ده استراتژی بازاریابی برای تقویت حجم فروش

ده استراتژی بازاریابی برای تقویت حجم فروش

توسعه‌ی کسب و کار ساده نیست. ابتدا به یک ایده نیاز دارید، سپس باید بازار هدف خود را پیدا کنید و در مرحله‌ی بعدی فروش خود را شروع کنید. باید بدانیم که بدون استراتژی صحیح بازاریابی برای توسعه، رسیدن به سوددهی ممکن نیست.
حقیقت این است که تلاشی که شما را به این نقطه رسانده، شما را به مرحله‌ی بعد نمی‌‍رساند. اگر احساس می‌کنید که گیر افتاده‌اید، باید وارد ماجرا شوید. اکثر کارآفرینان به قدری درگیر کار هستند که نمی‌توانند روی برنامه‌ی خود کار کنند. معمولا، در درگیری روزانه با فرآیند انجام کار، فراموش می‌کنیم که استراتژی کاری خود را تعیین کنیم.
برای این کار باید قدمی به عقب برداریم و مکانیزم پیام اولیه‌ی خود را به هدف رسیدن به بازه‌ی وسیع‌تری از مخاطب بازنگری کنیم. در صورت عدم این انجام این مهم، سود خود را دور ریخته‌ایم.
برای ایجاد رابطه‌ای قوی و صادقانه با مشتری، به 10 اقدام زیر نیاز داریم:

از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

انکار رسانه‌های اجتماعی ممکن نیست. رسانه‌های اجتماعی جایی هستند که در آن جادو اتفاق می‌افتد. می‌توان برای این کار شخصی را استخدام کرد و این امرلازمه‌ی در اختیار داشتن هزینه‌ی کافیست؛ اما اگر پرداخت چنین هزینه‌ای برایتان ممکن نیست، خودتان مسئولیت را به عهده بگیرید: خودتان باشید و افکار و محصولات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
در رسانه‌های مانند اینستاگرام، اسنپ چت، و توئیتر، از قابلیت پیام مستقیم استفاده کنید تا ارتباط کاری موفق و موثری با مشتریان بالقوه‌ی خود داشته باشید. این یک بازاریابی قدرتمند است.

ویدیوهای آموزشی تهیه کنید

یکی از موثرترین روش‌ها برای رساندن پیام به مخاطب استفاده از ویدیوهای آموزشی است. به مخاطبان خود فرآیندی را یاد داده و در طول مسیر همراه آن‌ها باشید؛ دستشان را در گذر از این مرحله بگیرید. هر چه این کار را بهتر انجام دهید، ارزش بیشتری پیدا می‌کنید و سریع‌تر دیده خواهید شد.
امروزه، پس از گوگل، یوتیوب بهترین محل برای یادگیری است. هر کس که قصد یادگرفتن فرآیندی به شکل تصویری داشته باشد، از یوتیوب استفاده می‌کند. ممکن است خودتان نیز این کار را انجام داده باشید. از خودتان بپرسید: چه چیزی می‌توانم آموزش دهم که بتواند مشکلات کاربرانم را حل کند؟

همین حالا یک بلاگ طراحی کنید

اگر یک بلاگ ندارید، فورا برای کسب و کار خود یک بلاگ طراحی کنید. اما اکثر بلاگرها از دیده نشدن می‌ترسند. باید بدانید که قرار نیست فقط در بلاگ خودتان پست بگذارید. اگر مواظب بلاگ خود نباشید، بلاگتان شبیه برهوت خواهد بود. می‌توانید از پلتفورم‌هایی شبیه Medium استفاده کنید تا محتوای خودتان را پست کنید. در Reddit و Quora به سوالات پاسخ دهید و یا عضو پلتفورم آموزشی لینکدین شوید.
در طراحی بلاگ خود از پست‌های سخیف بپرهیزید و محتوای قوی پست کنید. از لو رفتن اسرارتان نترسید. این کارباعث می‌شود تا در دیدشان به یک قطب تبدیل شوید.

بهینه‌سازی موتور جستجو را بشناسید

این زمینه‌ای قویست که بسیاری از آن وحشت دارند. زمانی که انجام این موضوع را فراگیرید، تنها سقف شما آسمان خواهد بود.
شرکت‌هایی هستند که این کار را آموزش می‌دهند. فراموش نکنید که این فرآیند زمان‌بر است و میانبری برای آن وجود ندارد.
در نظر داشته باشید که در حین تولید محتوا برای مخاطب انسان، باید موتورهای جستجو را نیز در نظر بگیرید.

از اینفلوئنسرها استفاده کنید

اگر می‌خواهید بدون صرف سال‌ها جهت جذب مخاطب دیده شوید، از اینفلوئنسرها استفاده کنید. حتما لازم نیست سراغ اینفلوئنسرهایی با میلیون‌ها فالوئر بروید؛ می‌توانید کار را با کسانی که چندهزار فالوئر دارند شروع کنید. این نکته حائز اهمیت است که اینفلوئنسر مناسب با هدف را انتخاب کنید. پس از انتخاب اینفلوئنسر، بازخورد کار خود را ببینید و سپس خود را با نتایج وفق دهید.

یک آهنربای قوی بسازید

آهنربایتان را بسازید و در مقابل مخاطب متناسب قرار دهید تا نتایج انفجاری داشته باشید. به این منظور، مشکل اساسی و درگیری‌های اساسی مخاطب را بشناسید و راه حلی برای آن پیدا کنید. هرچه مشکل را بهتر شناسایی کنید، بهتر می‌توانید آن را حل کنید و در نتیجه، سریعتر به هدف خود می‌رسید.

از تبلیغات فیسبوک با قابلیت بازهدف‌گیری استفاده کنید

یکی از قوی‌ترین ابزارها که می‌توانید در آن همه چیز را تبلیغ کنید تبلیغات فیسبوک است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید جامعه‌ی خاصی را هدف بگیرید. رمز موفقیت در این نقطه رسیدن به حجم کلیک نیست، بلکه بازدید از سایت است. می‌توانید از Facebook Pixels استفاده کنید . Pixels بازدید شما را اندازه‌گیری می‌کند. با درنظر گیری این آمار، می‌توانید محتوای خود را بررسی کرده و با تصحیح خطا، از نرخ تعامل صعودی خود لذت ببرید.

از لینکدین به درستی استفاده کنید

آیا در لینکدین ویدیو دارید؟ می‌دانستید که می‌توانید در آن ویدیو اضافه کنید؟ زمانی به معرفی خودتان و کسب و کارتان اختصاص دهید. این یک روش مناسب جهت تبلیغ بالقوه‌ی کسب و کار شماست.
اگر کانکشن‌های زیادی در لینکدین داشته باشید، می‌توانید به مخاطبین زیادی دست پیدا کنید و از خودتان و کارتان و سختی‌های آن برایشان بگویید. همچنین می‌توانید با کسب و کارهای دیگر در تماس باشید و با کارآفرینان هم‌رده‌ی خود تبادل ایده کنید.

برنامه‌ی مرتبط بسازید

اکثر افراد قدرت بازاریابی مرتبط را درنیافته‌اند. ارتباطات موجب رشد می‌شوند، اما یافتن ارتباط مناسب کار ساده‌ای نیست. این کار نیاز به تلاش و تداوم در عمل دارد و ممکن است بعد از چند مرحله ما را دلسرد کند. نگذارید این موانع کار شما را سخت‌تر کند. از وبسایت‌های متنوعی که در این موضوع موجود است استفاده کنید.

از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

استفاده از بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از هر بازاریابی است. از ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتری استفاده کنید و با شفافیت مسیر خود را به آن‌ها نشان دهید. این امر به شما درک مناسبی از نیازهای مخاطب داده و امکان برقراری ارتباط بهتری با مشتری به شما می‌دهد.
مطالب فوق ترجمه‌ی (مترجم:جناب آقای فرزاد ابرقویی) به مضمون از مقاله‌ای به همین نام به لینک زیر است:

به شما پیشنهاد می‌گردد مقاله پرش از مانع اولین فروش را هم بخوانید.
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
  • احمدرضاپردل

    سپاسگزارم ازشما بابت اموزشهایی که میذارید برای هرچه بهتر شدن سطح پرزنتوری که میخواهیم دراین شرکت فعالیت کنیم تاهمه بهره لازم رو میبرند

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,060,701
مجموع کاربران
35,062
رزومه ساز iAM
28,005
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR