وارد و ارسال کند تا به آن منو متصل گردد. اگر می‌خواهید منو به همه‌ی افرادی که کد USSD شما را شماره گیری می‌کنند و وارد منوی شما نمایش داده شود، وضعیت نمایش آن را بر روی "نمایش داده شود" قرار دهید و اگر می‌خواهید فقط افراد خاصی در قرعه کشی شرکت کنند؛ این گزینه را بر روی حالت "پنهان باشد" قرار دهید.
اگر وضعیت نمایش را بر روی پنهان باشد قرار دهید باید به مخاطبین خود اعلام کنید که کد منوی قرعه کشی را بعد از کد USSD به این صورت وارد کنند.
*6655*971020*5#
یعنی اگر نمایش منو را روی "پنهان باشد" تنظیم کرده باشید؛ مخاطب شما برای دسترسی به منوی قرعه کشی باید به این صورت، کد USSD شما را شماره گیری نماید.

اگر نوع نمایش را بر روی "نمایش داده شود" تنظیم کرده باشید؛ زمانی که کاربر کد USSD را شماره گیری می‌کند؛ این عبارت را در لیست منوهای کد USSD شما مشاهده خواهد کرد.

مشاهده‌ی گزارش قرعه کشی

برای برگزاری قرعه کشی نیاز است که به مخاطبین خود اعلام کنید کد عددی یا عبارت لاتین مشخصی را بعد از ورود به منوی قرعه کشی کد USSD وارد و ارسال نمایند.
نکته: حتما کد مورد نظر شما باید حروف لاتین یا عدد و یا ادغامی از این 2 باشد و چنانچه از حروف فارسی و یا کاراکتر های خاص مانند "فاصله"، استفاده کنید ممکن است در سیستم به درستی ثبت نشود و یا مشکلاتی را به وجود آورد.
مثلا می‌توانید به آنها اعلام کنید پس از ورود به منوی قرعه کشی، عبارت inoti را در ادامه وارد و ثبت نمایند.
با این کار در زمان گزارش گیری شما می‌توانید قرعه کشی را فقط بین افرادی انجام دهید که کد inoti را ارسال کرده‌اند.
با این کار شما به راحتی می‌توانید افراد شرکت کننده در قرعه کشی را به تفکیک مشاهده و بررسی نمایید.
برای دسترسی به این صفحه نیاز است از صفحه مدیریت کد USSD بر روی گزینه‌ی "گزارش قرعه کشی" کلیک نمایید.
 
گزارش قرعه کشی به 3 بخش اصلی تقسیم بندی خواهد شد.
  • جستجوی شرکت کنندگان
  • لیست مخاطبین قرعه کشی و کدهای ثبت شده
  • انجام قرعه کشی

جستجوی شرکت کنندگان

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ می‌توانید افراد شرکت کننده در قرعه کشی کد USSD را بر اساس فیلترهای زیر جستجو و بررسی نمایید.
  1. بازه زمانی برگزاری قرعه کشی
  2. کدی که مخاطبین برای شرکت در قرعه کشی ارسال کرده‌اند.
  3. تعداد نمایش مشخصات افراد شرکت کننده در لیست جستجو
بعد از تکمیل فیلدهای این بخش می‌توانید؛ برای مشاهده گزارش بر روی دکمه‌ی "ایجاد گزارش" کلیک کنید تا بر اساس فیلترهایی که قرار داده‌اید؛ نتایج به شما نمایش داده شود.
نکته: در صورتی که بخواهید شماره‌ی کامل مخاطب را مشاهده نمایید؛ اشاره گر خود را بر روی شماره نگه دارید.

در این بخش می‌توانید لیست تمامی افرادی که وارد منوی قرعه کشی کد USSD شما شده‌اند و کدهای مختلفی را برای منوی قرعه کشی ارسال کرده‌اند را مشاهده کنید و در صورت تمایل از لیست نشان داده شده؛ خروجی اکسل تهیه نمایید.

انجام قرعه کشی ما بین شرکت کنندگان

برای انجام قرعه کشی بین افرادی که تا به حال وارد منوی قرعه کشی شده‌اند؛ می بایست فیلدهای این بخش را تکمیل نمایید.
ممکن است شما چندین قرعه کشی با کدهای متفاوت در بازه زمانی‌های متفاوت برگزار کرده باشید. با استفاده از این فیلدهای می‌توانید شرکت کنندگان قرعه کشی ها را تفکیک کنید.
از فیلد تاریخ، زمان شرکت در قرعه کشی را وارد نمایید.

فیلد حذف شماره‌های تکراری

فرض کنید شما قرعه کشی را برگزار کرده‌اید و کد خاصی را برای شرکت در مسابقه به مخاطبین خود اعلام نکرده‌اید؛ به همین دلیل مخاطبین می‌توانند با ارسال کدهای متفاوت، چندین بار در قرعه کشی شرکت کنند و چندین رکورد در نتایج شرکت در قرعه کشی ثبت نمایند. با این کار مخاطبین شانس برنده شدن خود را بالا می‌برند. اگر شما قصد دارید به همه‌ی مخاطبین شانس یکسانی بدهید؛ می‌بایست این گزینه را علامتدار نمایید تا شماره‌های تکراری حذف گردد و هر شماره فقط یک شانس برای شرکت در قرعه کشی داشته باشد.

فیلد کد قرعه کشی

فرض کنید شما کدی را به مخاطبین خود اعلام کرده‌اید که برای شرکت در قرعه کشی پس از شماره گیری کد USSD و ورود به منوی قرعه کشی، ارسال نمایند؛ لذا برای انجام قرعه کشی نیاز دارید در این بخش همان کد را وارد نمایید تا سیستم فقط بین شمارههایی که این کد را ارسال کرده‌اند؛ قرعه کشی را انجام دهد.


 
نکته: اگر می‌خواهید به شماره‌های شرکت کننده، تعداد شانس بیشتری برای شرکت در قرعه کشی بدهید؛ نه گزینه‌ی "حذف شماره‌های تکراری" را علامتدار کنید و نه "کد قرعه کشی" را وارد نمایید. فقط کافیست بازه زمانی تعیین کنید و تعداد برنده‌ها را در کادر مربوطه وارد کنید.
 
سیستم به صورت تصادفی از بین مخاطبین شرکت کننده، به همان تعدادی که تعیین کرده‌اید و بر اساس فیلترهای اعمال شده، افراد منتخب را به شما نمایش دهد.

دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,062,805
مجموع کاربران
35,376
رزومه ساز iAM
28,159
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR