ویدئو مارکتینگ چاشنی انفجار بازاریابی برند شما

ویدئو مارکتینگ چاشنی انفجار بازاریابی برند شما

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی ، واژه بسیار آشنا و محبوبیست که این روزها برای بازاریابی برند و جذب مشتری بیشتر در کسب و کار ها استفاده می‌شود.
در حقیقت Video Marketing نوعی بازاریابی محتوا محسوب می شود.
با بازار داغی که امروزه کانال‌ها و شبکه ‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند ویدئو مارکتینگ به عنوان یکی از ارکان اصلی استراتژی های بازاریابی برند ، شناخته شده است.
اگر می‌خواهید به راه‌های جذاب‌تری برای ارتباط با مشتریان خود فکر کنید؛ می‌توانید بر روی بازاریابی ویدئویی تمرکز کنید.
اگر دقت کرده باشید ارتباط مستقیم با انسان‌ها زمانی که مخاطب حالات صورت شما را می‌بیند و لحن صدای شما را می‌شنود، بهترین حالت ارتباط انسان ها، با یکدیگر می باشد.
صحبت کردن در این شرایط، بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب می‌گذارد.
در ویدئو مارکتینگ می‌توانید با به تصویر کشیدن داستانی برای مخاطبین، بازاریابی برند کنید و ویژن آن را برای همه توضیح دهید.
شاید فکر کنید فرآیند تولید محتوای ویدئویی، فرآیندی زمانبر و پر هزینه‌ است اما باید به شما این خبر خوب را بدهم که می‌توانید با کمترین هزینه حتی با دوربین تلفن همراه هوشمندتان، فیلمبرداری انجام دهید و با استفاده از اپلیکیشن‌های جدیدی که برای ویرایش ویدئو آمده است؛ بر روی ویدئو ضبط شده، موسیقی مناسب و لوگوی شرکت را قرار دهید.


اهداف استفاده از ویدئو مارکتینگ در بازاریابی برند

یکی از اصلی‌ترین اهدافی که در بازاریابی ویدئویی دنبال می‌کنیم مدت زمان ماندگاری اطلاعات کسب و کار شما در ذهن مخاطبین می‌باشد.
هدف دیگر آن بارگذاری ویدئوهای ساخته شده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است که میزان تعامل با مخاطبین را به شدت افزایش می‌دهد.
طبق بررسی‌های انجام شده؛ میزان برگشت سرمایه در ویدئو مارکتینگ به مراتب بیشتر از بازاریابی محتوا ( ادغام متن و تصویر) و تبلیغات محیطی می‌باشد.
همچنین ما با تولید و بارگذاری محتوای ویدئویی، میزان نرخ تبدیل به مشتری و نرخ کلیک را افزایش خواهیم داد.


ویدئو مارکتینگ چه تاثیری بر روی بازاریابی برند شما خواهد داشت

سئو تولید محتوای ویدئویی از نظر موتوهای جستجوگر

موتورهای جستجو همیشه به محتواهایی بیشتر اهمیت می‌دهند که بیشترین تعامل را بین صفحات شما و مخاطبین به وجود می‌آورد. بنابراین موتورهای جستجوگر از نظر سئو به محتوای ویدئویی ارزش بیشتری می‌دهند.
پس چرا از این قابلیت در بازاریابی محتوا بیشترین استفاده را نکنیم؟
یوتیوب یا سایت‌های معتبر و بزرگی مانند آپارات، به عنوان یک موتور جستجو محسوب می‌شوند.
با این حساب یک پیشنهاد عالی برایتان دارم که تاثیر فوق العاده‌ای بر روی بازاریابی برند شما خواهد داشت.
بعد از تولید محتوای ویدئویی ، علاوه بر اینکه می‌توانید ویدئو را بر روی سایت خود بارگذاری کنید می‌توانید در تمامی سایت‌های ویدئویی مانند Youtube و آپارات بارگذاری کنید و از کلمات کلیدی خوب برای توضیحات ویدئو استفاده کنید که در جستجوهای مخاطبین، ویدئو شما در صفحات اول نمایش داده شود.
برای مشاهده ویدئو‌های آموزشی و یا همایش‌های آی نوتی به کانال آپارات مراجعه نمایید.

نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی

اگر شما تولید محتوای ویدئویی را به گونه‌ای انجام دهید تا بر روی هیجانات و احساسات مخاطبین بیشترین تاثیر را بگذارید؛ می‌توانم به شما تبریک بگویم.
شما توانسته‌اید مخاطبینی که اصلا به فکر خرید محصول نبوده‌اند؛ به مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.
یادتان باشد در ویدئو مارکتینگ و بازاریابی برند، بسیار اهمیت دارد که پس از تولید محتوای ویدئویی ، ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بارگذاری کنید.
این امر در بازاریابی اینستاگرامی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

تاثیر ویدئو مارکتینگ در ایمیل مارکتینگ

قطعا خودتان هم تجربه کرده‌اید که مشاهده ویدئو ساده‌تر از خواندن محتوا می‌باشد.
اگر می‌خواهید برای بازاریابی برند خود، از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید؛ حتما یک کلیپ ویدئویی در محتوای ایمیل خود قرار دهید.
تحقیقات نشان داده است اگر در عنوان ایمیل‌های خود از کلمه ویدئو استفاده کنید تعداد مخاطبین بیشتری بر روی آن ایمیل کلیک خواهند کرد و احتمال دیده شدن ایمیل‌های شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

رابطه ویدئو مارکتینگ و بازاریابی ویروسی

اگر خاطرتان باشد در مقاله بازاریابی دهان به دهان به این موضوع اشاره کردیم که خود مشتریان با توجه به برداشتی که از نحوه ارائه خدمات شما دارند؛ نظرشان را در مورد محصولات و خدمات شما به دیگران انتقال خواهند داد.
در ویدئو مارکتینگ هم دقیقا همین اتفاق خواهد افتاد.
اگر محتوای ویدئویی برای مخاطبین جذاب باشد؛ خود آنها محتوای ویدئویی شما را برای دیگران به اشتراک خواهند گذاشت.
همین قضیه بازاریابی برند شما را منفجر خواهد کرد.


اهمیت دسته بندی تولید محتوای ویدئویی

خیلی مهم است که قبل از شروع فرآیند ویدئو مارکتینگ، نوع ویدئو خود را برای تولید ویدئو، مشخص کنید و طبق همان شروع به سناریو نویسی کنید.

ویدئوی دمو خدمات و محصولات

این نوع ویدئو‌ها در راستای معرفی محصول، نحوه عملکرد آن، تست و بازگشایی محصولات کاربرد خواهد داشت. با تولید محتوای ویدئویی برای دموی محصولات، مخاطبین خود را در یک تور ویدئویی با خود همراه و همسفر کرده‌اید.

ویدئو آموزشی

ویدئو مارکتینگ فقط به معنای تولید ویدئو‌های تبلیغاتی نیست.
اگر کمی در رفتارهای مشتریان، دقت کرده باشید متوجه خواهید شد مخاطبین بازخورد بهتری در مورد فیلم های آموزشی نسبت به فایل های راهنمای آموزشی خواهند داشت.
پس چرا با تولید فیلم آموزشی در مورد نحوه استفاده از محصول و خدمات حس بهتری را به مشتریانمان انتقال ندهیم؟
باید این نکته را خاطر نشان شویم که تولید ویدئو آموزشی تاثیر بی‌نهایتی در بازاریابی برند شما خواهد داشت زیرا ویدئوهایی که نحوه عملکرد محصولی را توضیح میدهد برند شما را در ذهن مخاطبین ماندگارتر خواهد کرد.

ویدئو از رویداد‌ها و همایش‌ها

حتما تصاویر ویدئویی از همایش‌ها و رویدادهایی که برگزار می‌کنید تهیه کنید. سعی کنید برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید محتوای ویدئویی خود داشته باشید. مثلا برای یک اجرای مصاحبه هیجان انگیز سناریوی زیبایی تهیه کنید و ویدئوهای خود را در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید.

تهیه ویدئو مصاحبه با کارشناسان و رهبران کسب و کارتان

پیشنهاد می‌کنم حتما با کارمندان و مدیران شرکت خود مصاحبه کنید و از این مصاحبه محتوای ویدئویی تهیه کرده و برای بازاریابی برند خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
به دو دلیل این روش به شما پیشنهاد خواهد شد.
دلیل اول اینکه همیشه مشتریان دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد افرادی که با آنها در ارتباط هستند داشته باشند.
مثلا مشتریان دوست دارند افراد تیم فروش و یا پشتیبانی که همیشه تلفنی با آنها صحبت می‌کنند را ببینند.
دلیل دوم اینکه، با اینکار اعتماد مشتریان و مخاطبان را نسبت به خودتان و تیمتان افزایش خواهید داد.

تهیه ویدئوهای توضیحاتی

این ویدئوها با هدف ایجاد احساس نیاز برای مشتری تولید می‌شود. یعنی شما باید برای مخاطبین خود توضیح دهید که چرا نیاز دارند از این محصول یا خدمات استفاده کنند. لذا با تولید محتوای ویدئویی توضیحاتی مستقیما بر روی بازاریابی برند خود تمرکز کرده‌اید.

تهیه ویدئو های Live یا زنده

امروزه امکان جدید اینستاگرام (Live Video) کمک کرده است تا کسب و کارها بتوانند برای هر اتفاقی که برایشان می‌افتد ویدئو زنده تهیه کنند و آنها را با فالورهای خود به اشتراک بگذارند.
ویدئو زنده اینستاگرام کمک بزرگی به ویدئو مارکتینگ صفحات بیزینسی کرده است. آنها می‌توانند برای جلب اعتماد مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید نحوه فعالیت، مسابقات، قرعه‌کشی‌ها و ... را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند.

 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • عذرا رضائی

    با سلام و درود.من یک آی نوتی با تحصیلات سینمائی هستم که امکان تهیه فیلم و آلبوم عکس حرفه ای را با قیمت مناسب برای کسب و کارهای تحت پوشش آینوتی را دارم و لذا چنانچه اجازه بفرمائید برای مذاکره و معرفی خود و گروه فیلمسازی ام در خدمت تان باشم.

  • سیاوش فرتوت

    سلام و خدا قوت سرکار خانم عالمی مقاله کامل و کاربردی بود 👏👏👏

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,056,551
مجموع کاربران
34,684
رزومه ساز iAM
27,801
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR