کاربرد خدمات آی نوتی برای مسافرخانه ها مراکز اقامتی و هتل ها

کاربرد خدمات آی نوتی برای مسافرخانه ها مراکز اقامتی و هتل ها

با کد USSD از مسافران هتل نظر سنجی کنید


تمامی هتل‌هایی که مدیریت خوبی دارند به میزان اهمیت نظر مسافران در زمان اقامت در هتل، توجه می‌کنند.
آنها می‌دانند با نظرسنجی از مهمانان هتل، حس خوبی را به آنها انتقال خواهند داد؛ زیرا مسافران متوجه خواهند شد که نظرشان برای مدیریت هتل اهمیت دارد.
همچنین مدیریت هتل، از نظرات منفی مسافران، قبل از اینکه به صورت آنلاین در سایت‌های رزرو هتل منتشر شود، از آنها مطلع خواهند شد و سریع تر برای رفع ایرادات و نارضایتی مسافران اقدام می‌کنند.
راه‌های زیادی برای نظرسنجی وجود دارد برای مثال هتل‌ها می‌توانند زمان خروج مسافر از هتل، یک فرم نظر سنجی کاغذی در اختیار مسافر قرار دهند. یا داخل سایت هتل، بخشی برای نظرسنجی ایجاد نماید تا مسافران به صورت آنلاین نظرات خودشان را ثبت کنند.
اما ممکن است مسافر در زمان خروج از هتل عجله داشته باشد و نتواند فرم نظرسنجی را تکمیل کند و یا فراموش کند که نظرش را در سایت هتل به صورت آنلاین ثبت کند.
راه بهتری هم برای ثبت نظرات مسافران هم وجود دارد و آن هم ثبت نظر از طریق شماره گیری کد USSD می‌باشد. اینجوری ثبت نظر برای مسافران راحتتر بوده و زمان زیادی از آنها نمی‌گیرد، همچنین هزینه‌‌ای هم برای مسافران ندارد.
مسئول پذیرش هتل می‌تواند پس از خروج مسافر از هتل، یک پیامک با مضمون تشکر از مسافر برای اقامت چند روزه در آن هتل، به همراه کد USSD نظرسنجی هتل، برای مسافر ، ارسال کند.
با این کار هتل توانسته است احساس خوشایندی در مسافر ایجاد نماید و مسافر ترغیب خواهد شد تا در نظرسنجی هتل شرکت کند.
هتل‌ها می‌توانند برای خدمات مختلفی که به مسافران ارائه می‌دهند، مثلا استخر، باشگاه ورزشی، رستوران، اتاق ماساژ، آژانس، نظافت، کافی شاپ، فروشگاه و ... سوالات نظرسنجی جداگانه و دسته بندی شده‌ای ایجاد نماید.
غیر از همه‌ی این موارد، فرهنگ استفاده از این خدمات، کم کم بین کسب و کارها جا خواهد افتاد، قطع درختان کمتر میشه، به محیط زیست کمک میشه و در مصرف کاغذ صرفه جویی خواهد شد.


اعلام گزارش خرابی اتاق‌های هتل، با شماره گیری کد USSD

ممکن است مسافران یک هتل، با مشکل و خرابی‌ در اتاقی که در آن اقامت دارند، مواجه شوند.
برای مثال ممکن است آب حمام گرم نشود، شیر دستشویی خراب شود و یا حتی سیستم تهویه به درستی کار نکند.
در این جور مواقع مسافران می‌بایست با بخش پذیرش هتل تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت، این مشکل توسط مسئول مربوطه بر طرف گردد.
اما ممکن است پرسنل بخش پذیرش، به دلیل مشغله زیاد، فراموش کنند که این جور موارد را به فرد مسئول ارجاع دهند.
همین فراموشکاری و یا تاخیر در رفع خرابی، باعث ایجاد نارضایتی برای مسافر شده و بازخورد و تبلیغات منفی برای آن هتل به دنبال خواهد داشت.

راه حل چیست؟

پیشنهاد آی نوتی به هتل‌ها، ایجاد سیستمی برای ثبت گزارشاتِ خرابی هتل می‌باشد که می‌شود به راحتی این سیستم را توسط کدهای USSD پیاده سازی کرد.
یک هتل می‌تواند با ایجاد منویی جهت ثبت خرابی، برای تمامی اتاق‌های هتل، منوی جداگانه‌ای ایجاد نماید. برای هر اتاق می‌توان مسئول مشخصی را تعیین کرد و شماره تماس آن فرد مسئول را در سیستم وارد کرد.
بنابراین وقتی مسافر پس از شماره گیری کد USSD، شماره اتاق خود را وارد نماید و گزارش خرابی ثبت کند، سریعا به شماره همراه فرد مسئول آن اتاق، پیامکی ارسال خواهد شد.
یکی از مزایای این کار این است که هتل‌ها میتوانند در بازه زمانی مورد نظر، گزارشی کامل از خرابی های هتل و تک تک اتاق‌های هتل تهیه کنند.
همچنین هتل‌ها می‌توانند منویی برای نظرسنجی، بر روی کد USSD ایجاد کنند تا مسافر میزان رضایت خود را ثبت کند و در نهایت هتل بتواند میزان عملکرد فرد مسئول مربوطه را از نظر کیفی مورد بررسی قرار دهد.

یک منوی خاص برای مسافرهای خاص

گاهی اوقات مسافرهای هتل خسته و کلافه به هتل می‌رسند و تمایلی ندارند برای صرف غذا و یا نوشیدنی به رستوران و کافی شاپ هتل بروند.
یا خیلی از مسافرها دوست دارند در مدت اقامتشان ، فقط در اتاق هتل بمانند و استراحت کنند و اصلا برای صرف غذا از هتل خارج نشوند.
خب در این شرایط مسافران، شماره‌ تلفن داخلی رستوران هتل را گرفته و غذا سفارش می‌دهند.
اما ممکن است مسافران هتل شما فارسی زبان نباشند و مسئولین رستوران شما هم به زبان انگلیسی تسلط کافی نداشته باشند.
هتل‌ها می‌توانند با تهیه یک کد USSD ، منوی کافی شاپ و رستوران را به دو زبان فارسی و انگلیسی بر روی کد USSD پیاده سازی نمایند.
کافیست منوهای اصلی را با عناوین منوی رستوران، منوی کافی شاپ ایجاد کنند سپس زیر منوهای اصلی رستوران و کافی شاپ را تعریف نمایید.
برای مثال می‌توانند برای رستوران، زیر منوهایی با نام های فست فود، غذای ایرانی، سالاد و پیش غذا یا برای کافی شاپ زیر منوهایی با نام‌های قهوه و نوشیدنی های گرم، بستنی و شیک و ... را از نوع معمولی ایجاد کنند.
سپس زیر مجموعه هر کدام از دسته‌بندی‌ها، منوهایی از نوع معمولی ایجاد نمایید تا بتوانید نام غذاها را به همراه قیمت آنها وارد کنید.
هتل‌ها می‌بایست برای هر سفارش تنظیماتی را بر روی کد USSD ایجاد نمایند تا پس از ثبت نهایی سفارش، یک پیامک به مسئول سفارش رستوران و کافی شاپ ارسال گردد.
تمامی سفارشاتی که با شماره گیری کد USSD ثبت می‌گردد، در حساب کاربری هتل در سامانه‌ی آی نوتی ثبت شده و در بازه‌های زمانی متفاوت قابل گزارش گیری می‌باشد.
حتی هتل‌ها می‌توانند با خرید یک کد EBC، یک صفحه‌ی اختصاصی وب برای به نمایش گذاشتن تصاویر منوی رستوران و کافی شاپ در اختیار داشته باشند و بر روی کد USSD منویی جهت ارسال لینک صفحه‌ی اختصاصی رستوران و کافی شاپ توسط پیامک ایجاد کنند.
با این کار به محض اینکه مسافر منوی USSD را شماره گیری نماید، لینک صفحه اختصاصی به شماره موبایل مسافر پیامک خواهد شد تا مسافر بتواند تصاویر غذاها را در آن صفحه اختصاصی مشاهده کند؛ سپس نسبت به درج سفارش غذا از رستوران هتل، اقدام نماید.
علاوه بر این، هتل‌ها می‌توانند بر روی کدUSSD، منوی نظرسنجی، منوی انتقادات و پیشنهادات برای رستوران و کافی شاپ هتل ایجاد نمایند و با نتایج ثبت شده در آن بخش، عملکرد و کیفیت سرویس‌دهی را مورد بررسی قرار دهند.

چی شده که همه‌ی مسافرها از هتل شما حرف می‌زنند؟

هیچ کسب و کاری وجود نداره که از افزایش تعداد مشتری‌های جدید، احساس نارضایتی کنه! حتی مدیران هتل‌ها هم به فکر راهکارهایی برای جذب مسافر بیشتر هستن.

یکی از بهترین راهکارها جهت جذب مسافر بیشتر، تبلیغاته.
تا وقتی اسم یک هتل بر سر زبان ها نباشه، تا زمانی که امکانات و خدمات هتل به نمایش گذاشته نشه یا تا زمانی که مسافرها دید زیادی نسبت به محیط هتل، اتاق‌ها و نظافت آن نداشته باشن، به هیچ وجه ترغیب نمیشن تا یک هتل رو برای زمان اقامتشون انتخاب کنن.
روش‌های تبلیغاتی زیادی برای جذب مشتری وجود داره، مثل تبلیغات محیطی (بیلبورهای تبلیغاتی) یا تبلیغات دیجیتالی و ...
اما کدام روش می‌تونه بیشترین تاثیرگذاری رو بر مخاطبین داشته باشه و هزینه‌ی کدام روش مقرون به صرفه تره؟
هیچ ابزاری مانند فیلم نمی‌تونه، فضای واقعی یک محیط را به نمایش بذاره. حتی عکس‌های موجود در سایت های رزرو هتل، نمی‌تونه اطمینان مسافران رو برای انتخاب هتل جلب کنه.

پس چرا از تبلیغات ویدئویی استفاده نکنیم؟

آی نوتی یه پیشنهاد عالی برای هتل‌ها داره. که می‌تونن به صورت رایگان و یا حتی با هزینه‌ی بسیار پایین، همه‌ی ویژگی‌های هتل‌شان را به نمایش بذارن.
پیشنهاد آی نوتی استفاده از سرویس اشتراک ویدئو "اینما" است.
هتل‌ها می‌تونن به صورت کاملا رایگان در سایت اینما عضو بشن و در کانال اختصاصی‌ خود هتل، تمامی فیلم‌هایی که از هتلشان گرفتن رو آپلود کنن.
فیلمهای تهیه شده میتونه از محیط بیرونی هتل، پارکینگ، اتاق‌ها، راهروی طبقات، رستوران و کافی شاپ، سالن ماساژ، استخر، سالن بدنسازی، فروشگاه‌ها، لابی و هر مکان دیگری از هتل باشه.
حتی می‌تونه از نحوه نظافت اتاق ها و ضد عفونی در دوران کرونا، فیلم تهیه بشه تا مسافر با خیال راحت، بدون هیچ نگرانی هتل مورد نظرشو انتخاب کنه.
بعد از اینکه فیلمها در سایت اینما بارگذاری شد، مسئول هتل میتونه لینک فیلمها رو در کانالها و شبکه های اجتماعی به اشتراک بذاره یا حتی اگر سایتی برای هتل طراحی شده، میتونه از برنامه نویس سایت درخواست کنه که با جایگذاری کد اسکریپت فیلمها یا استفاده از وب سرویس اینما، فیلمها رو در سایت هتل به نمایش بذاره.
اما اینا فقط بخش کوچیکی از امکانات اینما برای تبلیغات هتل بود.
یکی دیگر از راهکارهای تبلیغاتی در سایت اینما، ثبت درخواست تبلیغات هست؟ یعنی مسئول هتل میتونه درخواست بده که داخل صفحات سایت اینما، تبلیغات بنری داشته باشه یا ابتدای هر فیلم تیزر تبلیغاتی هتل نمایش داده بشه.

رزرو شاتل هتل با شماره گیری کد USSD

حتما برای شما هم پیش آمده، که بدون ماشین شخصی خودتان به شهر یا کشور دیگری سفر کرده‌‌اید و مساله رفت و آمد برایتان کمی نگران کننده بوده.
بسیاری از مهمانان هتل ها بعد از یک پرواز طولانی به دنبال سریع ترین، راحت ترین و آسان ترین راه برای رسیدن به هتل خود هستند.
بدین منظور هتل‌ها برای از بین بردن نگرانی مسافران، سرویس‌هایی را به نام «شاتل» راه‌اندازی کرده است تا موجب آسودگی خیال مسافران شود.
شاتل در صنعت گردشگری و هتلداری به ارائه خدمات حمل و نقل رایگانی اطلاق می‌شود که هر چند ساعت یک‌بار مهمانان هتل را به محل خاصی (اماکن تفریحی، تجاری، تاریخی و ...) که در برنامه‌ی هتل اعلام شده است، جابجا می‌کند.
یکی دیگر از انواع شاتل‌ها مختص ترانسفر فرودگاهی است که در ساعات خاص و یا در ساعتی که مسافر از قبل اعلام کرده و رزرو کرده است، به دنبال مسافران می‌رود و آنها را تا هتل می‌آورد.
مسافران هتل برای مشاهده‌ی برنامه‌ی حرکت شاتل‌ها به مقاصد متفاوت و برای رزرو شاتل فرودگاهی می‌توانند به سایت هتل مراجعه کنند و درخواستشان را همانجا ثبت نمایند.
بعضی از هتل‌ها به صورت تلفنی رزرو شاتل را انجام می‌دهند.
اما این کار را می‌توان به شیوه‌ی ساده تری پیاده سازی کرد.
برای این کار کافیست هتل‌ها یک کد USSD تهیه نمایند و با استفاده از وب سرویس امکانی را پیاده سازی کنند تا مسافران قبل از سفر، زمان درخواست شاتل‌های خود را اعم از شاتل‌های تفریحی و یا شاتل‌های فرودگاهی رزرو نمایند.
سیستم می‌‎تواند به گونه ای پیاده سازی شود که به محض ثبت درخواست توسط مسافر، یک پیامک برای مسئول مربوطه ارسال گردد تا با مسافر تماس گرفته شود و هماهنگی‌های لازم انجام گردد.
یکی دیگر از امکاناتی که می‌توان آن را به راحتی پیاده سازی کرد، درخواست تاکسی از تاکسیرانی هتل می‌باشد. فرض کنید مسافر به یکی از مراکز تجاری داخل شهر مراجعه کرده است و برای بازگشت به هتل درخواست تاکسی از هتل دارد. برای این کار می‌بایست هتل بر روی کد USSD منویی از نوع ثبت محل کاربر ایجاد نماید تا کاربر با شماره گیری آن منو موقعیت جغرافیایی فعلی خود را ثبت نماید و آدرس دقیق خود را به همراه اطلاعات خود ثبت نماید. با این کار تاکسی هتل به دنبال مسافر رفته و او را به هتل باز‌ می‌گرداند.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,056,518
مجموع کاربران
34,685
رزومه ساز iAM
27,800
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR