کاربرد خدمات آی‌نوتی و اینما برای مراکز درمانی

کاربرد خدمات آی‌نوتی و اینما برای مراکز درمانی

جواب آزمایشت آمادست!


تا یکی دو سال گذشته آزمایشگاه‌ها هیچ سامانه ای برای اعلام نتایج آزمایش‌ها نداشتن. حتی هیچ سامانه‌ای برای استعلام اینکه جواب آزمایش آماده هست یا نه، وجود نداشت. بنابراین باید همه به تاریخی که روی برگه‌ی آزمایشگاه درج شده بود، اکتفا می‌کردند و دقیقا سر همون زمان به آزمایشگاه مراجعه می‌کردن تا جواب آزمایش رو بگیرن.

اما ممکن بود بازهم جواب آزمایش آماده نباشه و تاریخ دیگه ای به مراجعین برای گرفتن جواب آزمایش اعلام کنن، غیر از اون، کلی هم وقت مراجعین در ترافیک گرفته میشد تا به آزمایشگاه مراجعه کنن.

خبر خوب اینه که الان قسمت عمده ای از این مشکلات حل شده و بعضی از آزمایشگاه ها وب سایتی برای نمایش جواب آزمایش دارند.

مشکلی که اینجا مطرح میشه، اینه که خیلی از مراجعین برای کار کردن با اینترنت راحت نیستند و شاید به دلیل سن بالایی که دارند برایشان سخت باشه که داخل سایت آزمایشگاه به دنبال صفحه ای برای دریافت جواب آزمایش خود بگردند.

به همین منظور کدهای USSD به کمک آزمایشگاه ها میاد. قابلیت وب سرویس کدهای USSD این اجازه رو میده که داده ها از پایگاه داده‌ی آزمایشگاه خوانده شود و به مخاطب نمایش داده شود.

برای مثال مراجعه کننده میتواند کد USSD آزمایشگاه را شماره گیری نماید، در مرحله‌ی بعدی کد ملی مراجعه کننده توسط کد USSD از مخاطب اخذ شود. پس از اینکه مراجعه کننده کد ملی خود را ارسال می‌کند، پیامکی مبنی بر اینکه جواب آزمایش آماده است یا خیر به مخاطب نمایش داده شود. در صورتی که جواب آزمایش آماده بود، لینک دانلود جواب آزمایش در پایین پیامک برای مراجعه کننده ارسال شود و در صورتی که جواب آزمایش آماده نبود، تاریخ دیگری در پیامک به مراجعه کننده اعلام گردد.


از کدوم دکتر وقت بگیرم ؟


همیشه وقتی تصمیم داریم به یک پزشک متخصص مراجعه کنیم، از بین اسامی پزشک‌هایی که شنیدیم، تصمیم گیری برامون سخت میشه که از کدوم دکتر بهتره؟
یا وقتی به بیمارستان یا کلینیک پزشکی مراجعه میکنیم، از ما میپرسن که برای کدوم دکتر وقت می‌خواهید؟ این در شرایطی هست که ما هیچ اطلاعاتی از رزومه‌ی کاری پزشکان یک کلینیک یا بیمارستان نداریم.

اما آی نوتی برای این مساله یک راهکار عالی داره و آن هم رزومه ساز الکترونیک iCV هست. بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی میتونن با داشتن یک حساب کاری در سامانه‌ی آی نوتی، چندین iCV خریداری کنن و برای هر پزشک یک رزومه‌ی جداگانه تکمیل کنن.

در رزومه iCV میشه اطلاعاتی مثل سوابق کاری و تحصیلی یک پزشک، مجوزها و مدارکشون، تصاویری از حوزه‌ی فعالیتشون و خیلی موارد دیگه رو وارد کنن. برای مثال یک جراح پلاستیک میتونه تصاویر قبل و بعد از جراحی مریض را بر روی iCV بذاره که همین کار میتونه یه تبلیغ عالی براشون باشه.

باید بگیم رزومه ساز آی نوتی به سرعت توی گوگل ایندکس میشه و خیلی زود در نتایج جستجوهای گوگل نشون داده میشه. حتی عکسهایی که روی iCV بارگذاری میکنین با عنوان و توضیحاتش در بخش تصاویر گوگل به مخاطبین نشون داده میشه.

پس نمیشه گفت که سایت های نوبت دهی پزشکان برای معرفی آنها کفایت میکنه، رزومه ساز آی نوتی خیلی میتونه کمک به معرفی پزشکان کنه و در حقیقت یک ابزار کاربری برای هر کسب و کاری محسوب میشه. چون عین یک سایت تک صفحه ای عمل میکنه.

غیر از این، رزومه ساز iCV میتونه جای بسیار مناسبی برای بک لبنک سایت بیمارستان، یا اینستاگرام بیمارستان و پزشک مربوطه باشه.همه‌ی اینها کمک میکنه که علاوه بر معرفی پزشک، نام آن کلینیک و آن بیمارستان هم بر سر زبان ها بیافته.


چه طور یک پزشک آنلاین باشیم؟

در این روزها که محدودیت‌های زیادی برای کرونا اعمال شده است و تردد در سطح شهر ممنوع شده است، مراجعه به پزشک مخصوصا برای افراد مسن بسیار سخت شده و می‌بایست به صورت آنلاین با پزشک خود، ارتباط بر قرار کنند. اما مشکل اینجا است که بعضی از مراجعه کنندگان می‌خواهند جواب آزمایش، عکسبرداری، سونوگرافی و گزارش آنها را به پزشک خود نشان دهند.
اما این کار مستلزم این است که پزشک شماره موبایل خود را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد تا آنها بتوانند تصاویر مدارک پزشکی را برای پزشک متخصص خود، ارسال نمایند.
در این شرایط ممکن است بعضی از مراجعین وقت و بی وقت با تماس تلفنی، مزاحم تایم استراحت آن پزشک شوند و همین امر مشکلات زیادی را برای پزشکان ایجاد خواهد کرد.
از این رو پزشکان می‌بایست از روش‌های دیگری برای ویزیت بیماران و دریافت مدارک پزشکی آنها استفاده کنند.
آی نوتی اینجا به کمک پزشکان آمده و ابزاری را در اختیارشان قرار می‌دهد. یکی از این ابزارها، فرم سریع کدهای USSD می‌باشد.
پزشکان می‌توانند با خرید یک کد USSD از آی نوتی کلی ابزار کاربردی برای آنلاین ویزیت کردن بیماران بدست آوردند.

منوی نوبت دهی:
با استفاده از این منو می‌توانند زمان های ویزیت آنلاین بیماران را در سیستم تعریف کنند تا بیماران با شماره گیری کد USSD آن پزشک، اقدام به دریافت نوبت نمایند. همچنین پزشکان می‌توانند هزینه‌ی ویزیت را تعیین کنند تا بیماران از طریق همان منو، پرداخت کنند.البته معمولا در بیمارستان ها خدمات خیلی زیادی ارائه داده می‌شود، که این امر رزرو نوبت با  کد USSD را بسیار سخت و طاقت فرسا می کند. راه حل منو "انتقال" است. شما می توانید با استفاده از منو انتقال بیمار را مستقیم به منو خدمت مورد نظرش هدایت کنید تا با سرعت بیشتری وقت خود را رزرو کند.
راستی برای سادگی و سرعت بخشیدن به عملیات شماره گیری کد USSD راهکار دیگری هم وجود دارد. می توانید از QR کد و لینک کوتاه استفاده کنید.
یعنی QR کد منو رزرو نوبت پرینت گرفته و آن را اسکن کنید و یا روی لینک کوتاه منوی مورد نظر کلیک کنید تا به طور مستقیم کد USSD شماره گیری شود.
این روش را می توانید برای همه منو ها استفاده کنید.

منوی فرم سریع:
پزشکان می‌توانند بر روی کدهای USSD منویی از نوع فرم سریع، تعریف کنند تا بتوانند از این طریق مدارک پزشکی بیماران را به صورت تفکیک شده دریافت نمایند. با این فرم ساز سریع می‌توانند اطلاعات بیمار مانند نام و مشخصات و توضیحات بیماری را به همراه فایل های مدارک پزشکی دریافت کنند.
با این کار زمانی که بیمار، شماره منوی مرتبط به ارسال مدارک را شماره گیری کند، لینک فرم سریع به از طریق پیامک ارسال می‌گردد. کافیست بیمار بر روی لینک کلیک کند و اقدام به تکمیل اطلاعات درخواست شده نماید، در قسمت فایل ضمیمه، مدارک خود را در قالب فایل زیپ ارسال کند.
لازم به ذکر است که فرم سریع قابلیت تغییر وضعیت دارد، شما در پنل آی نوتی می توانید فرم ها رو مشاهده و وضعیت آن را مشخص کنید با این کار برای شخص پیامک اطلاع رسانی ارسال می شود.
برگزاری وبینار:
اینما سرویسی به نام وبینار را بر روی پکیج پیشرفته‌ی خود ارائه می‌دهد، از اینرو پزشکان می‌توانند بر اساس زمان‌هایی که در سیستم نوبت دهی به بیماران خود داده‌اند و بر اساس مدارک پزشکی که قبل از آن توسط فرم سریع از بیماران دریافت کرده‌اند؛ بیماران خود را به صورت خصوصی ویزیت کنند.


هر مرکز درمانی، به یک کد USSD نیاز دارد!

همانطور که میدونید خدمات بسیار کاربردی بر روی کدهای USSD آی نوتی ارائه میشه.
اما ما در این پست قصد داریم فقط به یکی از آنها اشاره کنیم و آن هم ثبت موقعیت مکانی بیماران است.
امروزه برای بیماران، علی الخصوص سالمندان، ارسال تیم پزشکی و تجهیزات پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.
در شرایطی که بیماران در منزل، احتیاج به خدماتی درمانی مانند اورژانس، خدمات پرستاری و خدمات آزمایشگاهی داشته باشند، موقعیت مکانی بیمار برای سرعت العمل ارسال تیم مورد نیاز، بسیار حائز اهمیت است.
تا کنون مراکز خدمات پزشکی آدرس پستی بیماران را دریافت می‌کردند اما الان با ابزاری که کدهای USSD ارائه می‌دهد، تمامی اطلاعات بیمار به همراه لوکیشن آنها در یک سامانه به صورت جامع ، مدیریت خواهد شد.
برای این کار نیاز است پس از خرید و فعال سازی کدهای USSD، از بخش "ویرایش" کد USSD، منویی از نوع "ثبت محل کاربر" تعریف کنید.
سپس کد USSD را به درخواست کنندگان اعلام کنید تا با شماره گیری منوی مربوطه، پیامکی حاوی لینک ثبت اطلاعات و لوکیشن، برای متقاضی ارسال گردد.
پس از آنکه متقاضی لینک دریافتی را لمس نماید، به صفحه ای جهت ثبت لوکیشن بر روی نقشه و مشخصات و آدرس خود، منتقل خواهد شد.
در این مرحله کافیست فردی که مسئول مرکز درمانی است، به دفترچه تلفن سامانه‌ی آی نوتی مراجعه کند و از بخش مخاطبین گروه ساخته شده برای کد USSD مربوطه، بر روی دکمه‌ "اطلاعات بیشتر" هر مخاطب کلیک کند تا اطلاعات مخاطب را به همراه موقعیت مکانی آنها بر روی نقشه مشاهده نماید.

رضایت بیماران تا چه اندازه‌ای برایتان اهمیت دارد؟


اگر شما مدیر یک بیمارستان، مرکز درمانی و یا کلینیک پزشکی هستید، قطعا دوست دارید نظر مراجعین خود را در مورد نوع خدمت رسانی که به آنها انجام شده است، بدانید.
شاید دانستن این اطلاعات بتواند به شما در ارائه‌ی بهتر خدمات کمک کند .
قطعا برای خودتان هم پیش آمده، در جمع خانوادگی یا دوستانه‌ی خود نشسته‌اید و یکی از حضار می‌گوید، هفته‌ی پیش رفته بودم آزمایشگاه x ، خیلییی تمیز و مرتب بود، تازه برخورد کارکنانش هم خیلی خوب بود، چون آزمایشم ناشتا بود، بعد آزمایش ازم پذیرایی شد.
وقتی این صحبت اتفاق می‌افتد، همه از آن فرد میپرسند، اسم آزمایشگاه چی بود؟ توو کدوم خیابان بود؟
به همین راحتی آن آزمایشگاه ، تعداد مراجعین خود را بدون هیچ تبلیغاتی، افزایش داده است.
حالا نوبت شماست که ترفندی را برای افزایش مراجعین خود به کار ببرید.
بهترین ترفند، کسب اطلاعات از مراجعین قدیمی شما است که در اختیار داشتن آن اطلاعات، کمک بزرگی به بر طرف کردن نواقص خواهد کرد.

چه طور این اطلاعات را کسب کنیم؟
فقط کافیست یک کد USSD از سامانه‌ی آی نوتی خریداری نمایید. با خرید این کد به امکانات زیادی دسترسی خواهید داشت. یکی از آن امکانات ، سیستم نظر سنجی است.

چه طور میتوانید سیستم نظر سنجی را راه اندازی کنید؟
اصلا کار سختی نیست، فقط کافیست از بخش مدیریت کد USSD، سوالات نظر سنجی را به صورت دسته بندی شده و تفکیک شده به همراه گزینه های آن، در سیستم تعریف نمایید.
سپس بر روی کد USSD منویی از نوع معمولی تعریف کنید و زیر منوهای خود را از نوع "سوالات نظر سنجی تعریف کنید و سوالاتی که از قبل تعریف کرده اید را به زیر منوهای ایجاد شده، اضافه نمایید.

چه طور از مراجعین بخواهم که در نظر سنجی شرکت کنند؟
اگر در سایت آی نوتی حساب کاربری داشته باشید، کافیست از بخش ارسال پیامک ، برای تمامی مراجعین قبلی یک پیامک با مضمون شرکت در نظر سنجی با شماره گیری کد USSD مد نظر، ارسال نمایید.

آیا در بخش نظر سنجی امکان دریافت پیشنهادات مراجعین وجود دارد؟
شما می‌توانید زیر منوی "نظر سنجی" منویی از نوع "انتقادات و پیشنهادات" تعریف کنید. با این کار اگر مراجعه کننده آن منو را شماره گیری نماید، یک لینک به صورت پیامک برایش ارسال می‌گردد که می‌تواند پیشنهاد های خود را در آن فرم ثبت نماید.

باشگاه مشتریان، پل ارتباطی با بیماران

احتمالا مهمترین هدف باشگاه مشتریان یک مرکز درمانی یا کلینیک پزشکی و زیبایی ،ایجاد ارتباط دو سویه مابین بیمار و مرکز درمانی خواهد بود. با ایجاد این ارتباط دو سویه، بیمار حس خواهد کرد همیشه مرکز درمانی مد نظرش، حامی او است و در زمان نیاز بهترین مشاوره و خدمات را به او ارائه خواهد داد.

در حقیقت این ارتباط دو طرفه، یک حس اطمینان و آرامش خیال برای بیمار ایجاد خواهد کرد. بیمار می‌تواند بدون هیچ نگرانی و ترسی، انتقادات و پیشنهادات خودش را به آن مرکز درمانی ارائه دهد. میزان رضایت خودش را از خدمات دریافت شده اعلام کند.

از طرفی دیگر با باشگاه مشتریان، اطلاعات بیماران در یک سیستم جامع، گردآوری خواهد شد. با اطلاعات جمع آوری شده، امکان داده کاوی وجود خواهد داشت.

برای مثال می‌توانید میانگین رنج سنی بیماران را تخمین بزنید و پراکندگی بیماران را بر اساس معیارهای مختلف بدست آورید.

روش‌های متفاوتی برای راه اندازی باشگاه مشتریان و ثبت نام مخاطبان در آن وجود دارد.
یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش‌های دریافت اطلاعات از بیماران و عضویت آنها در باشگاه مشتریان، استفاده از کدهای USSD آی نوتی می‌باشد.

مراکز درمانی می‌توانند با خرید یک کد USSD از آی نوتی، خدمات بیشمار و کاربردی را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه دهند. یکی از همین خدمات، دریافت اطلاعات مراجعه کنندگان است.

برای این کار می‌بایست بر روی کد USSD خریداری شده، منویی از نوع "ثبت مشخصات مخاطب" با عنوان دلخواه، ایجاد نمایید.

پس از آنکه مراجعه کننده‌ای، کد USSD شما را شماره گیری کند و وارد منوی مربوطه شود، سیستم به صورت خودکار اطلاعاتی از جمله نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد را درخواست خواهد کرد و مراجعه کننده می بایست مرحله به مرحله این اطلاعات را وارد کرده و در کد USSD ارسال نماید.

در نهایت مدیر کد USSD میتواند با مراجعه به بخش دفترچه تلفن حساب کاربری خود، اطلاعات ثبت شده را مشاهده و بررسی نماید. این بخش قابل ویرایش می‌باشد، بنابراین می‌توانید اطلاعات بیشتری از جمله ایمیل، کد پستی، آدرس و ... را برای فرد مورد نظر وارد کند.

 
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,062,805
مجموع کاربران
35,376
رزومه ساز iAM
28,159
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR