10 نکته‌ برای سرمایه‌گذاری بلند مدت موفق

10 نکته‌ برای سرمایه‌گذاری بلند مدت موفق

با وجود رمز و رازهای موجود در بازار بورس، اصول امتحان‌شده‌ای در این زمینه وجود دارند که رعایتشان احتمال موفقیت در بازار بورس را افزایش می‌دهد.
بعضی سرمایه‌گذاران با فروش سهام خود به سود می‌رسند گاهی با حفظ سهام کم‌ارزش، امید در بهبود شرایط و جذب سود بیشتر دارند. اطلاعات زیر می‌‍توانند در تصمیم‌گیری این شرایط به کمک شما بیایند.

بر برنده بران

پیتر لینچ رمز موفقیت خود را در سرمایه‌گذاری‌هایی می‌داند که امکان سود ده برابر دارند. لازمه‌ی این امر حفظ سهامیست که رشد زیادی داشته اما امکان رشد بیش از این را نیز دارد. اگر پس از مشاهده‌ی رشد سهام، امکان رشد بیشتری دیدید؛ سهام را حفظ کنید و از پذیرش قوانین تصادفی دوری کنید.

فروش بازنده

ضمانتی وجود ندارد که سهامی کم‌ارزش در آینده با رشد قطعی مواجه شود و لازم است که واقع‌بینانه به چشم‌اندازهای رشد توجه کنیم. اگرچه سقوط سهام خریداری شده به معنای شکست می‌باشد؛ باید بدانیم که پذیرش شکست ایرادی ندارد و می‌تواند به درسی برای اقدامات بعدی ما تبدیل شود.

پیگیر نکات داغ نباشید

هرگز پیشنهادات داغ را صحیح مطلق ندانید و قبل از سرمایه‌گذاری، همیشه تحلیل خود را بر شرکت انجام دهید. اگرچه پیشنهادات کمک‌کننده هستند؛ موفقیت درازمدت نیازمند تحقیق عمیق است.

برای کارهای کوچک زحمت نکشید

به جای توجه به نوسانات کوتاه مدت، تصویر بلند مدت را بررسی کنید و به ماجرای درازمدت یک سرمایه‌گذاری اعتماد کنید. بعضی سهام‌داران فعال از نوسانات لحظه‌ای برای جذب سود استفاده می‌کنند اما سرمایه‌گذاران بلند مدت در بازه‌های زمانی طولانی‌تری که ممکن است حتی به چند سال بیانجامد به سود می‌رسند.

به نرخ (هزینه بر درآمد) بیش از حد توجه نکنید

این امریست که سرمایه‌گذاران به آن توجه زیادی می‌کنند. اما توجه بیش از حد به یک عامل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. این نرخ در کنار ابزارهای تحلیلی دیگر کارآمد می‌شود و نرخ هزینه/درآمد پایین، ضرورتا به معنای عدم امنیت نیست و نرخ بالا ضمانت موفقیت شرکت نیست.

در مقابل سهام ارزان مقاومت کنید

بعضی بر این باورند که سهام‌های ارزان خطر شکست کمتری دارند. نکته اینجاست که خواه ارزش پنج دلاری به صفر برسد و یا سهام هفتاد و پنج دلاری، مهم این است که 100% سهام اولیه‌ی شما از دست رفته و بنابراین ریسک هر دو سهام به یک اندازه است. در واقع سهام‌های ارزان ریسک بالاتری دارند؛ چرا که نوسانات بیشتری شامل حالشان می‌شود.

یک استراتژی انتخاب کنید و با آن پیش بروید

روش‌های زیادی برای انتخاب سهام وجود دارند و مهم است که با یک سیاست در این زمینه پیش بروید. انتخاب رویکردهای متفاوت شما را به یک زمانسنج بازار تبدیل می‌کند و این امری خطرناک است.

روی آینده تمرکز کنید

سرمایه‌گذاری نیازمند تصمیماتی است که بر اساس اتفاقات در آینده گرفته می‌شوند. اتفاقات گذشته می‌توانند نشانگر وقایع آینده باشند؛ اما در صحتشان ضمانتی وجود ندارد.
پیتر لینچ در کتاب خود به عنوان «One up on Wall Street» می‌گوید: «اگر از خودم پرسیده بودم که چطور ممکن است سهام "سوبارو" بعد از 20 برابر شدن باز هم بالا برود؛ هرگز سهام را نمی‌خریدم. بعد از بررسی متوجه شدم که سهام آن هنوز ارزان است. بنابراین سهام را خریدم و هفت برابر سود کردم.» مهم است که بر اساس پتانسیل آینده، و نه بر اساس اتفاقات گذشته، سرمایه‌گذاری کنیم.

رویکرد بلند مدت داشته باشید

اگرچه سودهای کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران تازه‌کار را قانع می‌کند؛ سرمایه‌گذاری بلند مدت برای موفقیت بزرگ‌تر ضروریست و با وجود این‌که تعویض کوتاه‌مدت سهام ممکن است به کسب درآمد منجر شود؛ باید بدانیم که ریسک بالاتری از خریدن و نگه داشتن سهام دارد.

ذهن بازی داشته باشید

بسیاری از شرکت‌های بزرگ اسم خوبی دارند؛ اما بخش‌های پر سود دیگری هستند که برند بنامی ندارند. به علاوه، هزاران کمپانی کوچک پتانسیل بهتر شدن را در آینده دارند. در واقع تجربه نشان داده که شرکت‌های کلاه کوچک (آن‌هایی که ارزش سهام پایینی دارند) از پتانسیل رشد بیشتری به نسبت شرکت‌های کلاه بزرگ (آن‌هایی که ارزش سهام بالایی دارند) برخوردار هستند.
این بدین معنا نیست که باید تمام سهام خود را صرف کلاه‌ کوچک‌ها کنید. فقط آگاه باشید که شرکت‌های بزرگی در این رده قرار دارند.

از مالیات آگاهی داشته باشید، اما نگران نباشید

اهمیت بیش از حد به مالیات می‌تواند منجر به تصمیمات اشتباه شود. مالیات در درجه‌ی دوم نسبت به رشد سرمایه قرار دارد. به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما برگردان هرچه بیشتر از سرمایه است.
با سرمایه‌ی مجازی بدون ریسک رقابت کنید
قبل از ورود به بورس، با استفاده از شبیه‌ساز رایگان بورس در Investopedia مهارت خود را بسنجید و پس از کسب آمادگی وارد بازار بورس شوید.
متن بالا ترجمه (مترجم: جناب آقای فرزاد ابرقویی) به مضمون از مقاله‌ای با همین عنوان به لینک زیر است:
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • سیاوش فرتوت

    سلام و خدا قوت خدمت تک تک عزیزان در آی نوتی ، و یه تشکر ویژه از آقای فرزاد ابرقوئی ممنون بابت مقاله بسیار کامل و کاربردیتون 👏👏👏 #سیاوش_فرتوت #الهی_که_عالم_عامل_عاشق_باشیم

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,064,996
مجموع کاربران
35,551
رزومه ساز iAM
28,267
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR