پادشاه روش‌های بازاریابی بازاریابی دهان به دهان

پادشاه روش‌های بازاریابی بازاریابی دهان به دهان

   تبلیغ دهان به دهان یا بازاریابی دهان به دهان روشی ساده برای تبلیغات شما می باشد، که عموما نیازی نیست شما برای انجام این روش، کار خیلی خاصی انجام دهید بلکه این نوع از بازاریابی خود به خود توسط مخاطبین و مشتری های شما انجام می‌گردد.
حتما برای شما عجیب است! مگر می‌شود بازاریابی کسب و کار من را مشتریانم انجام دهند؟
جواب من به این سوال مثبت است.
خب بیشتر براتون توضیح میدم.
در حقیقت روش بازاریابی دهان به دهان به گونه‌ای است که مشتری ها و مخاطبان شما، تجربه ای که در حین کار با سایت، اپلیکیشن شما داشته‌اند یا از نحوه خرید و استفاده یک محصول داشته‌اند را، با دیگران به اشتراک می‌گذارند.
حتی می‌توانند خدمات قابل ارائه شما را به دیگران به خوبی توضیح دهند.
با این حساب شما می‌توانید روی مشتری های خود به عنوان بازاریاب حساب باز کنید.
حتما می‌پرسید نقش شما چیست؟
نقش شما تمرکز بر روی نحوه ارائه خدمات و کیفیت خدمات کسب و کار و مشتری مداری بیشتر می باشد.
شما باید تجربه‌ی کاربری خاص و نابی را در اختیار مشتریان بگذارید. کاری کنید که مشتری نه تنها احساس نیاز به استفاده از خدمات شما پیدا کند؛ بلکه به مشتری وفادار تبدیل شود.
نکته قابل توجه اینجاست. درسته که شما بازاریابی کسب و کار خود را با استفاده از ابزارهایی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی، پنل های پیامکی و ... انجام داده‌اید؛ اما زمانی تاثیر این روش ها را خواهید دید که مشتری های شما هم دست به کار شوند و خودشان شما را به دیگران معرفی کنند.
نتایج، نشان دهنده این است که 92 % از افراد به تبلیغات اعتمادی ندارند اما به پیشنهاد دوستان و آشنایان خود عمل می‌کنند زیرا حرف آنها را قبول دارند و به آنها کاملا اعتماد می‌کنند.
بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان مثبت و منفی

بازاریابی دهان به دهان مثبت چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

  • زمانی که افراد تجربه کاربری خوبی را در سایت و یا اپلیکیشن شما داشته‌اند.
  • زمانی که خدمات خوب و برخورد خوبی را در زمینه خرید و پشتیبانی خدمات از کارشناسان شما دریافت کرده اند.
  • زمانی که خدمات ارائه شده؛ از کیفیت بالایی برخوردار باشد و دقیقا همان امکاناتی که در زمان فروش محصول گفته‌اید را داشته باشید.
   با تمرکز بر روی اصل مشتری مداری و رضایت مشتری حتما صحبت‌های مثبتی از کسب و کار شما خواهد شد.
در غیر این صورت اگر به هر دلیلی نتوانید حتی رضایت تعداد کمی از مشتری ها را کسب کنید؛ بازاریابی دهان به دهان منفی اتفاق می‌افتد و مشتری‌های شما، غیر از ترک کسب و کار شما، علیه شما تبلیغات منفی می‌کنند و این قضیه خیلی برایتان گران تمام خواهد شد.
پس تحت هر شرایطی بر روی حس رضایت مشتری ها تمرکز کنید.
تاثیر بازاریابی دهان به دهان مثبت و منفی بر روی مشتریان بالقوه

ارتباط تنگاتنگ بازاریابی دهان به دهان با دیجیتال مارکتینگ

   اگر خاطرتان باشد در مبحث گیمیفیکیشن در مورد یکی از کاربردها و مزیت‌های این روش صحبت کردیم. گفتیم که با راه اندازی بازی و مسابقه، مشتری های سابق و مخاطبین سایتتان، خودشان سایت و کسب و کار شما را به دوستان و آشنایان خودشان برای شرکت در بازی و دریافت جایزه معرفی خواهند کرد.
الان که شبکه های اجتماعی نقش بزرگی در زندگی روزمره افراد بازی می‌کند، چرا از این روش برای بازاریابی دهان به دهان استفاده نکنیم؟
حتی با کمی خلاقیت ‌می‌توانید گیمیفیکیشن را با بازاریابی در شبکه های اجتماعی ادغام کنید.
می‌توانید مطلبی در رابطه با گیمیفیکیشن خود در اینستاگرام بارگذاری کنید و از فالورهای خود بخواهید که با منشن کردن افراد، این مسابقه و بازی را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.
با این ترفند هم تعداد فالورهای اینستاگرام خود را افزایش داده اید و هم حجمی از مخاطبین جدید را به سایت و شبکه اجتماعی خود هدایت کرده‌اید.
اطلاع رانی مسابقات یا برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی دهان به دهان برای کسب و کار شما

  1. مهمترین ویژگی مثبتی که این روش بازاریابی دارد کم هزینه بودن آن است. در حقیقت شما هزینه ای به جز جلب رضایت مشتری ها و افزودن امکانات جدید به محصولات و اطلاعات سایتتان نمی‌کنید.
  2. افزایش اعتبار برند کسب و کار شما، به دلیل اینکه تقریبا همه‌ی افراد صحبت‌ها و پیشنهاد‌های دوستان و آشنایان خود را بیشتر از تبلیغاتی که از شما دیده‌اند قبول دارند.مصداق این موضوع را در پیشرفت استارت آپ ها می‌توانید ببینید. اپلیکیشن Snapp از روز اول برند شناخته شده ای نبود. اما رفته رفته به غیر از کمپین هایی که اسنپ راه اندازی کرده است و به غیر از روش های تبلیغاتی‌ای که در نظر گرفته است؛ با کسب و حفظ رضایت مشتری، بازاریابی دهان به دهان نقش بزرگی در رشد برند و کسب و کار "اسنپ" ایفا کرده است.
  3. کسب و کار شما زمانی رشد خواهد کرد که علاوه بر افزودن امکانات به خدمات خود و تغییر محصولات و به روزرسانی آنها، حواستان به مشتری مداری و رضایت مشتری باشد. به صورت مداوم به فکر راهکارهایی برای افزایش رضایت مشتری ها و برطرف کردن نواقص کسب و کار خودتان باشید.
پیشرفت کسب و کار با بازاریابی دهان به دهان
آی نوتی همیشه سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود داشته است اما در کنار همه خدماتی که ارائه می‌دهد مشتری مداری را به عنوان الگوی اصلی کسب و کار خود قرار داده است.

تهیه کننده تصاویر مقاله : سرکار خانم آرزو ارشاد
دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

آمار مشتریان

آی نوتی از نگاه آمار

خلاصه آمار فروش خدمات آی نوتی در یک نگاه


1,054,965
مجموع کاربران
33,597
رزومه ساز iAM
27,707
سرویس اشتراک ویدئویی eNama
به زودی
پاساژ مجازی FSR