با وب سرویس امکانات نرم افزارت را افزایش بده

با وب سرویس امکانات نرم افزارت را افزایش بده

اگر شما هم یکی از کاربران سامانه آی نوتی باشید؛ حتما فایل وب سرویس پیامک را در داخل بخش ارسال پیامک مشاهده کرده‌اید و شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که این فایل چیست و چه کاربردی دارد؟

وب سرویس چیه؟

وب سرویس یا API تکه کد کوتاه و یا برنامه‌ای است که از طریق پروتکل وب (http یا Https) در دسترس می‌باشد. کار وب سرویس انتقال و مبادله داده با سایر برنامه های کاربردی می‌باشد.
اصولا ارائه دهنده‌های وب سرویس‌، مستنداتی را در کنار خدمات خود به مشتریانشان ارائه می‌دهند تا آنها بتوانند با استفاده از دانش برنامه نویسی، از آن وب سرویس جهت اتصال سیستم خود به سیستم دیگر استفاده کنند.
به دلیل اینکه پلتفرم واسط وب سرویس ها زبان (XML (Extensible Markup Language می‌باشد؛ محدود به هیچ سیستم عاملی نمی‌شود و قابل استفاده و اتصال بر روی هر سیستم عاملی می‌شود.

وب سرویس پیامک چیه و چه کاربردی داره؟

قطعا شما هم تجربه کرده‌اید که پس از خرید از یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا، پیامکی مبنی بر شماره پیگیری خرید، ثبت درخواست و ... دریافت کرده‌اید.
یا زمانی که در سایت یا اپلیکیشنی ثبت نام کرده‌‌اید و برای اعتبار سنجی، در حین ثبت نام، پیامکی حاوی کد فعال سازی دریافت کرده‌اید.
این‌ها مثال‌های ساده‌ای از کاربردهای وب سرویس پیامک می‌باشد. اگر شما هم صاحب سایت، نرم افزار تحت وب و یا یک اپلیکیشن هستید؛ با استفاده از وب سرویس پیامک می‌توانید به راحتی ارسال پیامک‌های خود را مدیریت کنید و نرم افزار خود را به سرور سامانه های پیامکی متصل کنید.
وب سرویس‌ها و نمونه کدها، برای افرادی کاربرد خواهد داشت که به دانش برنامه نویسی مسلط می‌باشند و بتوانند با توجه به مستندات فنی وب سرویس که سامانه آی نوتی در اختیارشان قرار داده می‌شود دستورات را از سامانه ارسال پیامک آی نوتی فراخوانی کنند و ارسال پیامک از طریق نرم افزار اختصاصی خود را به صورت هوشمند پیاده سازی کنند.
مهم نیست که فروشگاه اینترنتی یا سایت شما توسط خودتان طراحی شده باشد یا از سایت سازهای آماده مانند وردپرس یا جوملا و ... استفاده شده باشد.
یک برنامه نویس به راحتی می‌تواند با توجه به مستنداتی که در اختیارش قرار داده می‌شود؛ ارتباط بین این دو سیستم را توسط وب سرویس برقرار کند.

وب سرویس پیامک آی نوتی

در حال حاضر آی نوتی نمونه کدها و مستندات وب سرویس خود را برای زبان آی برنامه نویسی PHP و C# در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از مستندات، وب سرویس مورد نظر خود را با زمان های دیگر برنامه نویسی بنویسند و از آنها استفاده کنند. وب سرویس آی نوتی این قابلیت را به شما می‌دهد تا از روش REST به سامانه‌ی پیامک آی نوتی وصل شوید.
از وب سرویس پیامک آی نوتی می‌توانید در موارد زیر استفاده کنید:
  1. جهت ارسال پیامک‌های تکی
  2. جهت ارسال پیامک‌های گروهی
  3. جهت دریافت وضعیت دلیوری پیامک تکی
  4. دریافت وضعیت دلیوری پیامک های گروهی
  5. دریافت موجودی شارژ پیامک
  6. جهت ارسال پیامک زماندار
البته لازم به ذکر است که به زودی وب سرویس پیامک آی نوتی به روزرسانی خواهد شد و امکانات بیشتری در این زمینه در اختیار کاربران برنامه نویش آی نوتی قرار خواهد گرفت.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • سیاوش فرتوت

    سلام و خدا قوت خیلی ممنونم بابت توضیحات خوبتون در مورد وب سرویس و یه تشکر ویژه از سرکار خانم عالمی...عالی بود. الهی که عالم عامل عاشق باشیم

  • حمیدرضایی

    کاش وب سرویس رو اونقدر سیستمش راحت میکردن که ما هم که دانش برنامه‌نویسی رو بلد نیستیم بتونیم وب سرویس رو برای سازمانها ویا مشاغل پیاده سازی کنیم

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,056,610
مجموع کاربران
34,680
رزومه ساز iAM
27,801
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR