کاربرد خدمات آی‌نوتی و اینما برای موسسه‌های خیریه

کاربرد خدمات آی‌نوتی و اینما برای موسسه‌های خیریه

ثبت درخواست نیازمندی برای خیریه‌ها از طریق کد USSD

نوع فعالیت برخی از خیریه ها به گونه‌ای است که افراد و خانواده‌های نیازمند، می‌توانند تقاضای دریافت کمکشان را به خیریه ها اعلام کنند.
در این شرایط کارشناسان خیریه پس از انجام بررسی‌های لازم، اقدام به ثبت اطلاعات فرد نیازمند و جمع آوری کمک برای آنها خواهند کرد.
اما افراد نیازمندی که حتی به یک گوشی هوشمند تلفن همراه، دسترسی ندارند، چه طور نیاز خود را با خیریه مطرح کنند؟
اینجا کدهای USSD به کمک خیریه ها و افراد نیازمند می‌آید زیرا شماره گیری کد USSD هیچ هزینه ای برای فرد نیازمند نخواهد داشت. یعنی حتی از شارژ سیم کارت اعتباری هزینه ای کسر نخواهد شد. منوهای کد USSD بر روی گوشی های خیلی قدیمی هم نمایش داده می‌شود و مخاطب میتواند اطلاعات مورد نیاز را از این طریق ارسال کند.

خیریه‌ها باید چه مراحلی را برای دریافت اطلاعات متقاضی انجام دهند؟

پس از خرید کد USSD می بایست از بخش ویرایش کد USSD مد نظر، یک منو از نوع "ثبت مشخصات مخاطب" ایجاد کنند.
اگر خیریه می‌خواهد به غیر از نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد اطلاعاتی نظیر کد ملی، کد پستی و ایمیل متقاضی را دریافت کند، میتواند از بخش "ویرایش" کد USSD این موارد را علامتدار نماید.
سپس کد USSD به همراه منوی مد نظر را همه جا اطلاع رسانی کنند.
زمانی که متقاضی منو را شماره گیری کند و اطلاعات خود را ارسال نماید؛ اطلاعات مخاطب در گروهی که برای کد USSD در دفترچه تلفن آی نوتی ساخته شده است، درج خواهد شد.
با کلیک بر روی دکمه‌ی "مخاطبین" آن گروه از دفترچه تلفن، اطلاعات متقاضیان قابل مشاهده است.

دریافت کمک‌های مردمی از طریق کد USSD


قطعا میدونید کمکهای مردمی میتونه در کیفیت و کمیت خدمت رسانی خیریه‌ها به افراد نیازمند، بیشترین تاثیر گذاری رو داشته باشه.
البته کمک‌های مردمی محدود به کمکهای مالی نبوده و خیّرها می‌تواند به صورت داوطلبانه در انجام امور خیریه کمک کنند.
درست است که بسیاری از خیریه های بزرگ، وب سایتی جهت معرفی، عضویت خیرین، نمایش فعالیت های انجام شده و دریافت کمک ها مردمی دارند، اما با این وجود گاهی نیاز به سامانه‌های دیگر پیدا میکنند.
خیریه‌های کوچک که تازه شروع به فعالیت کرده‌اند، حتما نیاز به سامانه‌های دیگری برای دریافت کمک‌های مردمی خواهند داشت.
خرید کد USSD هزینه‌ی زیادی نخواهد داشت اما به دنبال آن خدمات بیشماری را در اختیار خیریه ها قرار می‌دهد.
یکی از آنها ایجاد منو از نوع «پرداخت وجه مستقیم» است.
زمانی که خیریه یکی از منوهای کد USSD خریداری شده را از نوع "پرداخت وجه" تعریف کند؛ وجوه واریزی به کیف پول USSD خیریه منتقل خواهد شد و اگر موجودی کیف پول USSD خیریه در سامانه‌ی بیش از 30000 تومان باشد و حساب بانکی خیریه در حساب کاربری آی نوتی، تعریف شده باشد؛ هر شب به صورت خودکار، تمامی موجودی کیف پول USSD به حساب بانکی خیریه واریز خواهد شد.
کافیست خیریه‌های عزیز، کد USSD خریداری شده را به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی ، دریافت کمک های مردمی و عضویت معرفی کنند.
در پست‌های بعدی در مورد خدمات دیگر کد USSD که خیریه‌ها میتوانند از آن بهره‌مند گردند، توضیح داده خواهد شد.

ثبت نام در فعالیت‌های داوطلبانه با استفاده از فرم سریع کد USSD

انجام فعالیت های داوطلبانه برای خیریه‌ها به قدری زیاد است که قابل شمارش نیست. افراد داوطلب در هر زمینه ای که فکر کنند می‌توانند به این موسسات کمک کنند.
  • برخی از آنها تمایل دارند در انجام امور اداری کمک رسان باشند
  • برخی از افراد، داوطلب برای تامین مواد غذایی هستند
  • برخی دیگر در زمینه‌ی تامین دارو
  • برخی برای برگزاری بازارچه‌های خیریه
  • برخی برای انجام امور پرستاری
  • برخی برای پخش مواد غذایی به نیازمندان
  • و هزاران بخش دیگر که مورد نیاز خیریه‌ها می‌باشد.

خب حالا این افراد داوطلب، از چه طریقی آمادگی خودشون رو به خیریه ها اطلاع رسانی کنند؟مخصوصا در شرایطی که خیریه ها هیچ فرم ثبت نام آنلاینی برای این منظور ندارند.
کد USSD آی نوتی با ارائه‌ی قابلیتی به اسم فرم سریع، این مشکل را حل کرده است. از این رو خیریه هایی که از آی نوتی یک کد USSD تهیه کرده‌اند، می توانند منویی از نوع "فرم سریع" ایجاد کنند.
در زمان ایجاد فرم، فیلدهایی که نیاز دارید فرد داوطلب حتما تکمیل کند را بر روی حالت "اجباری" قرار دهید و اگر نیاز به مدارک خاصی دارید، فیلد "فایل ضمیمه" را علامتدار نمایید.
چنانچه میخواهید این فرم فقط برای "بازه‌ی زمانی" مشخصی فعال باشد میتوانید "تاریخ انقضا" برای آن تعریف کنید.
در صورتی که میخواهید کمک های مردمی برای خیریه دریافت کنید میتوانید مبلغ مورد نظر را وارد نمایید تا افرادی که میخواهند فقط کمک مالی به خیریه انجام دهند، مبلغ تعیین شده را واریز کنند.
فراموش نکنید تمامی منوهای کد USSD می‌تواند ابزار بسیار کاربردی در اختیارتان قرار دهد.

تبلیغات کم هزینه اما هدفمند برای خیریه‌ها بر روی پلتفرم اینما

همانطور که میدانید تبلیغات با هر شیوه ای که انجام شود؛ می‌تواند اثربخشی زیادی بر روی جذب مخاطبین داشته باشد.
اما به نظر شما کدام نوع از تبلیغات، هدفمند تر است؟
اینما به تازگی قابلیت ویدئو کلیک را اضافه کرده است. این سرویس به تمامی کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند به صورت کاملا هدفمند ویدئوی بارگذاری شده را به صفحه‌ی وب، پست شبکه اجتماعی و یا پیام رسان‌های خودشان لینک دهند.
با بهره‌مندی از این قابلیت، خیریه‌های میتوانند در مورد تمامی فعالیت‌های خود، کمک‌های مردمی، مراکز فعالیت خیریه، مراکز کمک رسانی، نیازمندی ها و هر موضوع دیگری، یک ویدئوی ساده تهیه کنند، بر روی پلتفرم اینما بارگذاری کنند و آن ویدئو را به صفحه‌ی وب مورد نظر لینک دهند.
حتی میتوانند با پرداخت هزینه‌ی اندکی، برای خیریه خود، تبلیغ ویدئویی و یا بنری تهیه کنند و بر روی این پلتفرم به نمایش بگذارند.
با توجه به اینکه اینما از طریق گوگل و وب سایت های همکار، بازدیدکنندگان زیادی پیدا کرده است، تبلیغات و یا بارگذاری ویدئو بر روی این پلتفرم میتواند به صورت هدفمند، تاثیر بسزایی بر روی مخاطبین داشته باشد.

البته توجه نمایید برای ثبت سفارش تبلیغات در اینما، میبایست به سامانه‌ی آی نوتی مراجعه کنید و در آن سامانه‌ تمامی مراحل ثبت سفارش خود را انجام دهید.
برای استفاده از ویدئو کلیک نیازی به ثبت نام در سامانه‌ی آی نوتی نمی‌باشد اما می بایست بسته‌ی خود را به پیشرفته ارتقا دهید زیرا این قابلیت فقط بر روی حساب های کاربری پیشرفته فعال می‌باشد

دریافت حمایت مالی از بخش دونیت اینما

همانطور که می‌دانید این بخش به تازگی بر روی حساب های کاربری پیشرفته‌ی اینما راه‌اندازی شده است.
پایین تمامی ویدئوهایی که کاربران پیشرفته‌ی اینما بارگذاری می‌کنند، دکمه‌ی دونیت یا حمایت مالی نمایش داده خواهد شد.
این بخش در راستای تداوم در تولید و بازنشر محتواها، راه اندازی شده است.
یعنی اگر کاربری محتواهای جذابی بارگذاری کند، با دریافت حمایتهای مالی مخاطبین انگیزه‌ی بیشتری برای تولید محتوای بیشتر پیدا خواهد کرد. حتی برای ادامه‌ی فعالیت نیازی به اسپانسر نخواهد داشت.
مخاطبین محتوا قادر خواهند بود، مبالغ دلخواه خود را تا سقف 2.000.000 تومان به کیف پول اینما صاحب ویدئو، واریز کنند.
این بخش برای تمامی کسب و کارها بسیار کاربردی است اما برای خیریه ها و مراکز کمک رسانی میتواند تاثیر دو چندان داشته باشد.
زیرا خیریه ها می‌توانند از تمامی مراسم و جشن‌ها، فعالیت‌های خیریه، فعالیتهای داوطلبانه مردمی، مراکز خیریه و ... ویدئو تهیه کنند و بر روی پلتفرم اینما بارگذاری نمایند.
با معرفی بخش حمایت مالی در انتهای ویدئوها، مخاطبین را تشویق به پرداخت دونیت نمایند.

نکته‌ی جالب توجه اینجاست که کاربران پیشرفته برای استفاده از بخش حمایت مالی اینما، نیازی به تهیه درگاه بانکی اختصاصی نخواهند داشت زیرا تمام حمایتهای مالی به کیف پول اینما کاربر واریز خواهد شد و کاربر میتواند هر زمان که بخواهد مبلغ مورد نظرش را از اینما درخواست نماید تا به حساب بانکی تعریف شده واریز گردد.
 

همه را از اتفاقات داخل خیریه با خبر کن!

آیا میخواهید خیریه ای که به تازگی راه اندازی کرده‌اید را به همگان معرفی کنید؟
آیا میخواهید زمان جشنواره‌ها، بازارچه‌ها، جشن‌ها و ... خیریه خود را به دیگران اطلاع دهید؟
آیا میخواهید در زمان نیاز به کمک‌های مردمی، داوطببین را پیدا کنید؟
آیا میخواهید به خیرینی که کمک نقدی کرده ‌اند، اطلاع دهید که پول آنها صرف چه هزینه هایی شده است؟
آیا میخواهید آدرس ، شماره تلفن و لینک سایت خود را در اختیار دیگران قرار دهید؟

برای انجام همه‌ی اینها و حتی موارد بیشمار دیگر، کافیست به صورت کاملا رایگان در سامانه آی نوتی ثبت نام کنید و به مبلغ مد نظر، شارژ پیامکی خود را افزایش دهید.
شما با استفاده از این سرویس، این امکان را خواهید داشت تا بر اساس استان، شهر و موقعیت مکانی، پیامک هدفمند ارسال کنید. برای مثال برای تمامی افرادی که در محدوده‌ی خیریه شما زندگی می‌کنند، پیامک ارسال کنید و خیریه خودتان را به همراه آدرس سایت، معرفی کنید.
همچنین اگر نیاز به نیروی کمک‌یار آقا و یا خانم دارید، میتوانید به صورت جداگانه برای این دو دسته مخاطب پیامک اطلاع رسانی، ارسال کنید.
شما میتوانید شماره همراه افراد خیری که به صورت آنلاین و یا حضوری کمک کرده اند را در گروه‌های دفترچه تلفن آی‌نوتی ذخیره کنید و به آنها زمان و مکان برگزاری همایش‌ها، جشن‌ها و بازارچه های خیریه را اعلام کنید .
با استفاده از وب سرویس، از طریق اتصال سایت خود به سامانه‌ی پیامکی آینوتی، خیرین را از دریافت مبالغی که واریز کرده‌اند مطلع کنید و حتی در زمان استفاده از آن مبلغ به خیرین اطلاع دهید که مبلغ واریزی آنها صرف چه کاری شده است.
یکی از مزایای سامانه‌ی پیامکی آی نوتی، امکان استفاده از سرویس ارسال پیام صوتی می‌باشد. لذا برای اطلاع رسانی به افرادی که شماره‌ی آنها در لیست سیاه مخابراتی است، میتوانید از خدمات پیام صوتی، بهره‌مند شوید.
 

حوزه فعالیت خیریه شما چیست؟

قطعا فرد یا گروهی که موسسه‌ی خیریه خصوصی راه اندازی می‌کنند تمایل دارند موسسه‌ی آنها شناخته شود تا بتوانند با کمک مشارکتهای مردمی میزان فعالیت‌های کمک رسانی را گسترش دهند.
اما مهم است که از چه روشی این کار انجام شود تا سایرین با انتخاب خودشان، تشویق به مشارکت در انجام امور خیریه شوند.
خب بهترین کار، معرفی موسسه های خیریه و حوزه‌ی فعالیت آنها و نمایش فعالیت‌هایی است که تا کنون انجام داده‌اند تا اعتماد سازی برای عموم مردم ایجاد شود.
اما آیا روش‌هایی مانند تبلیغات بنری و ... میتواند موثر باشد؟خیر
در دنیای امروز، اینترنت و وب حرف اول را میزند.
بیشتر مردم حتی برای خواندن روزنامه و خبر، مرورگر لپ تاپ یا موبایل خود را باز می‌کنند و به دنبال خبرهای مد نظرشان میگردند .
تمام خریدها، تراکنشهای بانکی به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
از این رو بستر وب میتواند محل مناسبی برای معرفی خیریه ‌ها باشد.
آی نوتی ۲ نوع رزومه ساز آنلاین با تمامی امکانات در اختیار کاربرانش قرار میدهد که مخاطبان بتوانند به راحتی کسب و کارشان را در این صفحات وب معرفی کنند.
سرویس های iCV و iAM فقط رزومه ساز نبوده و برای کسب و کارها می‌تواند همانند یک وب سایت تک صفحه ای عمل کند.
خیریه‌ها میتوانند مجوزها، عکسها، فیلمها و متون مورد نظرشان را بر روی این صفحات وب منتشر کنند و دیگر نیازی به وب سایت نداشته باشند.
همچنین خیریه‌ها میتوانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، فیلمهایی که از مراسم، جشن ها، فعالیتهای خیریه، تهیه کرده‌اند را بر روی پلتفرم اینما بارگذاری کنند و از طریق لینک، ویدئوهای بارگذاری شده را بر روی رزومه‌ی آنلاین خود نمایش دهند.
بهره‌گیری از امکانات بیشمار رزومه ساز ‌iCV و iAM میتواند میزان هزینه های این کار را به شدت کاهش دهد.
همچنین اگر عنوان و اسلاگ مناسبی برای رزومه در نظر گرفته شود، رزومه ایجاد شده جزو نتایج اولیه گوگل به مخاطبینی که نام خیریه را جستجو کرده‌اند نمایش داده خواهد شد.

با این راهکار، هیچ کس از مسیرش منحرف نخواهد شد!


بسیاری از خیریه‌ها برای دریافت کمک های مردمی، پایگاه‌های متفاوتی را در سطح شهر و یا کشور راه اندازی کرده‌اند. همچنین بسیاری از آنها اقامتگاه‌هایی برای اسکان نیازمندان در نظر گرفته‌اند.
بسیاری از خیرین برای حصول اطمینان و کسب اعتماد از فعالیت خیریه‌ها، درخواست بازدید از مراکز خیریه را دارند.
بسیاری از افراد خیّر هم قصد دارند ساعاتی از روز خود را وقف کمک به خیریه‌ها و انجام فعالیت‌هایی همچون کمک‌یاری کنند و در نزدیک ترین مراکز خیریه فعالیت داشته باشند.
اما چه راهکاری برای انتشار لینک مسیریابی خیریه (پیدا کردن بهینه ترین و نزدیک ترین مسیر) مناسب است؟
پیشنهاد ما به شما، "سیستم مدیریت مسیریابی آی نوتی" می‌باشد.
خیریه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از این سیستم، آدرس تمامی مراکز و اقامتگاه‌های خود را بر روی نقشه تعیین کنند و برای هر کدام از آنها، یک لینک مسیریابی از سیستم، دریافت نمایند.
سپس می‌توانند لینکهای ایجاد شده را در هر بستری در اختیار مخاطبان قرار دهند.
برای مثال میتوانند بر روی کد USSD یک منو از نوع معمولی با عنوان "آدرس شعب" تعریف کنند و در ادامه، زیر منوهایی با اسم هر شعبه از نوع معمولی تعیین کنند.
برای هر زیر منو، عنوانی متناسب با موقعیت مکانی آن مرکز درج کنند و در بخش "متن پیامک" آن منو، لینک مسیریابی مرتبط را قرار دهند.
حتی میتوانند برای هر اقامتگاه ، یک کارت ویزیت جداگانه خریداری کنند و در متن پاسخ کارت ویزیت، لینک مسیریابی مربوطه را قرار دهند.
اگر خیریه وب سایت رسمی داشته باشد و یا از ربات های تلگرامی در کانال رسمی خود استفاده میکند، می‌تواند لینک مسیریابی دریافتی از سامانه‌ی آی نوتی را برای تمامی شعب و مراکز اقامتی خود، درج نماید.

کودکان بی سرپرست را دریابیم!

همانطور که می‌دانید، خیریه‌های متعددی از کودکان بد سرپرست، بی سرپرست و یا معلول حمایت و نگه‌داری می‌کنند.
در کنار آن، افراد نیکوکار بسیاری هستند که توانایی به سرپرستی گرفتن و یا پرداخت هزینه‌های این کودکان را دارند.
اکثر این کودکان با حمایت‌های مالی و معنوی نیکوکارها ، صاحب حامی می‌شوند.
برای آنکه افراد نیکوکار بتوانند به این دسته از کودکان کمک کنند و یا آنها را به سرپرستی بگیرند، نیاز به یکسری اطلاعات، خواهند داشت. اما خیریه‌ها به دلیل محرمانگی اطلاعات، نمیتوانند جزئیات اطلاعات را در بر روی صفحات وب به اشتراک بگذارند.
از این رو نیاز است تا نیکوکاران یک فرم همیاری تکمیل کنند. خیریه‌ها میتوانند این فرم همیاری را در قالب فرم سریع کد USSD تهیه کنند و در اختیار نیکوکاران قرار دهند.
اگر خیریه‌ها بر روی فرم سریع، گزینه‌ی پرداخت را فعال کرده باشند، نیکوکاران می‌توانند کمکهای مالی خود را از طریق همان فرم پرداخت کنند و خیریه‌ها میتوانند به راحتی گزارش دقیقی از اطلاعات نیکوکاران و پرداخت‌های آنها، از داخل سامانه‌ی آی نوتی دریافت کنند.
بعد از اینکه نیکوکاران فرم همیاری را پر کردند و خیریه اطلاعات آ؟نها را بررسی کرد، در صورت نیاز اطلاعات بیشتری از کودکان در اختیار نیکوکاران قرار میدهد.
راهکار دوم این است که خیریه ها برای هر کدام از کودکان یک رزومه iCV تکمیل کنند و اطلاعات کلی ای از آنها بر روی این رزومه‌ها به اشتراک بگذارند. از طرفی بر روی کد USSD ،برای هر کودک یک زیر منوی جداگانه (پنهان) ایجاد کنند و آن کد را در رزومه iCV آن کودک به اشتراک بگذارند.
با این کار زمانی که نیکوکارها کد مربوط به کودک مد نظر را شماره گیری می‌کنند، شماره‌ی آن کودک بر روی سامانه‌ی آی نوتی ذخیره می‌شود و در نهایت خیریه می‌تواند اطلاعات جزئی تر آن کودک را (پرونده پزشکی و ...) از طریق واتس اپ برای فرد نیکوکار ارسال کند.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,061,206
مجموع کاربران
35,230
رزومه ساز iAM
28,059
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR