بازاریابی اینستاگرامی با علامت هشتگ

بازاریابی اینستاگرامی با علامت هشتگ

در دنیای امروز، شبکه های اجتماعی حرف اول را می‌زنند.
اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ های اجتماعی بشمار می‌آید. روزانه میلیون ها عکس و ویدئو در این شبکه اجتماعی بارگذاری می‌شود و به جرات می‌توان گفت حدود 90 درصد افراد جهان حداقل یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی دارند.
پس چه فرصتی مناسب‌تر از این که در این شبکه اجتماعی (Social Media) کسب و کارمان را تبلیغ کنیم.
بازاریابی اینستاگرامی یکی از روش‌های مرسوم بازاریابی دیجیتالی می‌باشد لذا تاثیر زیادی در افزایش درآمد تمامی کسب و کارها خواهد داشت.
اخیرا این شبکه اجتماعی، الگوریتم خود را در راستای بازاریابی اینستاگرامی توسعه داده و با ترفندهایی فضای مناسبی را جهت افزایش فروش محصولات تهیه کرده است.
هر چه شما با استفاده از بازاریابی اینستاگرامی ، اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار دهید. آنها بیشتر ترغیب به خرید از محصولات شما خواهند شد.
شبکه اجتماعی اینستاگرام

علامت هشتگ چیست ؟

حتما عبارت هشتگ یا هش تگ (Hashtag) را به مراتب شنیده اید.
ایده اولیه این علامت از "بازی دوز" گرفته شده است اما به دلیل اینکه علامت هشتگ (#) به اعداد مرتبط بود؛ بر روی صفحه کلیدهای تمامی تلفن ها قرار داده شد.
علامت هشتگ یا Number sign در حقیقت برچسبی است که برای دسته بندی مطالب استفاده می‌شود.
به همین دلیل در سال 1988 "دنیس ریچی" ( خلق کننده زبان برنامه نویسی C) از علامت هشتگ برای دسته بندی عبارت‌های کلیدی در برنامه نویسی استفاده کرد.
رفته رفته این علامت برای اولین بار در توییتر استفاده شد و جای خودش را در دیگر شبکه های اجتماعی، پیدا کرد .
کاربرد اصلی این برچسب دسته بندی اطلاعات و پست‌ها در شبکه های اجتماعی می‌باشد. در نتیجه این علامت امکان جستجوی پیشرفته در شبکه های اجتماعی را فراهم می‌کند.
در ساختار هشتگ بسیار مهم است که کاراکترها کاملا به هم چسبیده استفاده شوند؛ حتی جاهایی که نیاز به فاصله است از کاراکتر underline استفاده گردد.
اگر دقت کرده باشید در کدهای USSD هم اعداد پشت سر هم قبل از علامت هشتگ قرار داده می‌شوند.
 
علامت هشتگ چیست؟

اصول هشتگ گذاری در بازاریابی اینستاگرامی

در بازاریابی اینستاگرامی هشتگ گذاری یکی از اصول مهم برای بالابردن بازدید‌های پست (Post) شما می‌باشد.
در حقیقت با هشتگ گذاری موضوع اصلی پست خود را مشخص می‌کنید. لذا اگر کاربری در شبکه های اجتماعی به دنبال موضوع خاصی می‌گردد می‌تواند کلمه کلیدی آن موضوع را با پسوند هشتگ جستجو کند.
البته در نسخه های جدید اینستاگرام قسمتی برای جستجو میان هشتگ ها قرار داده شده است و دیگر نیازی به نوشتن علامت Number sign در ابتدای کلمه کلیدی مورد نظر نمی‌باشد.
دلیل دیگر استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی، انتقال بار احساسی می باشد. برای مثال #خوشحالی_یعنی

استفاده از هشتگ نامرتبط ممنوع

یکی از مسائلی که در بازاریابی اینستاگرامی بسیار اهمیت دارد؛ عدم استفاده از هشتگ‌های بیش از اندازه می‌باشد.
هشتگ گذاری بر بیشتر دیده شدن پست های شما تاثیر گذار است اما اگر این هشتگ گذاری به صورت افراطی انجام شود؛ توسط الگوریتم های جدید ایستاگرام قابل شناسایی می‌باشد و در نتیجه با نمایش ندادن پست ها، صفحه شما را کمرنگ خواهد کرد.
علاوه بر این استفاده بیش از اندازه از هشتگ بر روی حس خواننده پست شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا خواننده حس می‌کند شما فقط به دنبال تبلیغ کسب و کار خود هستید و مطالب شما بی ارزش جلوه خواهد کرد.
پس با هدف طبقه بندی مطالب هشتگ‌های خود را با نهایت دقت انتخاب کنید.
هشتگ گذاری نا مرتبط با پست در اینستاگرام

استفاده از هشتگ های اختصاصی

حتما برای پست هایی که برای کسب و کار خود می‌گذارید؛ هشتگ اختصاصی در نظر بگیرید. این کار به برندسازی شما کمک شایانی خواهد کرد. زیرا این هشتگ فقط بر روی پست های شما قرار داده خواهد شد.
برای مثال  iNoti همیشه بر روی پست‌های که در اینستاگرام می‌گذارد؛ هشتگ آی_نوتی را استفاده می‌کند. بنابراین با کلیک بر روی این هشتگ تمامی پست‌های مرتبط با شرکت آی نوتی نمایش داده خواهد شد.
 
جذب مخاطب در بازاریابی اینستاگرامی با هشتک گذاری

جستجوی هشتگ ها

اگر می‌خواهید هشتگ‌های انتخابی تاثیر مثبتی بر روی بازاریابی اینستاگرامی شما داشته باشد؛ قبل از آنکه آنها را زیر پست خود قرار دهید حتما از نظر تعداد پست ‌ها و افراد و اکانت‌هایی که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند؛ جستجو کنید.
با اینکار هشتگ‌های مرتبط دیگری را خود اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌کند؛ که می‌توانید با بررسی آنها ، بهترین هشتگ را که به موضوع پست شما نزدیک است را انتخاب کنید.

تهیه کننده تصاویر مقاله : سرکار خانم آرزو ارشاد
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,056,387
مجموع کاربران
34,698
رزومه ساز iAM
27,797
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR