اثر آبسردکن در سازمان فروش

اثر آبسردکن در سازمان فروش

اثر آبسردکن در سازمان ها گاهی حتی از دستگاه ثبت ورود و خروج یک شرکت نیز مهم تر است! حتما برای شما سوال پیش می آید که یعنی اهمیت آب خوردن تا این حد بالاست؟!
سوال شما را با سوال پاسخ میدهیم ؛ حضور فیزیکی افراد در سازمان مهم تر است یا حضور ذهنی ؟
انسان ذاتا موجودی اجتماعی است که نیاز به تعامل و پذیرش در گروه های دوستی یا همکاران را دارد. آبسردکن به دلیل تامین یکی از نیازهای ضروری بشر در تمام سازمان ها محل تجمع گروهی از همکاران برای دقایق یا حتی ثانیه هایی است.
این تجمع کوتاه مجال مناسبی را برای تعامل و گفتگو ایجاد میکند ، از این رو یکی از مباحث جالب و البته مهم  روانشناسی سازمانی در علم مدیریت و بازرگانی "اثر آبسردکن" نام گرفته است. در این مقاله پیامدهای اثر آبسردکن در سازمان را مورد بررسی قرار میدهیم.

 اثر آبسردکن فرهنگ سازمان را شکل میدهد

سازمان مجموعه ای از افراد است که برای رسیدن به یک هدف بسیار مشخص کوشش ها و تلاش هایشان را هماهنگ میسازند. هر جا گروهی از انسان ها گرد هم جمع شوند و فعالیتی هدفمند انجام دهند فرهنگ سازمانی هم شکل میگیرد.
اثر آبسردکن به عنوان تریبونی آزاد برای تمامی اعضای یک سازمان عمل کرده و لذا یکی از عوامل تاثیر گذار بر فرهنگ سازمانی شماست .
فرهنگ اغلب از علایق مشترک متولد می شود ، بسیاری از آنها هیچ ارتباطی با کار ندارند. اثر آبسردکن  با جمع کردن مردم در سطح شخصی تر ، به تقویت فرهنگ شرکت کمک می کند.
از فرهنگ سازمانی خود حمایت کنید و اجازه دهید تا اثر آبسردکن را ملاحظه کنید. فرهنگ سازمانی تقویت کننده خصلت هایی همانند فداکاری ، تعهد ، همراهی ، حمایت میان فردی ، بهبود روحیه تیمی و ... میگردد.

افراد را از لاک خود بیرون میکشد

 اگر شما جز آن دسته از مدیران سازمانی یا لیدرهای سازمان های بازاریابی هستید که ترجیح میدهید افراد سازمانتان افرادی باشند که مدام در لاک خود فرو رفته اند بهتر است یک بازنگری در روش های خود داشته باشید.
اضطراب اجتماعی عنصری واقعی در محیط کار است. افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج می برند اغلب در مکالمه با دیگران مشکل دارند. این منجر به اشکال در برقراری ارتباط می شود که می تواند تمرکز افراد را کاهش داده و روحیه تیمی را خراب کند.
اثر آبسردکن کمک میکند تا افراد از لاک خود بیرون آمده و به تعامل اجتماعی نرمال روی آورند. از این رو اثر آبسردکن مخصوصا برای کسانی که مبتلا به تک روی های افراطی هستند و کار تیمی را تحت شعاع قرار میدهند بسیار مناسب است.
از طرف دیگر این بعد از اثر آبسردکن تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش سازمان یا ترک محل کار توسط کارمندانی دارد که در محیط کار خود احساس آرامش یا رضایت ندارند.
دقت داشته باشید که شاید گرفتن نیروی کار جدید کار چندان سختی نباشد اما رساندن سطح عملکرد یک نیروی کار جدید به میزان مطلوب مستلزم هزینه و زمان است ، پس با اثر آبسردکن تداوم همکاری در سازمانتان را تحکیم کنید.

فرصت خوبی برای ملاقات غیر رسمی بین  مدیر/لیدر  و کارمندان/بازاریابان است

بطور متداول  اعضای سازمان از گفتگو با مدیر یا لیدر سازمان کمی هراس دارند. این حالت با گفتگوهای عادی درباره جزئیات انجام کار بین مدیریت و اعضای سازمان از بین نمیرود.  اثر آبسردکن به عنوان درمانی برای این آفت درون سازمانی عمل کرده و منجر به شکوفایی روابط سازنده میشود. گفتگویی کوتاه درباره علایق شخصی در کنار آبسردکن مجالی برای توسعه روابط است. بازخورد این اتفاق احساس راحتی بیشتر برای اعضای سازمان بوده که گاهی حتی منجر به ابراز پیشنهادات یا ایده هایی بسیار خلاقانه و پر سود میشود.

یکی از راه های افزایش بهره وری در شرایط استرس اثر آبسردکن است

مدیریت استرس و حفظ ثبات در شرایط خاص یکی از فاکتورهای مهم یک مدیر یا لیدر موفق است. مدیران ارشد لایق معمولا در چنین مواقعی بهترین تصمیم گیری ها را دارند طوری که حتی از سطح استرس اعضای سازمان خود بطور چشم گیری می کاهند. بطور طبیعی گفتگو ، شوخی و تعاملات اجتماعی از سطح استرس انسان ها میکاهد . به عنوان یک لیدر یا مدیر سعی کنید در شرایط استرس سازمانی افراد را از گفتگوهای کوتاه در کنار آبسردکن نهی نکنید تا سطح بهره وری شما بهتر گردد.

آرامش در هنگام گفتگوهای کنار آبسردکن منجر به افزایش احترام به مدیریت میشود

آمارها نشان داده احترام و آرامش دو فاکتوری هستند که برای اعضای سازمان نقش تشویقی بیشتری نسبت به پول و پاداش های مالی دارد. از اثر آبسردکن به نفع خود استفاده کنید . به عنوان یک مدیر یا لیدر سازمانی سعی بر حذف گفتگوهای کنار آبسردکن نداشته باشید. گاهی چند دقیقه ترک کار یا فعالیت اصلی سازمان برای اعضا یا کارمندان در شرایط آرامش و احترام متقابل  تاثیر بسیار بیشتری نسبت به پاداش های مالی نهایی دارد.

 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,054,997
مجموع کاربران
33,599
رزومه ساز iAM
27,708
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR